Mortil_en skriver:
Pyyyha så meget testeri tror jeg ikke at jeg holder til, men altid dejlig at høre andres erfaringer
I øvrigt har jeg læst at man ikke må tisse i 4 timer op til testen så det ville betyde at jeg skulle gå og holde mig meget af dagen
Fungerer det godt med temperatur metoden? Det er noget med at måle hver morgen og så skal den stige en halv grad ved æl…?
Men du har helt ret i at man skal huske at mærke efter i maven. Pt. synes jeg det er hyggeligt og spændende, men kan da godt mærke at jeg synes det er lidt øv hvis jeg har misset æl. Især fordi jeg for en sjælden gangs skyld lå med tømmermænd i weekenden og vi ikke fik hygget siden torsdag. Tror dog højst sandsynligt ikke jeg har fået den endnu, men at den tværtimod er forsinket her i første cyklus. Men det er helt sikkert med at passe på at det ikke ender med at blive en stress faktor
Synes især i starten er det nærmest mest et spørgsmå om at famle sig frem til hvad der fungere for en, så man ikke stresser og man har det godt i processen.
Det er simpelthen så individuelt hvad man fungere med og synes man ofte får smidt i hovedet at man "bare skal slappe af og se hvad der sker".
Det kan være rigtigt for nogen og en stressfaktor for andre. 
Og ægløsningstestene kan være ret svære at arbejde med, hvis man ikke er en af dem med højt LH niveau i, i hvertfald 12 timer.
Ved ikke om den holder helt, den med man ikke må tisse 4 timer inden, men tænker den kan være rigtig god at gå med, hvis man f.eks vil teste om eftermiddagen (der mit niveau er højest og har hørt det samme fra flere).
Temperaturmetoden kræver man tager sin temperatur hver morgen, nogenlunde samme tid og før man har lavet noget som helst.
Så kan man se hvornår man har haft ægløsning, når temperaturen stiger 0,3-0,5 og bliver deroppe bagefter.
Så den kan ikke forudsige ægløsning, men man kan se hvornår det er sket. Så hvis man ikke er til test osv. men gerne vil kende sin cyklus så kan det være en hjælp til at vide hvornår ægløsning typisk ligger.
Personligt har jeg brugt det til at bekræfte ÆL da jeg ikke har brugt ÆL test hver måned. Og så ved jeg altid hvornår min mens kommer, da min temperatur falder dagen før mens - Det er ret praktisk 
Anmeld
Citér