Stor pige der ikke kan sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
fehår skriver:

Har I afprøvet forskellige former for white noise?

Nej. Jeg har læst lidt om det til mig selv da jeg ofte har problemer med at falde i søvn hvis jeg er et sted med lidt larm som f.eks nogle hoteller men har ikke tænkt på om det kunne hjælpe i de  her situation 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Mulllesmor skriver:

min yngste på snart 8 havde en periode her fra efter jul hvor han pludse var enormt lang tid om at falde i søvn. vi troede først det var fordi vi ikke aktiverede ham nok i hjemmeskole og at det ville hjælpe når han kom tilbage til skolen - men det gjorde det ikke. Vi prøvede stille musik, meditation, senere i seng osv - det hjalp ikke. 

så besluttede jeg at prøve noget så simpelt som godnat historie. han plejer at få en sang eller 2 men historie har vi egenlig aldrig brugt da han normalt sover mega hurtigt. 

Nu skal der der slukkes for skærm, børstes tænder og så kommer han ind i vores seng sammen med storebror som også synes det er hyggeligt. Her læser jeg så et par kapitler i en bog inden de puttes på deres værelser. Det passer med at sengetid så er rygget en halv time frem så kan nu ligger i sin egen seng kl 20. Nu falder han igen hurtigt i søvn og klager ikke længere over at han ikke kan sove.

alt det hjemmeskole og corona har været en stor omvæltning for de små hoveder som med garanti har haft mange flere tanker omkring det end vi voksne tænker over. 

Vi har en fast rutine med at børste tænder og derefter læse i vores seng men det hjælper desværre ikke 

Anmeld Citér

26. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
KmLarsen1 skriver:

Da jeg var i den alder brugte jeg nogle gange en cd. Tror den hed 'drømmerejsen'  eller sådan noget. Det var i hvert fald en form for meditationshistorie. Egentligt var den lavet til børn som havde smerter, men den var så beroligende at jeg også faldt i søvn af den. Man blev guidet til at bygge et hus i fantasien på en eng og lytte til fuglene osv. Der findes vist en del af den slags på YouTube mm nu til dags.

Det vil jeg prøve at undersøge

Anmeld Citér

26. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
B&J skriver:

Vi sad inde ved vores søn ind til at sov så listede vi os ud så følte han sig tryg 

det med bene kan være vokseværk eller hvis dit barn har hypermobile led vores dreng døjer nemlig med bene og jeg gør selv og det er mest når der er ro på når man ligger i sengen så kan det gøre mega ondt 

Vi har siddet hos hende og nu er vi i rummet lige uden for hendes værelse så hun kan se og høre os men det hjælper ikke. Hun har haft vokseværk tidligere og derfor er jeg helt sikker på at det ikke er virkelige smerter men indbildning. Da hun havde vokseværk fik hun panodil i juice så det beder hun også om nu. De gange hvor jeg er ret sikker på at det er mentalt har jeg givet hende juice uden panodil og det har hjulpet hver gang selv om der ikke var noget i juicen.

Anmeld Citér

26. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Ellie79 skriver:

Hej 

vi oplever det samme med vores 9 årig. Det startede for et par mdr siden hvor han pludselig var bange om aftenen. Kunne vågne og ikke finde ro. Sov hver nat inde hos os. Hvis vi fik ham tilbage i seng sad vi der flere timer.

Vi søgte lidt på nettet og fandt ud af at det er ret almindeligt for alderen. Vi fandt frem til en behandler der arbejder med børn og giver kranio sakral som skaber balance i barnet. Hun får kroppen ned i afslappet tilstand. Hun arbejder med de psykiske og fysiske spændinger som barnet i denne periode oplever. 

Vi har været afsted en gang og det har virkelig hjulpet min søn, han er så glad igen og har fået meget mere energi og tro på han godt kan sove og være tryg. Det var blevet så slemt han havde mistet modet på at sove ude. Vi skal afsted igen på fredag. Vi har en 3. tid men den aflyser vi nok og behandleren mente også at tit er to gange nok. 

Jeg fandt det samme da jeg søgte efter råd online og vi har snakket om at prøve det. Det er lidt dyrt så det er rart at høre at det har virket for andre for prisen er ligegyldig hvis det kan hjælpe vores datter.

Hun er selv ret ked af at hun ikke kan finde ro og mener hun er unormal selv om vi gentagne gange har fortalt hende at det er helt normalt ikke at kunne sove og at mange voksne også kan have problemer med at sove men hun kan se at lillebror sover på max 10 min

Anmeld Citér

26. maj 2021

kamikaze

Har i overvejet meditation? Når min 6-årige har tankemylder laver vi body scan med dyne vejrtrækninger, og hun snorksover næsten altid inden vi kommer igennem.

