Male leje-lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2021

Anonym trådstarter

Ja, jeg forstår samtidig også godt min mand! For det vil alt andet lige koste et par tusind at male det hele - mindst, det er en stor lejlighed med højt til loftet - for slet ikke at tale om alt det arbejde med afdækning og så videre...
Jeg har spartlet hullerne over

Men omvendt er jeg så træt af at bo i "slum"! Især køkkenet - det ligner vi har holdt svin (hvilket vi på sin vis også har, fordi vi har lært to små børn at spise derude ).

Jeg må spørge vores udlejer om vi har en vedligeholdelseskonto.

Vi skal nemlig også male inden vi flytter, så hvis vi f.eks. malede hele molevitten nu, så skulle vi også male måske allerede til jul igen!

Det er lidt af et dilemma! Måske man kunne nøjes med det værste rum, som er køkkenet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2021

ErDetSnartNU

Jeg havde malet den - jeg fortjener sgu at bo et sted, der ikke ligner slum

Hvis man altid har den holdning at "det kan alligevel ikke betale sig at sætte hylderne op/male/gøre det hyggeligt" så har jeg svært ved at se, hvordan man nogensinde skal falde ordentligt til - jeg tror personligt, at jeg ville føle, at jeg boede i en udvidet flyttekasse. 

Hvis I alligevel selv skal male når I flytter, kan I ligeså godt gøre det nu - måske kan I nøjes med pletmaling + et ekstra lag nu her, og så en enkelt overmaling når I flytter igen, hvis I altså ikke planlægger farveskifte. Og hvad er den prismæssige forskel på en pletmaling og opfriskning nu her (= et enkelt lag maling + lidt ekstra) samt en opfriskning ved flytning, kontra 2 lag maling ved udflytning? 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Anonym trådstarter

... det er jo også det! Jeg har boet her "midlertidigt" i mange år nu og derfor har vi næsten intet gjort, fordi min kæreste ikke vil bruge penge på noget "midlertidigt"! Men han kunne jo også næsten bo i en jordhule og stadig være tilfreds... Altså, han virker bare så ligeglad.
Han er typen, der ikke lægger mærke til et stort nyt billede over sofaen. Måske ville han slet ikke opdage, hvis jeg malede hele stuen grøn.

Anmeld Citér

4. maj 2021

Hamse88

Jeg ville bare male det. 
MEN du siger du ikke har råd til malingen - hvis jeg kørte med så stram en økonomi, ville jeg absolut ikke bruge penge på det. 

Anmeld Citér

4. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

... det er jo også det! Jeg har boet her "midlertidigt" i mange år nu og derfor har vi næsten intet gjort, fordi min kæreste ikke vil bruge penge på noget "midlertidigt"! Men han kunne jo også næsten bo i en jordhule og stadig være tilfreds... Altså, han virker bare så ligeglad.
Han er typen, der ikke lægger mærke til et stort nyt billede over sofaen. Måske ville han slet ikke opdage, hvis jeg malede hele stuen grøn.

Min kæreste er ligesådan! Han er fuldstændig ligeglad med om der er pynt på væggene og om møblerne er pæne. Det eneste der er vigtigt for ham, er funktionalitet. Men det er ikke nok for mig. Jeg kan ikke leve i et ungkarle hjem ligesom han sikkert ville synes var SÅ fint. Tv, højtalere og en sofa, ikke?

Men der må jeg bare sige at MIT behov er noget andet. Det står 100% for egen regning og jeg sørger selv for at det sker. Køber de møbler jeg synes om osv, og forventer ikke at han vil bruge penge på det. Så jeg synes da også bare du skal kaste dig over malergrejet og så fortælle din kæreste at alt andet lige, så kan i måske spare 1 lag maling ved udflytning når du giver den en tur nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.