Alle de test-tråde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
12 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg synes godt nok, det er utroligt så mange af de der test-tråde, der er for tiden. På et tidspunkt i dag var der næsten kun sådan nogle tråde på hele forsiden - og folk tester bare så tidligt og stregerne er næsten usynlige - hvis de overhovedet er der.

Jeg har selv været ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg prøvede at få en baby i 2 år uden at det lykkedes, så jeg forstår virkelig godt det spinkle håb. Jeg testede dog ikke særlig meget - nok kun omkring 5 tests i perioden, indtil den så var der - og der var det mere symptomerne end stregen, der fortalte mig, at jeg var gravid (jeg var 6+?) Men hvorfor ikke bare vente et par dage på en lidt på en tydeligere streg? Prøve en ny prøve? Hvorfor har I behov for at lægge dem herud? Er det der der testmonster, som I snakker om?

Jeg spørger af nysgerrighed - ikke fordømmelse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2021

Anonym

Enig

Der er ikke nogen af os som som kan svare på om folk er gravide. Heller ikke selvom der er en lille streg Det kan jo gå alle veje

Jeg tænker bare at man kan blive så desperat/fuld af længsel efter at have noget der minder om en streg. Så meget at man ikke kan tænke på andet. Og så er det en lettelse/succes hvis andre også kan se noget

Anmeld Citér

30. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg synes godt nok, det er utroligt så mange af de der test-tråde, der er for tiden. På et tidspunkt i dag var der næsten kun sådan nogle tråde på hele forsiden - og folk tester bare så tidligt og stregerne er næsten usynlige - hvis de overhovedet er der.

Jeg har selv været ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg prøvede at få en baby i 2 år uden at det lykkedes, så jeg forstår virkelig godt det spinkle håb. Jeg testede dog ikke særlig meget - nok kun omkring 5 tests i perioden, indtil den så var der - og der var det mere symptomerne end stregen, der fortalte mig, at jeg var gravid (jeg var 6+?) Men hvorfor ikke bare vente et par dage på en lidt på en tydeligere streg? Prøve en ny prøve? Hvorfor har I behov for at lægge dem herud? Er det der der testmonster, som I snakker om?

Jeg spørger af nysgerrighed - ikke fordømmelse

Jeg synes bare man skal teste hvornår man Har Lyst til det om man er tidligt Eller Ikke .

Og er den her Side Ikke sådan man kan spørger om hjœlp eller?

Anmeld Citér

30. april 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Kan det store antal testråde måske skyldes problemerne på min-mave.dk? Der har nemlig altid været mange på den side...

Jeg ville også personligt selv vente med at teste til efter udeblevet menstruation, så jeg ikke bliver skuffet over at se en meget svag streg, som så ikke bliver til noget alligevel. At jeg så ikke kan se pointen med at lave en testtråd, når det er tydeligt, at der er en streg, skyldes nok, at jeg har to børn i forvejen (og har været gravid 3 gange) og derfor ikke selv er i tvivl, når der er en positiv test - det er måske anderledes for førstegangsgravide

Anmeld Citér

1. maj 2021

Anonym

Fordi, når man har prøvet forgæves i 5 år, at få de 2 streger, kan selv den mindste streg føles helt uvirkeligt.. også selvom det er for tidligt og det viste sig at være en bio, kan det stadigvæk føles som det vildeste, at ægget overhovedet blev befrugtet.. 

Trods du skriver ingen fordømmelse, er det alligevel den følelse du giver mig. Hvis de testtråde irriterer dig så meget, så lad være med at læs dem. Det er ikke os alle, der kan vente med at teste og det synes jeg ikke, du viser nogen forståelse overfor..

Anmeld Citér

1. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Fordi, når man har prøvet forgæves i 5 år, at få de 2 streger, kan selv den mindste streg føles helt uvirkeligt.. også selvom det er for tidligt og det viste sig at være en bio, kan det stadigvæk føles som det vildeste, at ægget overhovedet blev befrugtet.. 

Trods du skriver ingen fordømmelse, er det alligevel den følelse du giver mig. Hvis de testtråde irriterer dig så meget, så lad være med at læs dem. Det er ikke os alle, der kan vente med at teste og det synes jeg ikke, du viser nogen forståelse overfor..

Sådan synes jeg også . 

Jeg har vœret lang tid på siden 

Og før var det her om streg Ikke noget problem nœsten hverdag kom noget op . 

Og jeg synes også det ok hvis man vil hjœlpe med ekstra øjne . Jeg har kæmpe 5 år for at blive gravid ? Og Nu skal jeg sige stop med at skrive om streger  

Anmeld Citér

2. maj 2021

Anonym

Nu har min kæreste og jeg kæmpet for at få børn i flere år. Jeg tester stort set hver måned, også for at få et klart svar hvis jeg bare har de mindste symptomer. 
Jeg tror ikke alle forstår hvor hårdt det er at gå igennem ufrivillig barnløshed, hvis man ikke selv har prøvet det. 
Man kan blive i tvivl om der er to streger på en test, og så er det rart at kunne få andre øjne til at kigge på testen - helt anonymt og fra andre der måske er i samme båd. 
Gå forbi de debatter med graviditetstest. Jeg går da forbi alle der omhandler babyer, for jeg har desværre ingen.

Anmeld Citér

2. maj 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tænker også at det skyldes at folk ikke kan lægge billeder ind på min-mave.

Jeg forstår så godt at man kan falde for fristen til at teste tidligt. Har selv stået i 2,5 års forsøg på at lave nr. 2. Men jeg forstår heller ikke hvorfor man har behov for at lave en tråd. En streg bliver jo ikke mere eller mindre til en blivende graviditet af at andre kan se en streg også. Det bedste råd er jo bare at tage en ny test et par dage senere og se om der sker en udvikling. 

Ja man kan lade være med at læse de tråde hvis man ikke vil, og ja, folk bestemmer selvfølgelig selv hvilke tråde de vil oprette 

Anmeld Citér

2. maj 2021

LSS

Hvorfor gemme sig bag anonymitet for at fordømme andre og det de gør? Hvorfor har du det behov? 
Jeg er ret sikker på at du selv gør ting , som andre nok ikke lige ville gøre. Og hvad så? Så længe ingen kommer til skade eller bliver kede af det, så kan det da være fuldstændig ligegyldigt hvor mange gange folk tester,  hvornår de tester, hvilken test der bruges eller om du piller næse lige efter du har skidt. 

Anmeld Citér

2. maj 2021

grinny

Fordi man ønsker og håber! Svaret er hverken længere eller kortere.

Vi leder efter den kommentar der fortæller os, at der er håb. Ender håbet i en bio eller mens er sådan set lige meget for det er håbet i sig selv!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.