Coronavaccine som ammende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2021

Kir

kamikaze skriver:

Jeg tager den. Den er godkendt til ammende i andre lande hvor jeg stoler mindst lige så meget på sundhedsmyndighederne som i DK, og der er intet der tyder på at noget fra vaccinen går over i mælken. Men som en ekstrem forsigtighed kommer jeg formentlig til at tage et døgns ammepude.

Læste faktisk et indlæg i et lægeblad af to PhD studerende der mener at vaccinen burde tilbydes ammende. De skriver at der burde være lille risiko for at vaccinen går i mælken, på baggrund af hvordan vaccinen fungerer. Og at den jo ikke indeholder virus som de vacciner man normalt fraråder til ammende. Lidt interessant...

Men hvis det skulle blive overført via mælken, du så et døgn er tilstrækkeligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2021

kamikaze

Kir skriver:

Læste faktisk et indlæg i et lægeblad af to PhD studerende der mener at vaccinen burde tilbydes ammende. De skriver at der burde være lille risiko for at vaccinen går i mælken, på baggrund af hvordan vaccinen fungerer. Og at den jo ikke indeholder virus som de vacciner man normalt fraråder til ammende. Lidt interessant...

Men hvis det skulle blive overført via mælken, du så et døgn er tilstrækkeligt? 

Hvorvidt et døgn er nok eller ej afhænger jo af halveringstiden for de stoffer man bekymrer sig for, og jeg har ikke kunnet finde at man reelt er bekymret for nogle konkrete stoffer så derfor kan jeg heller ikke vurdere hvorvidt et døgn batter. For mig er et døgn bare en periode jeg ved mit barn kan klare uden at det påvirker amning og mælkeproduktion.

Jeg fik i øvrigt en stivkrampevaccine på fødegangen, så jeg tror ikke det er værre end som så.

Anmeld Citér

25. juni 2021

Kir

kamikaze skriver:

Hvorvidt et døgn er nok eller ej afhænger jo af halveringstiden for de stoffer man bekymrer sig for, og jeg har ikke kunnet finde at man reelt er bekymret for nogle konkrete stoffer så derfor kan jeg heller ikke vurdere hvorvidt et døgn batter. For mig er et døgn bare en periode jeg ved mit barn kan klare uden at det påvirker amning og mælkeproduktion.

Jeg fik i øvrigt en stivkrampevaccine på fødegangen, så jeg tror ikke det er værre end som så.

Ja det er selvfølgelig rigtig. Jeg synes også det tyder på at det ikke er farligt, det virker som om det er pga et forsigtighedsprincip at de ikke har ændret anbefalingerne.

Håber bare snart de gør, er lige blevet tilbudt vaccine og vil gerne have den. 

Anmeld Citér

26. juni 2021

kamikaze

Kir skriver:

Ja det er selvfølgelig rigtig. Jeg synes også det tyder på at det ikke er farligt, det virker som om det er pga et forsigtighedsprincip at de ikke har ændret anbefalingerne.

Håber bare snart de gør, er lige blevet tilbudt vaccine og vil gerne have den. 

Jeg tror ikke det sker før køen er færdig, i hvert fald. Det er meget frustrerende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.