De der ÆL teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.844 visninger
15 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juni 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Planen var egentligt lige at vente og se tiden an mht. cyklus da jeg lige er stoppet med p-pillerne. Men nu overvejer alligevel at købe en pakke ÆL teste allerede her i første cyklus

Men, nu har jeg ingen ide om hvordan min cyklus kommer til at se ud så hvornår begynder jeg at teste, kunne det være omkring cyklus dag 10/12 stykker? Kan jeg springe enkelte dag over hvis testen ser helt negativ ud? Ellers kan det hurtigt blive til mange tests

Mit andet spørgsmål går på aflæsning af testen. Hvordan ser en helt negativ test ud? Jeg går ud fra at der altid kommer to streger da ens LH niveau vel ikke er nul på noget tidspunkt i cyklus? Så det er bare at teststregen er lidt mindre tydelig end kontrol stregen, eller bliver den markant mindre tydelig

Når jeg kigger på billederne som andre har lagt op herinde synes jeg godt nok de er svære at tyde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2021

Anonym

Altså jeg tænker, hvis der kun er en streg eller måske en svag teststreg, så vent en dag eller to. Ægløsning sker lidt tid efter en positiv test, så der er lidt tid at løbe på. 

Når det så er sagt, så tænker jeg, at når du bliver i tvivl om, om testen er positiv, så er det da bare med at give det et skud. 
Sædcellerne kan overleve lidt derinde, og så handler det ikke om “at spare op”.

Held og lykke !

Anmeld Citér

8. juni 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Altså jeg tænker, hvis der kun er en streg eller måske en svag teststreg, så vent en dag eller to. Ægløsning sker lidt tid efter en positiv test, så der er lidt tid at løbe på. 

Når det så er sagt, så tænker jeg, at når du bliver i tvivl om, om testen er positiv, så er det da bare med at give det et skud. 
Sædcellerne kan overleve lidt derinde, og så handler det ikke om “at spare op”.

Held og lykke !

Tak. Ja helt sikkert give det en chance hvis jeg er i tvivl

Jeg tænkte mere på om en æl test er kategorisk enten negativ eller positiv uanset stregens tydelighed. Eller om man godt kan regne med at stregen bliver tydligere og tydligere når man nærmer sig æl

Jeg må prøve mig frem. Har lige haft nogle ret tydelige jag/niv i den ene lyske og tænker på om jeg allerede kan have æl nu siden man nok ikke kan regne med at den passer ind i en cyklus den første måned. Men det er nok bare mine æggestokker der prøver at kæmpe sig tilbage til livet efter 10 år på p-piller 

Anmeld Citér

8. juni 2021

Anonym

Mortil_en skriver:

Tak. Ja helt sikkert give det en chance hvis jeg er i tvivl

Jeg tænkte mere på om en æl test er kategorisk enten negativ eller positiv uanset stregens tydelighed. Eller om man godt kan regne med at stregen bliver tydligere og tydligere når man nærmer sig æl

Jeg må prøve mig frem. Har lige haft nogle ret tydelige jag/niv i den ene lyske og tænker på om jeg allerede kan have æl nu siden man nok ikke kan regne med at den passer ind i en cyklus den første måned. Men det er nok bare mine æggestokker der prøver at kæmpe sig tilbage til livet efter 10 år på p-piller 

Den er positiv hvis test stregen er ligeså tydelig/mere tydelig end kontrolstregen

Anmeld Citér

8. juni 2021

Ønskebarn22

Hej med dig ��

Jeg har så sent som for et par dage siden og så spurgt i en tråd, om stregen bliver kraftigere og kraftigere jo tættere man kommer på ÆL. 

Der er desværre ikke nogen der har givet deres input, men jeg har i stedet spurgt en veninde der arbejder på apotek, og hun har slået det op for mig, og siger at enten er den positiv og stregen mindst lige så kraftig som kontrolstregen ifm LH-stigning, eller også registrerer testen ikke nogen LH-stigning til trods for at der rent faktisk kommer en svagere streg. Altså afviser hun påstanden om at testen bliver tydeligere og tydeligere jo tættere man kommer på ÆL. 

Jeg har dog selv testet de sidste par dage (selvom jeg ligesom dig er på første cyklus og også lige ville se cyklus an og først teste senere hvis ikke der skete noget ) og jeg synes min streg er blevet kraftigere jo tættere jeg er kommet på antaget ÆL (jeg har dog ikke fået en positiv test endnu).. 

