Male leje-lejlighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
14 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. maj 2021

Anonym trådstarter

Vi har nu boet i den samme lejlighed i over 5 år. Vi har egentlig hele tiden tænkt, at det var midlertidigt, men ikke desto mindre har vi boet her længe nu og stiftet familie her.
Vi vil stadig gerne finde noget andet, men det er svært og vi ved ikke om vi skal bo her i 6 måneder eller flere år endnu (vi bliver ved med at få midlertidige ansættelser, som ikke gi'r penge til huskøb!)

Sagen er så den, at lejligheden var nymalet, da vi flyttede ind - hvid. Malingen er ved at være godt slidt og grim + dørkarme og døre har fået så mange hakker.
Her trænger virkelig til at blive malet igen!

Men min kæreste vil slet ikke - for måske skal vi snart flytte. Nu har vi dog levet med den der "vi skal alligevel snart flytte" i så lang tid og ja, det skal vi måske, men vi bor her nu! Og jeg er ved gud træt af at kigge på den slidte, gamle, plettede maling med huller fra alle de ting, vi har haft hængt op og flyttet i løbet af tiden her. Jeg kan ikke holde ud at se på det Men min kæreste er ligeglad, han ser slet ikke sådan noget...

Hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Vi har nu boet i den samme lejlighed i over 5 år. Vi har egentlig hele tiden tænkt, at det var midlertidigt, men ikke desto mindre har vi boet her længe nu og stiftet familie her.
Vi vil stadig gerne finde noget andet, men det er svært og vi ved ikke om vi skal bo her i 6 måneder eller flere år endnu (vi bliver ved med at få midlertidige ansættelser, som ikke gi'r penge til huskøb!)

Sagen er så den, at lejligheden var nymalet, da vi flyttede ind - hvid. Malingen er ved at være godt slidt og grim + dørkarme og døre har fået så mange hakker.

Men min kæreste vil slet ikke - for måske skal vi snart flytte. Nu har vi dog levet med den der "vi skal alligevel snart flytte" i så lang tid og ja, det skal vi måske, men vi bor her nu! Og jeg er ved gud træt af at kigge på den slidte, gamle, plettede maling med huller fra alle de ting, vi har haft hængt op og flyttet i løbet af tiden her. Jeg kan ikke holde ud at se på det Men min kæreste er ligeglad, han ser slet ikke sådan noget...

Hvad ville I gøre?

Jeg ville bare male og være ligeglad med om han ikke gider. Så gør jeg det da bare selv

Anmeld Citér

3. maj 2021

Anonym trådstarter

Det er bare også pengene for malingen... Jeg har ikke råd til maling til en hel lejlighed på én gang. Men så kunne jeg måske tage et rum ad gangen. Han er alligevel vant til at jeg sætter møbler i stand og maler alt muligt andet!

Anmeld Citér

3. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg har selv stået i samme situation 

Dog har jeg aldrig overvejet at male. For det første er det tidskrævende, det er dyrt og man skal altså tænke over hvor mange penge man sætter i en lejebolig. Så jeg er helt med din mand

Anmeld Citér

3. maj 2021

Kir

Altså kan godt lidt forstå din kæreste hvis I har planer om snart at flytte... Men hvis I nu skal bo der 1-2 år endnu så kan det nok godt betale sig.

Hvordan er reglerne når I fraflytter? Skal den være i samme stand som da I flyttede ind? For så kan det da være I alligevel skal male hvis ikke I vil miste depositummet? 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Babilooo

Da jeg havde lejelejlighed havde jeg en vedligelseskonto.. dvs. penge jeg kunne bruge til bl.a at købe maling for. Har du ikke det..?

Anmeld Citér

3. maj 2021

Tommelise

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke har lyst til at bo i en lejlighed med afskallet, slidt maling.

Især hvis I ender med at skulle bo der i nogle år endnu.

Jeg har et par gange selv fået malet i min leje-lejlighed. 

Som Tjullehej skriver - kan du ikke undersøge, om der er en vedligeholdelseskonto. 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Pb18

Jeg kan sagtens forstå dit behov, men hvis pengene ikke rigtig er der til det, så kan jeg også godt forstå din mand. Huller i væggen ville jeg spartle, så de ikke er så tydelige men ellers ville jeg spare pengene. Selv hvis i maler nu og fraflytter inden længe, kan i jo risikere at det skal males alligevel ved fraflytning og så er det jo spild af penge.

Anmeld Citér

3. maj 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad ville I gøre?

Er der ikke en vedligeholdelseskonto I kan bruge til det? 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg forstår dig. Jeg kan heller ikke holde sådan noget ud hvis jeg ved jeg potentielt skal være der længere end bare lige. Men jeg er også uddannet maler

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der er dyrt for jer, men du kan få kvalitetsmaling til en rimelig pris på malgodt.dk du skal beregne 1liter maling pr 8kvm. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.