Vaccine og prøver at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.430 visninger
16 svar
9 synes godt om
15. juni 2021

Ønskebarn22

Hej piger 

Hvad gør i har/har i valgt ift. Covid-19 vaccinen og det faktum at I prøver at blive gravide? 

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at blive vaccineret fordi jeg har en frygt for, hvilke konsekvenser det måske have for fertiliteten. 

Min kæreste mener dog, at følgerne af at få covid-19 er værre end af vaccinen. Plus at hvis man så bliver syg mens man er gravid. 

Jeg har efter at have søgt lidt rundt på nettet booket en tid til første vaccine på torsdag, hvor jeg vil være ca. 3+2 hvis jeg er gravid..  

Hvad er jeres løsning på projekt baby og vaccine? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2021

KKLA

Profilbillede for KKLA
Ønskebarn22 skriver:

Hej piger 

Hvad gør i har/har i valgt ift. Covid-19 vaccinen og det faktum at I prøver at blive gravide? 

Jeg havde egentlig besluttet mig for ikke at blive vaccineret fordi jeg har en frygt for, hvilke konsekvenser det måske have for fertiliteten. 

Min kæreste mener dog, at følgerne af at få covid-19 er værre end af vaccinen. Plus at hvis man så bliver syg mens man er gravid. 

Jeg har efter at have søgt lidt rundt på nettet booket en tid til første vaccine på torsdag, hvor jeg vil være ca. 3+2 hvis jeg er gravid..  

Hvad er jeres løsning på projekt baby og vaccine? 

Jeg ville klart booke en tid til når jeg vidste at jeg i hvert fald ikke var gravid. Ved menstruation eller ugen efter. Man ved intet om hvilke konsekvenser vaccinen kan have hvis man er gravid. Den er endnu ikke godkendt til gravide. Så hvis muligt ville jeg være sikker på jeg ikke var gravid før jeg fik den

Anmeld Citér

15. juni 2021

M_M

Havde håbet at være gravid inden jeg blev tilbud vaccinen, men det spidser noget til nu...

Men ville klart også vælge et tidspunkt hvor jeg var sikker på ikke at være gravid. Ville simpelthen ikke turde risikere noget.

Slet ikke sikker på jeg vil have den må jeg indrømme, men tager en snak med dem om det på fertilitets klinikken hvad de synes. Skal gerne referere hvad de anbefaler hvis det er. 

Anmeld Citér

15. juni 2021

Anonym2300

Er i helt samme båd. Jeg synes det var svært hvad jeg skulle gøre, da vi er i gang med printet baby. Jeg har en tid til vaccine senere på ugen, som jeg tager. Tror jeg er mest bekymret for at blive gravid mellem 1. Og 2 stik

Anmeld Citér

15. juni 2021

Ønskebarn22

M_M skriver:

Havde håbet at være gravid inden jeg blev tilbud vaccinen, men det spidser noget til nu...

Men ville klart også vælge et tidspunkt hvor jeg var sikker på ikke at være gravid. Ville simpelthen ikke turde risikere noget.

Slet ikke sikker på jeg vil have den må jeg indrømme, men tager en snak med dem om det på fertilitets klinikken hvad de synes. Skal gerne referere hvad de anbefaler hvis det er. 

Det må du meget gerne

Så krydser jeg fingre for der kommer en baby vores vej, inde længe

Jeg har været inde og afbestille min tid, og så må jeg ind og se om jeg kan få en tid hvis jeg får min menstruation i næste uge.. 

Anmeld Citér

15. juni 2021

Ønskebarn22

Anonym2300 skriver:

Er i helt samme båd. Jeg synes det var svært hvad jeg skulle gøre, da vi er i gang med printet baby. Jeg har en tid til vaccine senere på ugen, som jeg tager. Tror jeg er mest bekymret for at blive gravid mellem 1. Og 2 stik

Ja det er jo vildt svært når man ikke ved om man bliver gravid eller ej, at planlægge sådan noget 5-6 uger i forvejen..  

Jeg kan se man skal bestille begge tider på en gang, og hvis man bliver gravid inden nr. 2 kan jeg læse mig til at man så må udskyde sit 2. Stik.. 

Jeg er i hvert fald der hvor jeg ikke vil udskyde projekt baby til jeg er færdig med vaccinerne.. Så må vi bare håbe at 1 stik og det faktum at mange er vaccineret holder smitten nede og corona væk

Anmeld Citér

15. juni 2021

Ønskebarn22

KKLA skriver:

Jeg ville klart booke en tid til når jeg vidste at jeg i hvert fald ikke var gravid. Ved menstruation eller ugen efter. Man ved intet om hvilke konsekvenser vaccinen kan have hvis man er gravid. Den er endnu ikke godkendt til gravide. Så hvis muligt ville jeg være sikker på jeg ikke var gravid før jeg fik den

Du har helt ret min tid torsdag er afbestilt og så må vi se om mens melder sin ankomst i næste uge, eller om vaccinen bliver skudt et års tid

Anmeld Citér

15. juni 2021

Morpåudebane

Jeg booker en tid så tæt på testdag som muligt, og så må jeg afbestille hvis den er positiv

Anmeld Citér

15. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg skal ikke vaccineres og slet ikke hvis jeg muligvis kunne være gravid. (Nu er jeg gravid,så dermed er det ret let her ) Der er langt flere følger og konsvenser ved vaccinen end Corona.

Mange oplever også blødningsforstyrrelser (og så tænker jeg personligt at det også kan have effekt på en fertilitet - dette har jeg dog ikke nogen lægefaglig bevis for ).

Anmeld Citér

15. juni 2021

M_M

Fortvivlet skriver:

Jeg skal ikke vaccineres og slet ikke hvis jeg muligvis kunne være gravid. (Nu er jeg gravid,så dermed er det ret let her ) Der er langt flere følger og konsvenser ved vaccinen end Corona.

Mange oplever også blødningsforstyrrelser (og så tænker jeg personligt at det også kan have effekt på en fertilitet - dette har jeg dog ikke nogen lægefaglig bevis for ).

Er vældig nysgerrig på hvor du har læst det? En PB er helt ok, hvis du ikke vil ud med det her.
Kan ikke rigtig finde noget på det, men har hørt flere nævne det.

Jo på ingen mulige måder ligegyldigt, men er stadig lidt der hver der spredes så meget falsk om vaccinerne at jeg synes det er svært at navigere i. Så leder efter mest muligt info inden jeg skal tage stilling til hvad jeg vil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.