Når man bare ikke er den sociale type

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
14 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Kender I det? Jeres børn/barn og jer som forældre er inviteret til arrangement for deres klasse og I gør det kun for jeres barn skyld! For I gider nemlig ikke og slet ikke hvor der er mange andre…. 

Jeg er slet ikke den sociale type. Jeg har nok i min lille familie herhjemme, arbejde og 2 veninder som jeg alligevel ikke ser så tit. Det er nok for mig. Og så har vi også et vennepar som vi ser, men også sjældent. Min mand har det på samme måde som mig. Vi har slet ikke behov for alle de der sociale arrangementer, men gør det kun for vores børns skyld. Vi sidder alligevel for os selv og ikke blandt de andre forældre og snakker. Vi venter bare på at tiden går så vi kan komme hjem igen. Men vores børn hygger sig….

Er vi virkelig de eneste?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Omsorgsgiver skriver:

Kender I det? Jeres børn/barn og jer som forældre er inviteret til arrangement for deres klasse og I gør det kun for jeres barn skyld! For I gider nemlig ikke og slet ikke hvor der er mange andre…. 

Jeg er slet ikke den sociale type. Jeg har nok i min lille familie herhjemme, arbejde og 2 veninder som jeg alligevel ikke ser så tit. Det er nok for mig. Og så har vi også et vennepar som vi ser, men også sjældent. Min mand har det på samme måde som mig. Vi har slet ikke behov for alle de der sociale arrangementer, men gør det kun for vores børns skyld. Vi sidder alligevel for os selv og ikke blandt de andre forældre og snakker. Vi venter bare på at tiden går så vi kan komme hjem igen. Men vores børn hygger sig….

Er vi virkelig de eneste?? 

Jeg har det ikke på samme måde og synes oftest det er rigtig hyggeligt. 
men jeg vil bare lige skrive at jeg synes det er fantastisk at I alligevel gøre der for jeres datters skyld. 
Jeg synes altid det er ærgerligt for de børn som aldrig kommer med for det er jo noget der optager børnene og noget de snakker om op til og efter. 
Så ikke fordi du spørger efter det, men vil alligevel lige skrive: sejt I gør det! 
og er sikker på at en del har det på samme måde. 
og så vil jeg spørge dig. Der er også et forældrepar som “holder sig for sig selv” til arrangementer i min søns klasse. 
ville du synes det var rart man satte sig ved siden og sludrede med dig eller skulle man lade dig være? 
Jeg er altid i tvivl om dette forældrepar egentlig synes det er rart man kommer hen og snakker. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
mor:) skriver:

Jeg har det ikke på samme måde og synes oftest det er rigtig hyggeligt. 
men jeg vil bare lige skrive at jeg synes det er fantastisk at I alligevel gøre der for jeres datters skyld. 
Jeg synes altid det er ærgerligt for de børn som aldrig kommer med for det er jo noget der optager børnene og noget de snakker om op til og efter. 
Så ikke fordi du spørger efter det, men vil alligevel lige skrive: sejt I gør det! 
og er sikker på at en del har det på samme måde. 
og så vil jeg spørge dig. Der er også et forældrepar som “holder sig for sig selv” til arrangementer i min søns klasse. 
ville du synes det var rart man satte sig ved siden og sludrede med dig eller skulle man lade dig være? 
Jeg er altid i tvivl om dette forældrepar egentlig synes det er rart man kommer hen og snakker. 

Tak  Vores børn skal ikke “lide” under at vi ikke er de helt store sociale typer. 

Jeg ville syntes det var rart. 

Vi er ikke selv dem der opsøger andre netop fordi vi begge ikke har det behov. Men når der kommer nogen hen så syntes jeg da, at det er hyggeligt alligevel og snakker selvfølgelig også til og med dem. 
Jeg tror bare, at vi begge er introverte typer.. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym

Fint indlæg.

Jeg er mega social .. elsker at være sammen med venner og festlige arrangementer. Men jeg synes godt det kan være ret akavet når man ikke kender andre forældre godt og så videre. Jeg elsker derfor heller ikke sommerfester/ julearrangementer mm.

