IenFart skriver:
Det må man jo vurdere med sig selv. Men jeg synes du får det til at lyde som om en nødgodkendelse bare er et stempel og så kører bussen.
Der blev trods alt brugt flere uger på nødgodkendelserne af hver vaccine.
Jeg er nok bare bekymret over, at det normalt tager op til 10 år at få godkendt en vaccine fordi det er en langvarig og kompleks proces.
Og så er jeg bekymret over, at man oplever bivirkninger ved AZ og måske også J&J og så tænker jeg, hvad med potentielle bivirkninger ved de andre vacciner - man har jo kun brugt dem i 5 måneder, det er meget kort tid.
Og hvis man begyndte at udvikle dem da covid startede i marts 2020 - så har de stadigt kun været 14 måneder på banen og man nåede ikke at opdage bivirkningerne ved AZ vaccinen i det tidsrum.
Og hvis man så heller ikke ved, om de virker på andet end symptomerne - men kun forventer / håber / ønsker at de virker på at standse smitten.
Herudover har jeg læst, at de indtil videre kun giver beskyttelse mod symptomerne i 8 måneder (forhåbentligt mere), hvad så med dem der blev vaccineret i januar - så er de ikke beskyttet til efteråret - hvad sker der så der.
Så tænker jeg bare what the f..k skal jeg gøre - når jeg afvejer ovenstående mod hinanden (potentielle u opdagede bivirkninger mod at nedbringe symptomer ved smitte i pt. max 8 måneder mod potentielle hårde / ikke hårde symptomer ved covid smitte - uden at være med til at stoppe smitten)
Anmeld
Citér