Anmeld Citér

26. maj 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Janey skriver:

Jeg tror vi vil prøve med noget musik men det interesserer hende ikke så meget at slappe af til musik. For hende er musik noget man synger og danser til ��

Meditations musik. Eller vandfald/søer, blæst, fugle... M. M Noget hvor man ikke skal følge med 

Anmeld Citér

27. maj 2021

Ellie79

Janey skriver:

Jeg fandt det samme da jeg søgte efter råd online og vi har snakket om at prøve det. Det er lidt dyrt så det er rart at høre at det har virket for andre for prisen er ligegyldig hvis det kan hjælpe vores datter.

Hun er selv ret ked af at hun ikke kan finde ro og mener hun er unormal selv om vi gentagne gange har fortalt hende at det er helt normalt ikke at kunne sove og at mange voksne også kan have problemer med at sove men hun kan se at lillebror sover på max 10 min

Vi har virkelig været overrasket over hvor stor effekt 45 minutters massage og afspænding havde på ham. 

Her vandrede hans tanker også helt afsted med ham, han var ked af det, han tænkte på og han var ligesom din datter sikker på der var noget galt med ham. Vi skruede virkelig op for tryghed og kram i den priode men det havde ingen virkning. Vi prøvede musik og alslapnings øvelser vi fandt på nettet, men nej.

Jeg kan ihvertfald kun anbefale kranio sakrak herfra. 

Anmeld Citér

27. maj 2021

321

Profilbillede for 321
Janey skriver:

Vores datter på 9 år er begyndt at have meget svært ved at falde til ro om aftenen. Det har varet siden 2. nedlukning af landet fra juleferien og frem. Hun har i en periode været nødt til at sove sammen med lillebror på hans værelse, fordi hun ikke ville være alene. Hun er efter eget valg flyttet tilbage på hendes eget værelse igen, men den seneste måned er det blevet sværere for hende at finde ro.

I starten kunne det tage hende en time at falde i søvn, men nu er vi oppe på 2 timer, hvor tankerne suser omkring, at hun savner hendes bedsteforældre (som vi ser tit), de sommerhuse vi har haft lejet det seneste halve år, ferier osv. Der er altid en forælder i nærheden, da hun ellers bliver meget utryg, og de dage hun er mest urolig, får hun som regel pludselig meget ondt i det ene ben og har brug for ekstra opmærksomhed. Det kan være så slemt, at hun græder og virkelig føler smerte i benet, men vi er ret sikker på, at det er noget mentalt, for der er aldrig noget med hendes ben ud over, når hun skal sove og ofte har hun tumlet rundt med lillebror uden nogle problemer lige inden.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende med urolige store børn og har nogle gode råd til, hvordan vi kan få ro på hende? Vi har prøvet med lydbøger, mens hun falder i søvn, men det virker ikke rigtig. Hun ligger oftest roligt, men falder ikke i søvn.

Vi har selvfølgelig også snakket med hende, om der er noget hun er ked af, men hun er som regel altid glad og i godt humør, og siger heller ikke, at der er noget. Skolen er også spurgt og de fortæller også om en glad pige, der trives.

Har det samme problem med en på omkring samme alder. Vi har prøvet alt også kranio sakral terapi. Men intet hjælper eller hjælper kun kortvarigt. Lige nu er det bedste middel at sove i vores seng. Men det er hårdt at sove med så stort er barn i sengen. Men satser på det er en “fase” og lader som ingenting overfor hende. For synes også at problemet kan blive større hvis man har for meget fokus på at de ikke kan sove. For så kan hun føle sig forkert og unormal og der vil vi ikke hen.

Anmeld Citér

27. maj 2021

Janey

Profilbillede for Janey
321 skriver:

Har det samme problem med en på omkring samme alder. Vi har prøvet alt også kranio sakral terapi. Men intet hjælper eller hjælper kun kortvarigt. Lige nu er det bedste middel at sove i vores seng. Men det er hårdt at sove med så stort er barn i sengen. Men satser på det er en “fase” og lader som ingenting overfor hende. For synes også at problemet kan blive større hvis man har for meget fokus på at de ikke kan sove. For så kan hun føle sig forkert og unormal og der vil vi ikke hen.

Vores seng er også afprøvet men det virker heller ikke. Hvis vi er lige ved siden af hende, forsøger hun konstant at snakke om noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.