Det er jo forskelligt hvor stort behov man har i enkelte familier.
Vi har 1 på 4, og én på et halvt år.
Min mand spiller golf, det tager gerne 2x5 timer, plus en time hist og pist. Men dét betyder også at jeg gør det samme - altså tager nogle timer når jeg har brug for det.
Vi aftaler os frem til hvornår det passer alle bedst , men han kan tit komme hjem fra arbejde, hvor jeg så kører nogle timer efter “mig-tid” Så står han alene med eftermiddag/aftensmad..
Der er ingen her der går i byen alene - altså kan vi ikke begge komme afsted, pga nu baby- så er der solidaritet og vi bliver begge hjemme. Men så har vi jo bare inviteret folk til hygge hér hvis behovet har været der.
Men generelt har vi som småbørnsfamilie ikke et kæmpe behov eller overskud til at rende til alt muligt, så det passer os fint begge at være en del hjemme lige nu.
Hvis ikke jeg havde et behov for at komme afsted, så ville jeg ikke blive sur over min mand gjorde det meget.. Men selvfølgelig kun hvis jeg magtede opgaven, og fint havde lyst til at stå alene med det.
Hvis man ikke har lyst, eller synes det er rocker hårdt, så skylder den anden jo sin partner at revurdere, forventnings afstemme og skrue ned.
De år man har små børn, skal man være villig til at skrue ned for egne behov og ambitioner, og tro på at tiden nok skal vende tilbage.
Anmeld
Citér