Cyklus efter p-pille stop + ægløsningstests

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
16 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Hvordan var jeres cyklus efter p-pillestop de første par måneder? og hvornår blev den regelmæssig?

Efter +10 år på hormon prævention er jeg meget spændt på hvordan min krop reagerer.

Vil også lige høre hvor mange af jer der bruger ægløsningstests? Stemmer testene overens med hvornår i tror (ud fra beregning eller symptomer) at i har ægløsning eller er i blevet overraskede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2021

131010

Jeg var på p-sprøjte, fik min første menstruation 1 måned efter den var ude af kroppen. Jeg tog ÆL teste og jeg tror de har stemt overens med min ÆL. Jeg blev gravid i 3. Cyklus efter jeg stoppede med at bruge ÆL test og bare tænkte: sker det, så sker det. Jeg føler at jeg stressede min krop ved at fokusere på at blive gravid

Anmeld Citér

4. maj 2021

KKLA

Profilbillede for KKLA

Hvordan var jeres cyklus efter p-pillestop de første par måneder? og hvornår blev den regelmæssig?

Efter +10 år på hormon prævention er jeg meget spændt på hvordan min krop reagerer.

Vil også lige høre hvor mange af jer der bruger ægløsningstests? Stemmer testene overens med hvornår i tror (ud fra beregning eller symptomer) at i har ægløsning eller er i blevet overraskede?

Jeg havde været på p-piller i 8 år og stoppede så og fik den “falske” menstruation man jo får på p-piller og så fik jeg en rigtig mens 28 dage senere, så den var faktisk regelmæssig med det samme. Jeg blev gravid 1,5 måned efter jeg stoppede med dem (altså i 2. Cyklus) så nåede jo kun lige én rigtig menstruation. Brugte ikke ægløsningstest. Har altid kunne mærke hvornår den er der. Ondt i underlivet og ægløsningsslim. Kan bedre lide at lytte godt til min krop  men jeg ved at den var der ca. 14 dage efter 1. Menstruationsdag. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Mortil_2

KKLA skriver:

Jeg havde været på p-piller i 8 år og stoppede så og fik den “falske” menstruation man jo får på p-piller og så fik jeg en rigtig mens 28 dage senere, så den var faktisk regelmæssig med det samme. Jeg blev gravid 1,5 måned efter jeg stoppede med dem (altså i 2. Cyklus) så nåede jo kun lige én rigtig menstruation. Brugte ikke ægløsningstest. Har altid kunne mærke hvornår den er der. Ondt i underlivet og ægløsningsslim. Kan bedre lide at lytte godt til min krop  men jeg ved at den var der ca. 14 dage efter 1. Menstruationsdag. 

Nej hvor lyder det dejligt! Jeg synes ikke jeg hører om andet fra veninder og omgangskredsend at det tager lang tid at blive gravid.

Fik min første som 23 årig og blev gravid med det samme med nu hvor jeg er 36 denne gang er jeg mere nervøs.

Jeg husker fra dengang jeg ikke var på p-piller at jeg kunne mærke min ægløsning, så det håber jeg stadig at jeg kan når jeg stopper med pillerne om nogle uger. Savner også følelsen af at kunne mærke min krop. Det bliver spændende!

Anmeld Citér

4. maj 2021

Mortil_2

131010 skriver:

Jeg var på p-sprøjte, fik min første menstruation 1 måned efter den var ude af kroppen. Jeg tog ÆL teste og jeg tror de har stemt overens med min ÆL. Jeg blev gravid i 3. Cyklus efter jeg stoppede med at bruge ÆL test og bare tænkte: sker det, så sker det. Jeg føler at jeg stressede min krop ved at fokusere på at blive gravid

Åh ja jeg må prøve ikke at stresse. Som minimum de første 3 måneder

Anmeld Citér

4. maj 2021

Bubbi11

Profilbillede for Bubbi11

Jeg havde været på p piller i 16 år non stop, og da jeg stoppede gik der 1 mdr til jeg havde regelmæssig mens jeg gravid i 4. Cyklus efter jeg stoppede (og er i uge 14 nu) jeg brugte ægløsning test, men fandt ud af, at jeg kunne mærke når jeg havde ægløsning (lidt mens lignende smerter) held og lykke!

