Hvad ville I gøre?
Jeg er gift med en mand, som jeg sammen har 3 børn med. Han går altid alt for sent i seng med det resultat, at han er fuldstændig smadret i løbet af dagen. Han sidder tit og kigger ud i luften, hører ikke når børnene henvender sig til ham, hører forkert, når jeg siger noget. Glemmer ALT! Han har dårligt helbred og helt klart dårlig kognitive evner. Han har gjort det i 4-5 år snart.
Han gør det, fordi han føler, han ikke har nok fritid, hvis han ikke gør det og jeg kender såmænd godt følelsen. Jeg gjorde altid sådan, da jeg gik i gymnasiet, hvor jeg så også sad og faldt i søvn i timerne.
Men nu er det blevet sådan, at jeg ofte føler, jeg ender med at stå med det hele alene, fordi han ligesom konstant sover 50%. Han kan endda sidde og falde i søvn, mens han læser med børnene.
Jeg har snart mange gange sagt alvorligt til ham, at han skal gå i seng i ordentlig tid og opremset konsekvenserne både for os som familie, mens også de helbredsmæssige...
Og alligevel bliver han ved.
Jeg overvejer snart at forlade ham, fordi jeg kan ikke være i forhold med en zombie og hvis jeg tager ungerne fra ham, så kan han måske endelig få al den fritid, han savner!
(Og ja. Han har også haft fødselsdepressioner, det har vi begge og de er ubehandlede, måske de kan spille ind. Han gjorde det også før, vi fik børn, men der var konsekvenserne ikke så store.)
Anmeld
Citér