Mine børn går ikke i skole endnu, men jeg tror nu også at jeg kommer til ind imellem at have det lidt stramt med alle de arrangementer. Jeg synes det er helt ok at melde fra ind imellem, men det er jo så vigtigt for børnene at man som forældre tager del i fællesskabet. Så jeg synes det er fedt at du gør det selvom du egentlig ikke har lyst!
Som lærer kan jeg fortælle at forældrenes indbyrdes forhold betyder SÅ meget for trivslen i klassen. Jeg har været i klasser hvor forældrene aldrig mødtes og nærmest ikke kendte hinanden. Så var det rigtig svært for børnene når der opstod konflikter, fordi det var svært for forældrene at få snakket ordentligt sammen. I de klasser hvor forældregruppen var meget socialt aktive og også lavede ting udenfor skolen (med og uden børn) var der en helt anden og positiv omgangstone, og konflikter mellem børnene blev hurtigt læst fordi forældrene var gode venner på kryds og tværs.
Man gør det kan kan, har overskud til og orker - men det er vigtigt for børnene og klassen at forældrene gør en indsats. Det har de fortjent 
Anmeld
Citér