Anmeld Citér

4. maj 2021

Charl90

Da jeg stoppede på p-piller fik jeg ikke regelmæssig menstruation før jeg blev gravid. Det tog mig 15 måneder med cyklus på 35-65 dage.

Har hørt det samme fra veninder og læst flere lignende historier. Men du må se hvordan det går for dig

Jeg vil klart anbefale at prøve med ÆL test.

Da jeg stoppede med at amme fik jeg regelmæssig menstruation med det samme. Herefter gik det 8mdr før jeg nu står med en positiv g-test. Prøvede én måned med ÆL test og så var den der min ÆL lå senere end forventet.

Kan anbefale app'en Flo til at holde overblik

Anmeld Citér

5. maj 2021

Mortil_2

Bubbi11 skriver:

Jeg havde været på p piller i 16 år non stop, og da jeg stoppede gik der 1 mdr til jeg havde regelmæssig mens jeg gravid i 4. Cyklus efter jeg stoppede (og er i uge 14 nu) jeg brugte ægløsning test, men fandt ud af, at jeg kunne mærke når jeg havde ægløsning (lidt mens lignende smerter) held og lykke!

Uhh fantstisk! Håber også min krop er hurtigt til at samarbejde. Nu har jeg været klar til nr. 2 siden min datter var spæd, så her 13 år efter er jeg mere end klar

Anmeld Citér

5. maj 2021

Mortil_2

Charl90 skriver:

Da jeg stoppede på p-piller fik jeg ikke regelmæssig menstruation før jeg blev gravid. Det tog mig 15 måneder med cyklus på 35-65 dage.

Har hørt det samme fra veninder og læst flere lignende historier. Men du må se hvordan det går for dig

Jeg vil klart anbefale at prøve med ÆL test.

Da jeg stoppede med at amme fik jeg regelmæssig menstruation med det samme. Herefter gik det 8mdr før jeg nu står med en positiv g-test. Prøvede én måned med ÆL test og så var den der min ÆL lå senere end forventet.

Kan anbefale app'en Flo til at holde overblik

Ja man hører mange ting. Og man skal jo også huske på at det er normalt at det tager et år med normal fertilitet at blive gravid. Så jeg må prøve at væbne mig med tålmodighed.

Det er rart at høre det med ægløsningstests, det var nemlig præcis derfor jeg tænkte det kunne være en god ide at prøve med dem så man ikke risikere at ramme forkert måned efter måned. Så er spørgsmålet bare om man har æl samme dag i hver cyklus eller om det også varierer.

Tror lige jeg giver det et par måneder hvor min krop kan stabilisere sig og så håber jeg at min cyklus er stabil og jeg kan prøve med æl tests

Tak for dine gode råd, med appen også. Og stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

5. maj 2021

qwerty91

Jeg tog p-piller i 10 år og stoppede for 13 mdr. siden for at prøve at få et barn. Min cyklus er stadig uregelmæssig på 30-50 dage, og det er ikke lykkedes at blive gravid. 

Vi startede med ÆL test efter 4 cyklusser, men har kun brugt dem måske hveranden cyklus. Ærligt, så synes jeg det stresser mere at bruge dem, og vi får begge svært ved at have sex når det skal være på kommando på den måde. Og så kræver det også at jeg tisser på den strimmel hver dag i to uger for at have en chance for at fange ÆL. Vi har det bedre med "bare" at have sex hver 2.-3. dag gennem cyklus.

Anyways, ingen af vores mange strategier har hjulpet, så nu skal vi starte i behandling. Forhåbentligt hjælper det med timingen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.