Han går alt for sent i seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Kram til både dig og din mand..

når manden her ikke tager det alvorligt og går til lægen så ringer jeg og laver en tid på hans vegne.. for han kan ikke selv overskue at gøre det når han har en dårlig periode og får det fysisk dårligt oven i...

så mit råd er: ring til jeres læge og bed om en aftale til ham og forklar symptomerne.. og husk at nævne efterfødselsreaktionen..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2021

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres gode og brugbare svar.

Ja, jeg kender nemlig godt til begrebet revenge bedtime procrastination og at det er det, der er på spil. Jeg har også fortalt ham om det og han blev lidt "lettet" over, at det var et begreb. Det gjorde det mere håndgribeligt for ham.

Han har nemlig vænnet sig til den konstante træthed som, at sådan har han det - men han er jo slet ikke den person, jeg vil være sammen med Han ser også ganske sygelig ud, fordi det har stået på længe...
Jeg er bekymret for ham - meget. Men jeg orker snart ikke at sige det mere, når han ikke selv gør noget. Jeg ved ikke, om han vil have, at jeg ringer for ham.

Ja, jeg må tale med ham med alvorsord (jeg undgår truslen om at skride fra ham, selvom jeg kunne have lyst til at sige det) og bede ham om at gå til lægen nu.

Han har allerede en fritidsaften om ugen og jævnligt en hel fridag i weekenden, men det ændrer desværre ikke på noget.

Anmeld Citér

3. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvad tid går han i seng ?

Og er du sikker på at det ikke er hans personlighed. Han lyder da meget mand agtig. Høre ikke efter, glemmer osv.

Jeg var godt nok blevet sur og træt af det hvis min partner synes at han skulle blande sig i mine sengetider, du er jo ikke hans mor?

Anmeld Citér

3. juni 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Fortvivlet skriver:

Og er du sikker på at det ikke er hans personlighed. Han lyder da meget mand agtig. Høre ikke efter, glemmer osv.

Jeg var godt nok blevet sur og træt af det hvis min partner synes at han skulle blande sig i mine sengetider, du er jo ikke hans mor?

Men når det går udover familien, så bliver man jo nødt til at blande sig.. Han falder jo i søvn, mens han hygger med børnene...Han sidder og stirrer ud i luften og hører ikke, når hans børn henvender sig til ham 

Anmeld Citér

3. juni 2021

Fortvivlet

Unicorn1 skriver:

Men når det går udover familien, så bliver man jo nødt til at blande sig.. Han falder jo i søvn, mens han hygger med børnene...Han sidder og stirrer ud i luften og hører ikke, når hans børn henvender sig til ham 

Ja det kan jeg godt læse, men det behøver da ikke skyldes søvnen

Nogen mennesker kan klare sig med få timer . Jeg sover da selv kun mellem 4 -6 timer, men det ændre altså ikke på om jeg er fjern 

Men hvis jeg har mange bekymringer, og er lidt stresset, kan jeg godt blive fjern. Så jeg mener bare at det kan skyldes så meget andet end søvn og kan jo også bare skyldes personlighed/alder

Anmeld Citér

4. juni 2021

McK

Profilbillede for McK
Fortvivlet skriver:

Lyder han meget mand agtig??

Mener du godt nok, at det er en typisk mandeting ikke at høre efter og glemme? Du må have valgt/mødt nogle dorske mænd, for det der kan jeg slet ikke genkende. 

Anmeld Citér

4. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Fortvivlet skriver:

Ja det kan jeg godt læse, men det behøver da ikke skyldes søvnen

Nogen mennesker kan klare sig med få timer . Jeg sover da selv kun mellem 4 -6 timer, men det ændre altså ikke på om jeg er fjern 

Men hvis jeg har mange bekymringer, og er lidt stresset, kan jeg godt blive fjern. Så jeg mener bare at det kan skyldes så meget andet end søvn og kan jo også bare skyldes personlighed/alder

Hvis man konsekvent ikke sover (tilstrækkeligt)... og derefter udviser seriøse begrænsninger i sin evne til at fungere i en helt almindelig hverdag .. så ville de da være grænsende til dumt ikke at starte med i en lang periode at sørge for at få arbejdet med sin søvn, og årsagen til at det er så vanskeligt for én ... 

At bruge sig selv som eksempel er jo fjollet (du skriver selv at det ikke påvirker dig - men det gør det jo tydeligt for vedkommende her). Og i øvrigt ... når du er presset har du for alvor brug for genopbygning og søvn. Så jo, det lyder faktisk til at gøre en forskel for dig at du sover så lidt ...

PPS: Jeg synes i lighed med en anden der skriver, at det godt nok er et lidt trist billede af mænd du maler op. Hvem gider dog at leve med et menneske som er fraværende, ikke deltager i sine børns dagligdag, ikke hører efter ...

Anmeld Citér

4. juni 2021

Fortvivlet

StortOgSmåt skriver:

Hvis man konsekvent ikke sover (tilstrækkeligt)... og derefter udviser seriøse begrænsninger i sin evne til at fungere i en helt almindelig hverdag .. så ville de da være grænsende til dumt ikke at starte med i en lang periode at sørge for at få arbejdet med sin søvn, og årsagen til at det er så vanskeligt for én ... 

At bruge sig selv som eksempel er jo fjollet (du skriver selv at det ikke påvirker dig - men det gør det jo tydeligt for vedkommende her). Og i øvrigt ... når du er presset har du for alvor brug for genopbygning og søvn. Så jo, det lyder faktisk til at gøre en forskel for dig at du sover så lidt ...

PPS: Jeg synes i lighed med en anden der skriver, at det godt nok er et lidt trist billede af mænd du maler op. Hvem gider dog at leve med et menneske som er fraværende, ikke deltager i sine børns dagligdag, ikke hører efter ...

Men jeg skriver at det ikke påvirker mig for det er jo heller ikke sikkert at det påvirker ts's mand. Det er jo ikke sikkert det er pga søvnen , det er blot det jeg skriver 

Og come on ikke høre efter og glemmer er da et typisk manddtræk

Anmeld Citér

4. juni 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Men jeg skriver at det ikke påvirker mig for det er jo heller ikke sikkert at det påvirker ts's mand. Det er jo ikke sikkert det er pga søvnen , det er blot det jeg skriver 

Og come on ikke høre efter og glemmer er da et typisk manddtræk

Men den logik svarer jo til at sige til en person som lider af overspisning, at hendes vægtproblemer ikke skyldes et ekstremt madindtag. For det er da principielt rigtigt, at der kan findes andre forklaringer - men det er ikke desto mindre et oplagt sted at starte...

Og at du oplever det som mandeting ... tjah, altså ikke de mænd jeg har været i forhold med ... Men jeg ville også vælge dem fra hvis det havde været sådan - det samme med kvinder - det lyder drøn uinspirerende at være sammen med uanset køn...

Anmeld Citér

10. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Vi fik en bedre snak om det og jeg håber, at det virker bedre denne gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.