Meget motion mens man prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2021

Anonym

I stedet for ammestuerådene her, så kan jeg anbefale Bente Klarlunds bog "Graviditet og Motion", hvor rådene er givet af en læge og underbygget af fakta

Jeg vil dog komme med mine egne ammestueråd her - jeg motionerede nemlig næsten ikke og fik en tung og lang graviditet og da den næste så fulgte efter, havde jeg stadig ikke nået at komme i gang med motionen og jeg kunne jo næsten ikke bære babyen i maven! (Bækkenløsning mv.) Jeg er sikker på, at god motion havde hjulpet mig rigtig meget igennem, måske havde jeg endda undgået kejsersnit - og her mener jeg ikke bare en lille gåtur på 3 km, men reel motion.

Og som de andre skriver - så længe du får menstruation, så kan du jo blive gravid

Det kan jo tage rigtig lang tid at blive gravid, så det vil være synd, hvis du stoppede med min sunde livsstil, synes jeg.
Personligt ville jeg dog ikke vælge at være i kalorieunderskud, mens jeg forsøgte at lave en baby.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2021

Anonym

Du kan sagtens motionere, uden problemer. Men det er korrekt at hård fysisk aktivitet er nogo i behandlingsverden. 

Men derfor kan man jo godt gå en tur, svømme eller andet bevægelse i den dur 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Ser umiddelbart ingen problemer ift træning, men mere ift at ligge i kcal underskud som normalvægtig. Nu nævner du ikke hvor meget.

Møder ofte kvinder som gerne vil smide et par kg og dyrker mange timers cardio om ugen, hvor et større fokus på styrketræning, dvs. få noget mere muskelmasse ville give dem det de søger. Det nævner du ikke noget om er aktuelt for dig, blot mine tanker.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym2300

Tjullehej skriver:

Jeg læser det heller ikke som om at det er tale om behandling. 
Men alle de klinikker jeg har været tilknyttet har meget bestemt frarådet hård motion, alkohol og rygning. Mener ikke at der er tale om er forsigtighedsprincip. 
Hvis man ønsker at blive gravid kan man jo følge de råd man giver ved behandling, da de netop er skruet sammen for at optimere mulighederne. 
Jeg blev forslået svømning, gåture og styrketræning uden tunge løft. 

Ja der er nemlig ikke tale om fertilitetsbehandling. Jeg har endda været til fertilitetstjek, der sagde at jeg er sund og rask i forhold til fertiliteten og er forholdsvis ung. 

For ja det er nemlig pga de råd jeg har læst, at jeg blev itvivl om hvordan jeg skulle gribe det ad. Tak for input! 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym2300

I stedet for ammestuerådene her, så kan jeg anbefale Bente Klarlunds bog "Graviditet og Motion", hvor rådene er givet af en læge og underbygget af fakta

Jeg vil dog komme med mine egne ammestueråd her - jeg motionerede nemlig næsten ikke og fik en tung og lang graviditet og da den næste så fulgte efter, havde jeg stadig ikke nået at komme i gang med motionen og jeg kunne jo næsten ikke bære babyen i maven! (Bækkenløsning mv.) Jeg er sikker på, at god motion havde hjulpet mig rigtig meget igennem, måske havde jeg endda undgået kejsersnit - og her mener jeg ikke bare en lille gåtur på 3 km, men reel motion.

Og som de andre skriver - så længe du får menstruation, så kan du jo blive gravid

Det kan jo tage rigtig lang tid at blive gravid, så det vil være synd, hvis du stoppede med min sunde livsstil, synes jeg.
Personligt ville jeg dog ikke vælge at være i kalorieunderskud, mens jeg forsøgte at lave en baby.

Tak for dine input og egen erfaring. Den bog vil jeg finde :-) 

Tror du har ret i, at det er uhensigtsmæssigt at ligge i kalorieunderskud, jeg behøver ikke tabe mig som sådan, det er mere forfængelighed omkring hvordan jeg helst vil se ud nemlig.

Har nemlig regelmæssig mens.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym2300

Mortilpiger skriver:

Ser umiddelbart ingen problemer ift træning, men mere ift at ligge i kcal underskud som normalvægtig. Nu nævner du ikke hvor meget.

Møder ofte kvinder som gerne vil smide et par kg og dyrker mange timers cardio om ugen, hvor et større fokus på styrketræning, dvs. få noget mere muskelmasse ville give dem det de søger. Det nævner du ikke noget om er aktuelt for dig, blot mine tanker.

Tak for dit svar!! ☺️ de kilo jeg vil tabe handler mere om forfængelighed end reelt behov, så det er nok dumt at presse min krop med både træning (hård cardio) mest og for få kalorier og forvente den bliver gravid  Men det er nok en rigtig god ide med styrketræning i stedet, det må næsten være løsningen på mine “problemer” �� 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Tjullehej skriver:

Jeg læser det heller ikke som om at det er tale om behandling. 
Men alle de klinikker jeg har været tilknyttet har meget bestemt frarådet hård motion, alkohol og rygning. Mener ikke at der er tale om er forsigtighedsprincip. 
Hvis man ønsker at blive gravid kan man jo følge de råd man giver ved behandling, da de netop er skruet sammen for at optimere mulighederne. 
Jeg blev forslået svømning, gåture og styrketræning uden tunge løft. 

Når man ikke har data/studier der dokumenterer at hård motion mindsker chancen for graviditet, så er det per definition af forsigtighedsprincip man fraråder det. Rygning og alkohol er noget andet, der er jo dokumentation.

Min fertilitetsklinik fraråder hård motion i dagene omkring insemination (af forsigtighedsprincip), men de fraråder ikke hård motion generelt mens man prøver at blive gravid.

Anmeld Citér

18. juni 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Når man ikke har data/studier der dokumenterer at hård motion mindsker chancen for graviditet, så er det per definition af forsigtighedsprincip man fraråder det. Rygning og alkohol er noget andet, der er jo dokumentation.

Min fertilitetsklinik fraråder hård motion i dagene omkring insemination (af forsigtighedsprincip), men de fraråder ikke hård motion generelt mens man prøver at blive gravid.

https://clin.au.dk/om-instituttet/aktuelt/nyhed/artikel/for-meget-motion-kan-udsaette-graviditet-1/

Anmeld Citér

18. juni 2021

kamikaze

Motion er godt for både dig og baby, og især styrketræning er godt for at få en god graviditet. Så længe du ikke er ude i noget ekstremt, og heller ikke er i fertilitetsbehandling, ville jeg leve som normalt.

Jeg tænker at din fysik jo skal bruges til mere end bare at blive gravid -- deriblandt at være gravid og føde -- dem, der ryger i fertilitetsbehandling vil måske i større grad prioritere at blive gravid over at bevare sin egen fysik.

Til sidst: der vil være rigtig mange der blander sig især i hvad du *ikke* bør gøre, og de fleste har ikke noget at have det i. Du kommer til at selv skulle sortere, og du får nok en bedre graviditet hvis du undlader at være alt for forsigtig. Bente Klarlunds bog er rigtig god, som bliver nævnt ovenfor, i forhold til at afgøre hvad der er fornuftigt at lade være med, og hvad der er fornuftigt at blive ved med.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.