Coronavaccine som ammende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen sådan i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage vaccinen eller ej, når jeg bliver den tilbudt. Jeg er 24 år gammel og min eneste skavank er et lavt stofskifte, der er velbehandlet.

Vi har holdt os relativt isoleret i hele epidemien, fordi vi frygter smitte og eventuelle senfølger. Min søn er et år gammel. 

Tager I vaccinen, selvom I ammer? Argumenter for og imod? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2021

BebeTil2

Jeg er også meget i tvivl. Men kigger lige med her  

Anmeld Citér

10. juni 2021

Kir

Jeg ammer min søn på 7,5 mdr og er også i tvivl... Jeg er frisk og rask og har ikke noget arb der kræver jeg er vaccineret. Så hvis jeg skulle tage den, skulle det være af to grunde:

1. For at gøre en indsats for at vi kommer tilbage til hverdagen igen (eller noget der minder om). Tror ikke vi kommer af med corona helt, men hvis så mange så muligt bliver vaccineret kan vi forhåbentlig få flokimmunitet.

2. Vi har tæt familie i Norge som vi gerne vil besøge, og det kan bedre lade sig gøre med en vaccine. Norge har sindssygt strenge indrejse restriktioner.

Tror jeg hælder mest til at få den, hvis den bliver godkendt i Danmark til gravide og ammende så stoler jeg på at det er trygt. 

Anmeld Citér

10. juni 2021

Moep

Hvis de godkender og anbefaler det, så tager jeg den. Vil hjertens gerne tage mod den, men amningen er vigtigst for mig pt. Men så længe den ikke er anbefalet til ammende, udskyder jeg den.

Anmeld Citér

10. juni 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg er simpelthen sådan i tvivl om, hvorvidt jeg skal tage vaccinen eller ej, når jeg bliver den tilbudt. Jeg er 24 år gammel og min eneste skavank er et lavt stofskifte, der er velbehandlet.

Vi har holdt os relativt isoleret i hele epidemien, fordi vi frygter smitte og eventuelle senfølger. Min søn er et år gammel. 

Nu har jeg ikke fulgt med om der er kommet nyt frem, men sidst blev det frarådet i forhold til manglende viden. 
umiddelbart har jeg tænkt mig at vente til efter endt amning, medmindre der kommer ny viden frem.

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym

Jeg tager den ikke, men jeg vil heller ikke tage den på nuværende tidspunkt, også selvom jeg da faktisk er blevet tilbudt den før jeg blev gravid, da jeg stadig ikke er sikker på den er helt gennemtestet. Jeg mener, vi ved ikke hvorvidt den giver bivirkninger på længere sigt.

Så jeg venter gerne lidt endnu. Jeg har i øvrigt et godt immunforsvar og er aldrig syg, så ser ingen grund til at jeg skal tage den på nuværende tidspunkt. 

Anmeld Citér

10. juni 2021

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg tager den først når de anbefaler den til ammende. Jeg vil ikke sætte min babys udvikling på spil. Det er gået utroligt stærkt med de vacciner, så jeg vil undgå at forcere noget 

Anmeld Citér

10. juni 2021

Kir

Hov misforstod dit spørgsmål, troede du mente når den bliver godkendt til ammende. Du må jo slet ikke få den som det ser ud nu. Man kan selvfølgelig lyve, men helt ærlig så vil jeg først tage imod den når SST vurderer at det er sikkert. Selvom det indtil videre ser ud til at der ikke er risiko for barnet og at man faktisk overfører antistoffer vis modermælken, så synes jeg det er smartest at vente. 

Anmeld Citér

11. juni 2021

Baby.mamma

Nej da, det ville jeg bestemt ikke. Det er ret så uklogt og dumt gjort, hvis du spørger mig

Anmeld Citér

11. juni 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Jeg tager den. Den er godkendt til ammende i andre lande hvor jeg stoler mindst lige så meget på sundhedsmyndighederne som i DK, og der er intet der tyder på at noget fra vaccinen går over i mælken. Men som en ekstrem forsigtighed kommer jeg formentlig til at tage et døgns ammepude.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.