Boyz2 skriver:
Hvordan beskytter jeg andre?
Så min afvejning må her være om jeg vil risikere et Covid forløb der potentielt ikke bliver hårdt eller en endnu ikke godkendt vaccine (den bliver først potentielt godkendt i 2023)
Du beskytter andre ved, at du som vaccineret formentlig nedsætter risikoen for at være smittebærer og smitte andre. Man har ikke fuld dokumentation for dette, så derfor formoder man kun, at risikoen for at være smittebærer nedsættets.
Da de ældre og sårbare, der er vaccineret, ikke smittes i høj grad længere på trods af en genåbning, tyder meget også på, at vaccinen beskytter godt mod overhovedet at blive smittet, men igen er der ikke fuld data for det, så her kan man også kun formode.
Jeg kender ikke personligt statistikker eller nogle, der har været ramt flere gange, men nogle af mine kollegaer kender personer, der ikke er sårbare, som fik et væsentligt hårdere forløb anden gang.
Men når det er sagt, så har du ret i, at din afvejning er, om du vil risikere et covid forløb eller tage vaccinen og her er du efter min mening i din fulde ret til at fravælge vaccinen uden at skulle udskammes eller peges fingre af, som man ser i nogle debatter.
Anmeld
Citér