Anonym skriver:
I forlængelse til min anden tråd om ny frisure.....
Hvordan udtrykker jeres mand/kæreste når de ikke kan lide det tøj eller sko osv i har på?? Hvordan har I det med kritik fra jeres bedre halvdel??
Konstruktiv kritik mødes altid med åbenhed og nysgerrighed, fra begge sider, for dybest set er det jo ment positivt.
Min mand har da en helt klar holdning til hvilken slags frisure han godt kan lide at jeg har. Men det betyder ikke at han bestemmer, eller bliver sur, hvis jeg gør noget andet.
Det samme gælder også tøj. Heldigvis siger han til mig, hvis jeg har noget på, som bare ikke sidder godt, men han siger det jo på en pæn måde, og ikke som en nedgørelse af min figur eller person.
Og sådan er det vel hele vejen rundt, for os begge to.
I min optik er det vigtigt at man kan være ærlig overfor hinanden, og sige hvis noget ikke klæder den anden fx. tøj, frisure og i bund og grund også attitude. Hvis jeg nu har været gnaven i en periode, skal jeg da have det at vide. Det samme gælder også vægt, at sige det på en pæn og god måde, hvis den anden er blevet lige rund nok - for det handler ikke om at man ikke elsker den anden, men at man gerne vil passe på den anden.
Min mand har aldrig sagt noget grimt til mig, som fx. din røv er stor, eller nogen af de andre nedgørende ting. Og det er min optik ikke kritik, at nævne sådan noget, det er bare tarveligt og småligt, for hvad er egentlig pointen og hensigten, andet end nedgørelse af ens partner.?