Din ærlige mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2021

Emiliaa92

3 uger efter fødsel siger du? Skal du have planlagt kejsersnit eller hvordan? Hvis ikke, skal du tænke på at du sagtens kan gå op til 14 dage over tid, og så er det ligepludselig 1 uge efter fødsel!

Jeg ville ikke havde ladet min kæreste gøre det nej, man har så meget brug for dem dagene efter! Og helt ærligt hvor vigtigt kan det være for ham, når han har en lille ny derhjemme. Ja, jeg ville ikke forstå det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2021

Lymi

Jeg tænker, der er større problemer her end den her ene problemstilling, og det er jeres manglende evne til at kommunikere åbent og ærligt med hinanden. Det i sig selv kan meget hurtigt dræbe et parforhold. Den konkrete situation synes jeg ikke, jeg kan vurdere, især når du ikke har fortalt, hvad det er for et tillidsbrud med denne vennegruppe. Både din partner og dig er nødt til at øve jer i at fortælle, hvordan I faktisk har det, men holde det på egen banehalvdel, altså ikke agere anklagende. Du kan fortælle, hvilke følelser det vækker I dig, og den ambivalens du har. At du dels ønsker for ham, at han kan komme ud og have det sjovt med vennerne. Men det på den anden side gør dig usikker, at du står som nybagt mor, og du slet ikke ved, hvordan det hele ser ud så kort efter fødslen. Du kan også fortælle, uden at anklage, hvilke følelser det hele vækker I dig dels pga. din x, dels pga det her tillidsbrud der har været. Du kan sagtens anerkende, at han ikke er din x, men at din fortid har sat nogle bekymringer i dig. Spørg hvad han tænker om det.

Måske kan der findes et kompromis? At han laver noget med dem på et andet tidspunkt? At han ikke overnatter?

Jeg har selv været i et forhold med dårlig kommunikation, ikke overraskende holdt det ikke, og jeg mistrivedes helt vildt. Jeg kan ikke beskrive for dig, hvor stor en forskel det gør, når man kan kommunikere åbent, ærligt og kærligt med sin partner. 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Enig med de andre.. Du bliver nødt til meget tydeligt at sige til ham, at du gerne vil have, at han er hjemme og vægter familien højere end en koncert.. At du egentlig forventer, at han er ligeså stor en del af familien som du er.. Man er to om at få børn - og derfor behøver den ene ikke at rende til alt muligt andet, før den anden er 100% klar til at stå alene med tingene 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Kir

Selv uden det der gør du har svært ved at stole på ham i den vennegruppe så synes jeg det er tæt på termin han vil afsted. Jeg gik selv 17 dage over tid, fødslen endte i kejsersnit og vi var indlagt 4 dage efter pga min søn havde en infektion. Da vi kom hjem var jeg på ingen måde i stand til at være alene med min søn, jeg havde massivt søvn underskud, kunne ikke særlig meget pga operationssåret og var ikke særlig meget værd i det hele taget. 

Jeg siger ikke at det kommer til at ske for dig, jeg siger bare at der kan ske alt mulig man ikke kan forudse. Og så er det altså godt at være to.

Hvordan har du fundet ud af at han vil bestille billetter alligevel? Jeg ville nok konfrontere ham med det inden han gør det og tage en snak om det. 

Anmeld Citér

3. maj 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar, det betyder rigtig meget. 

Jeg har på det sidste kunne reagere lidt spontant og overilet, og havde derfor brug for at få det UD og høre andres neutrale mening om det her før en evt. reaktion fra mig.

Jeg bryder mig ikke om det så tæt på fødslen, og må tage en snak med ham igen.  

Tak

Anmeld Citér

3. maj 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Afhængig af hvad der er sket af tillidsbrydende ting. Fx utroskab (hvis det er det ville jeg personligt ikke tilgive det) men som minimum ville jeg "forbyde" ham at se den gruppe hvis han skulle være sammen med mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.