Generelt synes jeg også ÆL-test er hammer svære at finde ud af..  men nu giver jeg det et forsøg og håber det bedste - for os begge to

Anmeld Citér

9. juni 2021

Mortil_2

Ønskebarn22 skriver:

Hej med dig ��

Jeg har så sent som for et par dage siden og så spurgt i en tråd, om stregen bliver kraftigere og kraftigere jo tættere man kommer på ÆL. 

Der er desværre ikke nogen der har givet deres input, men jeg har i stedet spurgt en veninde der arbejder på apotek, og hun har slået det op for mig, og siger at enten er den positiv og stregen mindst lige så kraftig som kontrolstregen ifm LH-stigning, eller også registrerer testen ikke nogen LH-stigning til trods for at der rent faktisk kommer en svagere streg. Altså afviser hun påstanden om at testen bliver tydeligere og tydeligere jo tættere man kommer på ÆL. 

Jeg har dog selv testet de sidste par dage (selvom jeg ligesom dig er på første cyklus og også lige ville se cyklus an og først teste senere hvis ikke der skete noget ) og jeg synes min streg er blevet kraftigere jo tættere jeg er kommet på antaget ÆL (jeg har dog ikke fået en positiv test endnu).. 

Generelt synes jeg også ÆL-test er hammer svære at finde ud af..  men nu giver jeg det et forsøg og håber det bedste - for os begge to

Mange tak, det var netop det jeg forsøgte at spørger om Jeg må vist bare i gang med at teste hvis jeg vil finde den ÆL. Men håber lidt at man kan se en udvikling i testene som du har oplevet det, der gør det da noget nemmere

Vil helst undgå at skulle teste hele tiden, men her i de første cykli bliver det nok svært at undgå medmindre man vil væbne sig tålmodighed til cyklus er stabil. Jeg har på fornemmelsen at dette projekt bliver en lang tålmodighedstest

Held og lykke, håber snart der er bid

Anmeld Citér

13. juni 2021

Ønskebarn22

Ja det er virkelig en test for tålmodigheden Jeg har ikke fået en positiv test endnu, og jeg holdt op med at teste da stregen igen blev svagere.. men om man kan regne med det som indikator ved jeg ikke helt

Jeg skulle ifølge clue have æl i tirsdags og jeg synes da jeg havde nogle symptomer på æl, men det kan jo også være noget jeg selv har presset på for at "føle".. for jeg synes også jeg kan mærke mine æggestokke i dag �� 

Vi må bare prøve at give den gas når vi tror den er der og held og lykke til jer, jeg krydser fingre og sender en masse babystøv

Anmeld Citér

13. juni 2021

Anonym

Synes det kan være rigtig svært med ægløsningstestene, fordi man høre mange meninger og holdninger og det kan "tolkes".

Jeg har kun formået at frembringe en positiv test i 6 mdr.

Men jeg måler min temperatur og ved derfor hvornår jeg ca. har ægløsning hver måned alligevel (typisk CD15 el. 16).
Så fik det fif at teste 3 gange dagligt (middag, eftermiddag og før sengetid) i dagene op til forventet ægløsning og når der så var en tydeligere streg, så teste hver 2 time derfra.

Simpelthen for at se hvordan mit LH niveau slår ud på ægløsningstest. 

Det viser sig at jeg får en tydeligere streg ca  1 1/2 dag før mit LH peak. Den kan være nærmest ikke eksistrende til middag og ret kraftig om eftermiddagen. 
Derfra så er den ret stabil med mere og mere farve i - Men ikke positiv.
Jeg har ca 2-3 timer hvor jeg kan teste positiv, derefter bliver den negativ igen og ret hurtigt efter den positive er stregen meget lys igen.

Så herhjemme går vi ikke efter komplet posititve test da det er rent held at frembringe sådan en  
Men har ægløsning hver måned alligevel og tydeligheden på stregen indikere fint hvor langt jeg er fra ægløsning alligevel - Nu jeg har lært at aflæse dem ifht. min krop. 

Så.... Hvis du er som jeg, så kan du ikke spare en test væk, tværtimod, så skal du teste meeeget mere
Men husk lige at mærk efter i maven hvad der gør noget godt for dig og det må ikke stresse dig! Det skal helst være et hyggeligt projekt! 

