Langt over tid - ingen positive tests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja det må du nok sige, det er mærkeligt med os to  

Jeg har skrevet til lægen igen, men ja jeg kan se det er lidt “unormalt” at lægen ikke har taget affære, og ja hvad skal jeg så, blive ved med at teste i evighed

hold mig lige opdateret hvad du gør

Jeg har ikke haft kontakt med lægen endnu, men hvis der ikke snart sker noget, så gør jeg det. Prøver at købe nogle flere tests i andre mærker til at starte med. Hører gerne om nyt fra dig om hvad lægen gør (hvis du får lægen til det) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2021

Strain

Jeg kan modsat de andre godt forstår hvorfor der ikke er bestilt blodprøver til dig via det offentlige. Hvad skulle resultatet bruges til?

Er du i behandling med medicin som ikke må tages som gravid, eller kun tages med forsigtighed? Har du smerter, som ikke forsvinder? Har du andre symptomer som kunne tyde på alvorlig sygdom?

Eller er du nysgerrig og (forståeligt) utålmodig, men kan godt vente indtil kriterier for udredning af blødnings forstyrrelser er opfyldt? Udredning, blødningsforstyrrelser

Anmeld Citér

1. juni 2021

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Jeg kan modsat de andre godt forstår hvorfor der ikke er bestilt blodprøver til dig via det offentlige. Hvad skulle resultatet bruges til?

Er du i behandling med medicin som ikke må tages som gravid, eller kun tages med forsigtighed? Har du smerter, som ikke forsvinder? Har du andre symptomer som kunne tyde på alvorlig sygdom?

Eller er du nysgerrig og (forståeligt) utålmodig, men kan godt vente indtil kriterier for udredning af blødnings forstyrrelser er opfyldt? Udredning, blødningsforstyrrelser

Jeg er også enig med dig, men jeg var i tvivl. Og du har ret, det var/er nok tankerne og det store ønske at få et barn der satte det igang. 

Ingen medicin, ingen smerter, ingen tegn på alvorlig sygdom

Jeg er nok bare utålmodig og lettere irriteret over jeg ikke kan kontrollere det.

Tak for svar

Anmeld Citér

1. juni 2021

Anonym

Strain skriver:

Fuldstændig enig. En blodprøve har ingen konsekvens, så det er ikke forkert af lægen ikke at tage den. At det så er pisseirriterende og frustrerende at vente på afklaring forstår jeg udmærket godt.

En forklaring på manglende mens kan jo være du har sprunget en cyklus over eller at din ægløsning har ligget noget senere denne cyklus end den plejer. Det vil passe fint med de negative tests.

Bedste tanker til dig

Anmeld Citér

2. juni 2021

123321

Profilbillede for 123321

Som en skriver så kan en menstruation godt springe en måned over - jeg oplevede det første gang i midt tyverne også en gang om året derfra trods jeg var på p piller, så faktisk sådan jeg endte med at få min datter tre år senere fordi jeg ikke fik startet op en uge efter p pille pause men ingen menstruation, så ville jeg lige vente på den indtil næste måned også på p piller igen, men ja så blev jeg gravid ved ægløsning. 

min læge sagde den gang jeg første gang oplevede det at 10% af kvinder oplever dette engang om året - om det er rigtigt eller ej skal jeg ikke kunne sige men den forklaring jeg fik første gang efter jeg havde fået taget en graviditetstest hos lægen for en sikkerhedsskyld - vidste godt jeg ikke var gravid for havde hjemmetesten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.