Vaccine og prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2021

McK

Profilbillede for McK
Fortvivlet skriver:

Jeg skal ikke vaccineres og slet ikke hvis jeg muligvis kunne være gravid. (Nu er jeg gravid,så dermed er det ret let her ) Der er langt flere følger og konsvenser ved vaccinen end Corona.

Mange oplever også blødningsforstyrrelser (og så tænker jeg personligt at det også kan have effekt på en fertilitet - dette har jeg dog ikke nogen lægefaglig bevis for ).

Det lyder ikke som om du har mistet nogen til corona? Det er vi en del, der har. Og nej, vaccinen er ikke værre end døden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2021

BabyIgen2022

Jeg desværre mellem 30 og 34 år, så jeg får først vaccinen tilbudt til efteråret og til den tid har jeg forhåbentligt fået to streger. Men det generer mig. Jeg ville gerne vaccineres i første omgang. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

qwerty91

Jeg står lidt i samme situation da jeg bliver tilbudt vaccine omkring samtidig med vi skal i gang med fertilitetsbehandling her i løbet af juli/august/september.

Anbefalingerne fra Dansk Selskab for Obstegrik og Gynækologi lyder lige nu på at tage i mod vaccinen hvis man planlægger graviditet eller er i fertilitetsbehandling. Hvis man allerede er gravid eller ammende, anbefales det at vente.

Jeg har tænkt mig at tage i mod vaccinen hvis jeg ikke har en positiv graviditetstest inden. Jeg vil helst vaccineres inden en graviditet, både for at mindske risiko for sygdom, men især også for at få noget mere frihed og ikke skulle testes hele tiden. Dog ønsker jeg ikke at udskyde fertilitetsbehandlingen, så jeg tager i mod hvad end der kommer først, vaccine eller behandling

Anmeld Citér

16. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
McK skriver:

Det lyder ikke som om du har mistet nogen til corona? Det er vi en del, der har. Og nej, vaccinen er ikke værre end døden. 

I og med at vaccinen er hastegodkendt, er der ingen der ved om det har indvirkning på fx ens evne til at få børn 

Jeg kommer ikke til at dø af Corona, så jeg risikerer dælme ikke min fertilitet på det

Anmeld Citér

16. juni 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg nåede at blive gravid og kan derfor ikke vaccineres. Men ellers ville jeg vælge Johnson-vaccinen og få det overstået eller vente de 5-6 uger. Det ville ikke have gjort den store forskel i mit projekt Baby, mens vaccinen giver store udfordringer for resten af mig liv og samfundet.

De mangler viden på området, men de har endnu ikke fundet nogen evidens for, at det faktisk ér et problem at vaccinere gravide. Så lad være med at køre jer selv (og andre) op i en bekymret spids over dét. 

Anmeld Citér

16. juni 2021

Anonym001

Håber ikke jeg bliver høvlet ned for dette:

Jeg blev vaccineret i mandags 14.06 havde slut mens 05.06. (Johnson & Johnson)

jeg informerede lægen om vi prøver at få barn og han sagde jeg skulle tage en test inden jeg kom for en sikkerhedsskyld (negativ, har prøvet i 8 mdr.).

Det er helt sikkert individuelt hvad man føler om denne vaccine, men jeg mener også at konsekvensen at få covid-19 som gravid uden vaccine er en skidt situation. Nu når jeg alligevel ikke var gravid sprang jeg til :-)

Anmeld Citér

16. juni 2021

Bettybom

Jeg blev vaccineret start januar - blev anbefalet, at man ventede med at blive  gravid til 3 måneder efter. Hvordan anbefalinger er nu, kan jeg ikke sige. Har ikke lige sat mig ind i det 

blev så ups-gravid i april ... så ingen nedsættelse i fertiliteten her 

Nu satser jeg bare på, at barnet er frisk og frejdi til nakkefold her snart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.