Blot for at sige at selv ekstroverte kan gøre det for barnets skyld

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Det kunne være mig der havde skrevet det.

Jeg tager også kun med for mine børns skyld. Heldigvis går min bedste venindes barn i klasse med min. Så vi går sammen. Vi holder os lidt for os selv. Vi føler vi ikke rigtig passer  ind sammen med de andre. Når der bliver lavet noget udenfor klassen kan vi som regel ikke komme med da det tit ligger langt væk. Vi har ikke bil. Vi har nævnt om vi ikke kunne holde møderne i byen hvor skolen er. Det vil de andre forældre ikke. Så vi kommer til det vi kan. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Jeg har det på samme måde, jeg kan til nød godt klare et par timer om eftermiddagen, men i mine børns klasser er der gudhjælpemig OGSÅ forældrefester uden børn, og det gider jeg bare slet ikke.

Så forsamlingsforbud har lige på det punkt været en velsignelse for mig. Heldigvis er min mand modsat, så vi har nu aftalt, at de aftener bliver jeg hjemme med undskyldning om at vi ikke kan få barnepige.

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har det på samme måde, jeg kan til nød godt klare et par timer om eftermiddagen, men i mine børns klasser er der gudhjælpemig OGSÅ forældrefester uden børn, og det gider jeg bare slet ikke.

Så forsamlingsforbud har lige på det punkt været en velsignelse for mig. Heldigvis er min mand modsat, så vi har nu aftalt, at de aftener bliver jeg hjemme med undskyldning om at vi ikke kan få barnepige.

Dem har de også i min datters klasse. Det gider jeg ikke. Jeg har ikke et behov for at skal være sammen med de andre forældre på den måde. 

Anmeld Citér

17. juni 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Dem har de også i min datters klasse. Det gider jeg ikke. Jeg har ikke et behov for at skal være sammen med de andre forældre på den måde. 

I min søns klasse har vi også arrangementer uden børn og det er dem jeg synes der også er med til at gøre at vi lærer hinanden at kende på en anden måde. 
og jo bedre man kender hinanden jo nemmere er det at tale sammen når ser opstår noget mellem børnene - de skal jo gå i klasse sammen i 10 år så der vil sikkert opstå noget

Anmeld Citér

17. juni 2021

Anonym

Mine børn går ikke i skole endnu, men jeg tror nu også at jeg kommer til ind imellem at have det lidt stramt med alle de arrangementer. Jeg synes det er helt ok at melde fra ind imellem, men det er jo så vigtigt for børnene at man som forældre tager del i fællesskabet. Så jeg synes det er fedt at du gør det selvom du egentlig ikke har lyst!

Som lærer kan jeg fortælle at forældrenes indbyrdes forhold betyder SÅ meget for trivslen i klassen. Jeg har været i klasser hvor forældrene aldrig mødtes og nærmest ikke kendte hinanden. Så var det rigtig svært for børnene når der opstod konflikter, fordi det var svært for forældrene at få snakket ordentligt sammen. I de klasser hvor forældregruppen var meget socialt aktive og også lavede ting udenfor skolen (med og uden børn) var der en helt anden og positiv omgangstone, og konflikter mellem børnene blev hurtigt læst fordi forældrene var gode venner på kryds og tværs. 

Man gør det kan kan, har overskud til og orker - men det er vigtigt for børnene og klassen at forældrene gør en indsats. Det har de fortjent

Anmeld Citér

17. juni 2021

Ananas

Har det helt på samme måde. Det er ren pligt med de arrangementer heldigvis klikker jeg ret godt med nogle af de andre forældre, der hjælper meget på det. Jeg ville også synes det er fint hvis kan kommer hen til mig og sludrer, jeg har bare ikke behov for at opsøge det selv. Bliver også ret hurtigt drænet. 

I forhold til det med konflikter, så er jeg altid meget opmærksom på at holde en god og respektfuld tone, også overfor dem jeg ikke kender eller er uenig med. Så det går fint, også selvom jeg ikke kommer til alle arrangementerne. Vi behøver ikke være venner og veninder allesammen, vi skal bare samarbejde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.