Cyklus efter p-pille stop + ægløsningstests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2021

Anonym001

Hvor er det skønt at høre det lykkedes så hurtigt for mange, trods brug af p-piller. Jeg har også anvendt p-piller i 15 år non-stop og var tilbage på normal cyklus efter 3 mdr. jeg kan også mærke og se når jeg har ægløsning.
vi har nu forsøgt at få barn i 6,5 måned og bliver en smule trist hvergang mens kommer �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
qwerty91 skriver:

Jeg tog p-piller i 10 år og stoppede for 13 mdr. siden for at prøve at få et barn. Min cyklus er stadig uregelmæssig på 30-50 dage, og det er ikke lykkedes at blive gravid. 

Vi startede med ÆL test efter 4 cyklusser, men har kun brugt dem måske hveranden cyklus. Ærligt, så synes jeg det stresser mere at bruge dem, og vi får begge svært ved at have sex når det skal være på kommando på den måde. Og så kræver det også at jeg tisser på den strimmel hver dag i to uger for at have en chance for at fange ÆL. Vi har det bedre med "bare" at have sex hver 2.-3. dag gennem cyklus.

Anyways, ingen af vores mange strategier har hjulpet, så nu skal vi starte i behandling. Forhåbentligt hjælper det med timingen :-)

Håber det hjælper for jer med behandling og at du hurtigt bliver gravid
Er så glad for at man kan blive hjulpet, på trods af ventetid og økonomi er det rigtig rart at vide at det nok skal lykkes for langt de fleste af os i sidste ende.

Anmeld Citér

5. maj 2021

Mortil_2

Anonym001 skriver:

Hvor er det skønt at høre det lykkedes så hurtigt for mange, trods brug af p-piller. Jeg har også anvendt p-piller i 15 år non-stop og var tilbage på normal cyklus efter 3 mdr. jeg kan også mærke og se når jeg har ægløsning.
vi har nu forsøgt at få barn i 6,5 måned og bliver en smule trist hvergang mens kommer �� 

Tror jeg får det på samme måde som dig  

Så vidt jeg har hørt kan man sagens få sin fertilitet undersøgt inden der er gået et år. Altså sædprøve fra manden, blodprøve på kvinden for at måle æg reserven. Derudover tror jeg også man kan få en vand scanning for at undersøge for sammenvoksning af æggeleder.

Jeg er selv 36 denne gang og tror gerne jeg vil have disse ting undersøgt ret tidligt i forløbet hvis jeg ikke bliver gravid inden for de første 4-5 måneder

Anmeld Citér

5. maj 2021

Anonym001

Mortil_en skriver:

Tror jeg får det på samme måde som dig  

Så vidt jeg har hørt kan man sagens få sin fertilitet undersøgt inden der er gået et år. Altså sædprøve fra manden, blodprøve på kvinden for at måle æg reserven. Derudover tror jeg også man kan få en vand scanning for at undersøge for sammenvoksning af æggeleder.

Jeg er selv 36 denne gang og tror gerne jeg vil have disse ting undersøgt ret tidligt i forløbet hvis jeg ikke bliver gravid inden for de første 4-5 måneder

Ah det var jeg ikke klar over, tak for tippet ;-) 

Anmeld Citér

5. maj 2021

Anonym

Mortil_en skriver:

Hvordan var jeres cyklus efter p-pillestop de første par måneder? og hvornår blev den regelmæssig?

Efter +10 år på hormon prævention er jeg meget spændt på hvordan min krop reagerer.

Vil også lige høre hvor mange af jer der bruger ægløsningstests? Stemmer testene overens med hvornår i tror (ud fra beregning eller symptomer) at i har ægløsning eller er i blevet overraskede?

ved mig gik der ca. 8 mrd. Inden jeg fik min mens første gang og jeg skal da lige love for den kom med fulde brag. Og derefter kom det som det selv havde lyst til. Så på1,5-2 år har jeg måske haft det 5-7 gange og havde egentlig fået afvide at jeg havde mild grad af pcos. Men nu står vi da med en positiv test

Anmeld Citér

6. maj 2021

Mortil_2

Anonym skriver:

ved mig gik der ca. 8 mrd. Inden jeg fik min mens første gang og jeg skal da lige love for den kom med fulde brag. Og derefter kom det som det selv havde lyst til. Så på1,5-2 år har jeg måske haft det 5-7 gange og havde egentlig fået afvide at jeg havde mild grad af pcos. Men nu står vi da med en positiv test

Uha 8 måneder er godt nok længe at vente. Men stort tillykke med det lille mirakel

Anmeld Citér

10. maj 2021

Anonym

Mortil_en skriver:

Uha 8 måneder er godt nok længe at vente. Men stort tillykke med det lille mirakel

Ja meget længe og vildt frustrerede. Og tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.