Egotid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville aldrig lægge mig fast på x antal dage/timer i ugen da jeg synes der skal være plads til det spontane hvor man naturligvis lige cleare med den anden om det er ok.

Kun hvis det er noget helt fast som fritidsinteresse/træning eller lign. Men det ville altid blive en afvejning af hvad vi begge synes er rimeligt og en aftale der går i begge retninger. Det skulle aldrig være sådan at den ene part kunne se frem til uge efter uge at være alene med aftensmad og putning 4 ud af 5 hverdage mens den anden var ude og dyrke sig selv. Så bliver man sgu træt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det er svært at svare på.

Jeg arbejder feks skiftene vagter, hvilket betyder at jeg har en del aftenvagter. Så det betyder også at jeg feks ik ku finde på, at gå til noget sport om aftnen, for så var jeg jo aldrig hjemme.

Jeg arbejder også hver anden weekend. 

Alt hva jeg gør af sjov og spas med veninder, ligger jeg feks heller aldrig, de dage hvor vores unger, går til sport, fordi min kæreste så ville stå alene med ungerne igen.

Min kæreste ser hans venner 1-2 gange om måneden, hvor de ser fodbold eller tager ud og spiser. Eller han overnatter hos en ven 1 gang hver 3 til 4 mdr. De tager ud og spiser, tager billeder eller hva de nu ka finde på den weekend. Han tager tit ud og fisker i weendenen. Tit tager han afsted, før vi andre overhovedet er vågnet. 

Jeg har de sidste mange år, været på veninde tur, til udlandet med en flok veninder, på en forlænget weekend fra torsdag til søndag. 

Kæresten har gjort det samme, et par gange. 

Nu hvor ungerne er blevet større, gir det helt klart, mere frihed til os, da de selv ka transportere sig til ting. Vh Stine 

Anmeld Citér

17. maj 2021

Anonym

Jeg har egen hest som skal passes hver dag og også gerne rides mindst 5 dage i ugen så den bevarer sin for tiden ret gode form. 

Her står farmand derfor for mange af de praktiske ting. Jeg tager altid diabetes om natten (vores pige på 5 er relativt nydiagnosticeret og ustabil) og gør selvfølgeligt hvad jeg kan.

Vil farmand noget har han altid første ret til at planlægge og så tilrettelægger jeg hestens fridage omkring det.

Nu begynder junior at synes om heste også så forhåbentligt går der ikke længe inden hun kan komme med de dage hvor vi skal mere end at passe hesten. 

Anmeld Citér

17. maj 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Vi har ikke små børn mere.

vi har altid prioriteret familien først, bl.a. at spise aftensmad sammen og putte / have aftenen med ungerne samt hinanden. Vi har også brugt meget tid på børnenes fritidsinteresser og familielivet, hvilket ikke har frigivet specielt meget tid til individualitet. Herudover har vi brugt tid på at være sammen som par.

jeg ville ikke være Ok med at min mand var væk fast om aftenen da børnene var små, så jeg skulle stå med dem alene. Han ville omvendt være Ok med at jeg tog ud om aftenen, da de var små, da han let kunne svinge det rundt - dog tror jeg ikke han ville synes det var fedt hvis det var fast ugentligt.

Jeg tænker, det handler om hvad Jeres fælles familie / individuelle prioriteter er og sætte baren der.

Anmeld Citér

17. maj 2021

Anonym

Vi har intet skemalagt. Men vi forhindrer ikke hinanden i at tage ud. Her er det mest mig der har aftaler. 

Men de fleste venindeaftaler lægger jeg på mine fridage og hvis det ikke kan lade sig gøre, tager jeg en aften ude, men sørger altid for at planlægge det nogle dage før, så min mand ved det og de ikke lige ramler sammen med børn der skal hentes 4 forskellige steder. 

Vi har begge altid haft det fint med at være alene og kunne overskue børnene, så det er ikke er problem. 
Men jeg vil gætte på det cirka er 1 gang om måneden jeg har haft en aftenaftale. 

Min mand har en kammerat der er meget spontan, så det kan være nærmest sådan inden for en halv time. For det meste kan det lade sig gøre. Men der har da været et par gange hvor han måtte sige nej. 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Anonym

AnoMor skriver:

Jeg er ikk i forhold. Men jeg ville accepterer sport 1-2 gange om ugen. 
fitness op til 5 gange om ugen. Så længe der først var efter putning og ikke var afsted i flere timer. 
Jeg går meget ind for at man plejer venskaber også som jeg tænker indgår under bio, café osv. så der ville jeg accepterer 1 gang hver anden uge ca. og byture 1 gang om måneden. 

Hvad er forskellen på fitness og sport?

Anmeld Citér

18. maj 2021

asphodel

Anonym skriver:

Jeg tænker at "sport" er fodbold, badminton osv, mens "fitness" er træning i motionscentre.

Anmeld Citér

18. maj 2021

Anonym

Med to små børn (2 og 4 år) prioriterer vi at spise morgenmad og aftensmad sammen alle hverdage. En gang imellem er jeg ude med veninder direkte efter job, men det er mindre end en gang om måneden. Motion og øvrige hobbies er som udgangspunkt efter børnene er lagt. Jeg ville ikke kunne sætte hverken antal arrangementer, timer eller dage på. Det er jo forskelligt hvad man har af overskud. De fleste gange vi laver noget som cafe/biograf/restaurant o.l. er det en fælles oplevelse, så bliver børnene enten passet, er hos legekammerater eller besøger deres bedsteforældre. 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Som asphodel skriver. Forskellen på sport og fitness er at sport er fodbold, badminton, tennis osv. sportsgrene er typisk ikke ligger efter børns sengetid hvorimod fitness har åbent til kl 22-23 ja sågar døgnåben mange steder (før corona vel at mærke). Plus sport er som regel flere timer af gangen. Og det er fitnes ikk altid.

Anmeld Citér

18. maj 2021

kvinden88

Jeg er nysgerrig - hvad synes I selv er et passende niveau? Jeg synes det er vigtigt at mærke efter og forhåbentlig er man nogenlunde enige omkring hvor meget der ok og hvor grænsen går? Det er vigtigt at man ikke kun er forælder, men også husker at være sig selv engang imellem.

Jeg synes jeg har hørt om mange, hvor den ene part laver et decideret forbud mod at den anden laver aftaler alene udenfor hjemmet. Det ville jo være lidt ærgerligt at ende der..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.