Meget motion mens man prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
18 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2021

Anonym2300

Hej alle, håber I kan hjælpe lidt med jeres egne historier eller viden. 

Sagen er den at min kæreste og jeg brændende ønsker graviditet, og synes det er så hårdt med negative teste. Jeg træner dog ret meget med højintensitivitet og ligger ofte i kalorieunderskud (jeg er normalvægtigt, men ønsker lige at tabe et par kilo). Jeg kan læse, at det kan have en virkelig dårlig indvirkning på fertiliteten, hvilket jeg er ked af at høre. Havde I droppet træningen eller hvordan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

HapsHapsHaps

Hvis du får din menstruation som du plejer og den er nogenlunde regelmæssig, så er chancen for at du også har ægløsning stor - og så burde der jo (i teorien) ikke være nogle problemer med at blive gravid inden for en vis tidshorisont. Så med mindre der er noget der gør at du tænker at din cyklus er gået i stå eller på anden måde negativt påvirket, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til at stoppe træningen. Du behøver i hvert fald under ingen omstændigheder holde helt op! 

Umiddelbart tænker jeg mere på det at du er normalvægtig, men alligevel vil tabe dig som en begrænsende faktor i forhold til graviditet held og lykke!

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Når man er i behandling anbefaler de at man ikke laver hård fysisk aktivitet. Men selvfølgelig kan man blive gravid alligevel, tænker dog de anbefaler det af en grund

Held og lykke

Anmeld Citér

17. juni 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Min stedbror og hans kone havde prøvet at blive gravid i mange år, og hun har et utroligt aktivt liv med en masse motion.

De fik afvide af læger osv at hun skulle holde en pause 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Hvis din krop er vant til det, burde det ikke være et problem, sålænge den er sund og rask. Jeg trænede selv næsten hver dag og havde en lav fedt% dengang vi dik barn nr 1. Og det var intet problem at blive gravid. Tværtimod mente de at det var en god ting med en sund, stærk og aktiv krop  

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym2300

Tak for jeres svar. Måske jeg må skrue lidt ned, for der må jo være en årsag til de fraråder det alle steder ☺️ 

I forhold til at tabe mig som normalvægtig, så er det ganske få kilo og mere som en opstramning, men hvis der ikke sker noget på projekt baby fronten, må jeg ligge min taktik om ��

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Jeg mener ikke der er noget i vejen for at du kan træne meget, så længe din cyklus opfører sig nogenlunde normalt og der dermed er god sandsynlighed for at du har ægløsning. Jeg bliver lidt mere betænkelig ved at du ligger i kalorieunderskud - jeg tænker du bør give din krop de bedste betingelser (= nok energi) hvis du både vil forlange af den at den skal kunne træne meget OG blive gravid. 

Jeg er selv vant til at træne omkring 15 timer om ugen, men det har jeg skruet gevaldigt ned for ifm. projekt baby fordi min cyklus var MEGET uregelmæssig da jeg kom af p-piller. 

Jeg synes du skal gøre som du har det bedst, det betyder også meget at have hovedet med i sådan et projekt, og det oplever jeg i hvert fald er svært hvis jeg ikke får trænet - det gør simpelt hen så meget godt for knolden også :-)

Anmeld Citér

17. juni 2021

Babilooo

Ved fertilitetsbehandling er hård motion no go.

også selvom du er vant til det.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Tjullehej skriver:

Ved fertilitetsbehandling er hård motion no go.

også selvom du er vant til det.

Jeg har ikke læst det som om hun er i behandling, men "bare" prøver at blive gravid. Nogle fertilitetsklinikker fråråder hård motion, andre gør ikke. Nogle gør til IVF/ICSI, men ikke insemination. Der er ikke god evidens på området, så nogle fraråder det ud fra et forsigtighedsprincip, og andre gør ikke.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg har ikke læst det som om hun er i behandling, men "bare" prøver at blive gravid. Nogle fertilitetsklinikker fråråder hård motion, andre gør ikke. Nogle gør til IVF/ICSI, men ikke insemination. Der er ikke god evidens på området, så nogle fraråder det ud fra et forsigtighedsprincip, og andre gør ikke.

Jeg læser det heller ikke som om at det er tale om behandling. 
Men alle de klinikker jeg har været tilknyttet har meget bestemt frarådet hård motion, alkohol og rygning. Mener ikke at der er tale om er forsigtighedsprincip. 
Hvis man ønsker at blive gravid kan man jo følge de råd man giver ved behandling, da de netop er skruet sammen for at optimere mulighederne. 
Jeg blev forslået svømning, gåture og styrketræning uden tunge løft. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.