Og håber du kan bruge min erfaring til noget. 

Anmeld Citér

14. juni 2021

Mortil_2

Ønskebarn22 skriver:

Ja det er virkelig en test for tålmodigheden Jeg har ikke fået en positiv test endnu, og jeg holdt op med at teste da stregen igen blev svagere.. men om man kan regne med det som indikator ved jeg ikke helt

Jeg skulle ifølge clue have æl i tirsdags og jeg synes da jeg havde nogle symptomer på æl, men det kan jo også være noget jeg selv har presset på for at "føle".. for jeg synes også jeg kan mærke mine æggestokke i dag �� 

Vi må bare prøve at give den gas når vi tror den er der og held og lykke til jer, jeg krydser fingre og sender en masse babystøv

Tror jeg ønsker mig tålmodighed i fødselsdagsgave

Det er vist lidt i et skud i tågen med de æl teste når man ikke har en anelse om hvordan ens cyklus er.

Jeg har haft mens smerter on/off siden jeg gik af p-pillerne for 14 dage siden. I følge FLO skulle jeg have æl i morgen og ifølge Clue skulle det være på torsdag
Tog en æl test i går som var totalt negativ dog med en ok tydelig test streg. Og en i dag med en næsten usynlig test streg. Så jeg har måske misset den. Tror jeg tester et par dage endnu og ellers ligger det på hylden indtil jeg har en ide om mens.

Fortæller i jeres mænd når der er forventet æl eller positiv æl test?

Jeg har egentlig en tanke om at holde det for mig selv bare for ikke at lægge pres på og gøre det alt for uromantisk. Men måske ville det alligevel være nemmere hvis han vidste hvornår vi skulle give den gas

Anmeld Citér

14. juni 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

Synes det kan være rigtig svært med ægløsningstestene, fordi man høre mange meninger og holdninger og det kan "tolkes".

Jeg har kun formået at frembringe en positiv test i 6 mdr.

Men jeg måler min temperatur og ved derfor hvornår jeg ca. har ægløsning hver måned alligevel (typisk CD15 el. 16).
Så fik det fif at teste 3 gange dagligt (middag, eftermiddag og før sengetid) i dagene op til forventet ægløsning og når der så var en tydeligere streg, så teste hver 2 time derfra.

Simpelthen for at se hvordan mit LH niveau slår ud på ægløsningstest. 

Det viser sig at jeg får en tydeligere streg ca  1 1/2 dag før mit LH peak. Den kan være nærmest ikke eksistrende til middag og ret kraftig om eftermiddagen. 
Derfra så er den ret stabil med mere og mere farve i - Men ikke positiv.
Jeg har ca 2-3 timer hvor jeg kan teste positiv, derefter bliver den negativ igen og ret hurtigt efter den positive er stregen meget lys igen.

Så herhjemme går vi ikke efter komplet posititve test da det er rent held at frembringe sådan en  
Men har ægløsning hver måned alligevel og tydeligheden på stregen indikere fint hvor langt jeg er fra ægløsning alligevel - Nu jeg har lært at aflæse dem ifht. min krop. 

Så.... Hvis du er som jeg, så kan du ikke spare en test væk, tværtimod, så skal du teste meeeget mere
Men husk lige at mærk efter i maven hvad der gør noget godt for dig og det må ikke stresse dig! Det skal helst være et hyggeligt projekt! 

Og håber du kan bruge min erfaring til noget. 

Pyyyha så meget testeri tror jeg ikke at jeg holder til, men altid dejlig at høre andres erfaringer I øvrigt har jeg læst at man ikke må tisse i 4 timer op til testen så det ville betyde at jeg skulle gå og holde mig meget af dagen  

Fungerer det godt med temperatur metoden? Det er noget med at måle hver morgen og så skal den stige en halv grad ved æl…?

Men du har helt ret i at man skal huske at mærke efter i maven. Pt. synes jeg det er hyggeligt og spændende, men kan da godt mærke at jeg synes det er lidt øv hvis jeg har misset æl. Især fordi jeg for en sjælden gangs skyld lå med tømmermænd i weekenden og vi ikke fik hygget siden torsdag. Tror dog højst sandsynligt ikke jeg har fået den endnu, men at den tværtimod er forsinket her i første cyklus. Men det er helt sikkert med at passe på at det ikke ender med at blive en stress faktor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.