Problemer med studiegruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2021

Anonym

Det med studiegrupper kan være en udfordring af de store. Jeg har selv været nødt til at fravælge samarbejde med en der konsekvent skrev af fra bøgerne. Det ville jeg ikke lægge navn til på en opgave. 

Men jeg har omvendt også selv prøvet at stå med en gruppeopgave der skulle udføres, samtidig med et dødsfald i min familie. Der var det helt klart min gruppes fortjeneste og overbærenhed der fik mig igennem den eksamen. Jeg læste det der skulle læses og deltog i møder og sparring. Men resten af gruppen klarede alt det skriftlige. Jeg stod som nærmeste pårørende til den afdøde, med en lejlighed der skulle tømmes, begravelse der skulle arrangeres, en pokkers masse papirarbejde og mine børn i stor sorg. Jeg er for evigt taknemmelig for min gruppes opbakning. 

Selvfølgelig skal alle tage del i slæbet i gruppen, men i sidste ende mister den der ikke gør sin del jo mest. De mister værdifuld læring og det viser sig forhåbentlig til eksamen. Jeg ville nok bare selv gøre det ekstra arbejde denne gang, og fravælge personen en anden gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej

Hvad gør man, når man er i en studiegruppe hvor ambitionsniveauet på de forskellige medlemmer svinger meget? Vi skal lave fælles projektopgave til eksamen, så vi skal i fællesskab lave opgaven. Men jeg oplever desværre at nogle i gruppen ikke bidrager og ikke er fleksible nok og ikke prioritere vores studie og vores gruppemøder. Jeg har selv et stort ambitionsniveau og det påvirker mig en hel del, at jeg føler at jeg skal tage en alt for stor del af læsset, for at veje op for de andres manglende indsats. 

Hvad gør man? 

Gruppearbejde kan være super svært. Men det er en fantastisk god forberedelse til arbejdsmarkedet. Du skal fortælle din gruppe hvordan du har det og forlange, på en ordentlig måde selvfølgelig. At alle tager sin del. Hvis det er helt umuligt så kontakt din underviser for gode råd.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.