Jeg har igennem mit arbejde som pædagog, mødt rigtig mange fantastiske mennesker, med funktions nedsættelser, af forskellig grader og ikke 1 af de mennesker har kunnet tage sig af 1 barn, mere end et minimum antal timer i streg.
De har fået deres børn anbragt, og har haft dem på besøg, med overvåget samvær, nogen timer af gangen, et par gange pr mdr.
Der er ingen tvivl om, at de elsker deres børn, og når børnene er blevet store nok, har de også kunne give udtryk for at de elsker deres forældre, og feks gerne vil bo ved dem osv. Og jeg tror helt ærlig, hånden på hjerte at det ønsker er der, fordi de børn bliver kastet rundt fra plejefamilie til plejefamilie eller børnehjem, og de derfor har en drøm om, at hvis de nu kunne bo ved deres rigtig forældre, så ville de bare kunne leve et helt alm liv.. Hvilket jo desværre aldrig ville kunne lade sig gøre, da forældrene ikke ville kunne tage sig ordenlig af dem.
Jeg har arbejdet på hjem for anbragte børn, og mange af deres historier minder frygtelig meget om hinanden. De kommer fra hjem, med misbrug, vold og fraværende forældre, hvor de er blevet svigtet som helt små, og de børn er så ødelagte, at de har fået svære tilknytning problemer. De har ikke nogen de kan stole på, og vil på sigt få et meget svære live, end børn med normalt fungerende forældre.
Derfor kan jeg se virklig mange fordele ved, at babyer kan blive tvangsadopteret, som helt nyfødte.
Også kan man jo, ligge en mulighed ind for at barnet kan lære forældrene at kende sener, hvis det giver mening for barnet.
Jeg ved godt det kan lyde hårdt, men når man har mødt folk, der har fået tvangsfjernet både 2-3 børn, flere uger/mdre/år efter fødslen, fordi barnet mistrives/er gået i stå i deres udvikling, så kan det bare være svært, at blive ved med at se fordelen i det liv, for barnet.