Hmm jeg tænker der skal gives run til en konstruktiv snak og ikke mindst en afvejning.
Det første jeg tænker, når jeg læser dine skriv er, at din kæreste må få en forståelse af, at du har angst. Det er et faktum, og det lyder til, at han med små ændringer kan hjælpe lidt. Det lyder til en SMS, hvor han skriver jeg bouvwr forsinket, tror klokken bliver 2 før jeg kommer, kan hjælpe. Alle kan lære at give en tid, og skrive/ringe hvis de bliver forsinkede. Det er en handling som giver ro, og den tager ikke noget frihed fra nogen.
Det næste jeg tænker er, at I skal finde en balance så det ikke bliver dine følelser og din angst som skaber en ubalance. Han skal støtte dig, være din kæreste, elske dig men han skal ikke være dit eneste anker for det er ikke sundt for et parforhold. Nu du hsr angst, er det måske en god ide (og du gør det nok allerede) at intensivere hjælpen (psykolog, lægw, psykiater) i denne tid, hvor hormoner drøner rundt og en masse tanker (og det er helt normalt).
Du skal måske kigge rundt, hvordan kan du få noget indhold fx gravid gymnastik, strikkeklub, sy undervisning, bogklub, søg efter andre som går hjemme og har lyst til kaffe og en gåtur. Restriktioner vedr. Covid19 er stort set forsvundet, og du kan igen finde fællesskaber via foreningslivet eller andre veje. For det er sindsyg hårdt for din kæreste at være den der skal skabe indholdet, og igen skaber det en ubalance.
Jeg personligt ville aldrig sætte begrænsninger for min partner, men jeg ville forvente, at vi som ligeværdige partnere (voksne) kan finde løsninger som tilgodeser vores familie og hinanden. Men jeg nægter at vlre bestemmelsen, den voksne og sige: du skal være hjemme klokken 23 i stedet kunne jeg sige, puha det er svært for mig at sove, når du ikke er her, så ligger jeg og vender og drejer mig, så ville være dejligt hvis der ikke var mange aftener der blev sene.
Og så lige en lille historie, da jeg var gravid med den første var rollerne byttet om. Min kære den gang kæreste nu husbond, var så nervøs og jeg nød mon frihed. For at tilgodese ham måtte jeg bøje mig og få den forhadte mobiltelefon, så jeg altid kunne ringe og sige, at jeg blev forsinket. Nu har vi en masse børn, og jeg kan ikke bare blive væk i tide og utide, men jeg har stadig det rum hos min mand, jeg må godt ringe og sige: mødte en og jeg bliver lige til aftensmad- det sker utroligt sjældent, men bare tanken om jeg kan giver mig en stor følelse af frihed. Hvis jeg vidste, at det kunne jeg ikke, så tror jeg ikke, at vores forhold havde holdt alle de år.