Altså, det lyder lidt som om, at du leder efter nogen, som siger, "Ja, min mand siger også grimme ting til mig, det er sådan forhold fungerer", og det tvivler jeg på at du finder her.
Det er ikke normalt at tale til sin partner, den man forhåbentlig elsker, som din mand gør til dig. Det er ikke normal opførsel. Det er ikke god opførsel. Det er ikke acceptabel opførsel. Det er dét, som folk herinde vil sige til dig igen og igen, ligesom de gjorde i din første tråd.
Min mand kunne aldrig drømme om at kritisere mig. Som en anden skriver, så giver han bestemt udtryk for tøj eller hår, som han særligt godt kan lide, men det er absolut ikke ensbetydende med, at han siger noget negativt om det modsatte. Vi laver også nogle gange sjov med, at jeg "aldrig" må klippe mit hår kort (ikke at det er specielt langt), men hvis jeg gjorde det alligevel, fordi det havde jeg lyst til, så lærte han at leve med det, og han kunne aldrig drømme om at tale grimt om mig eller mit hår, selvom han foretrækker noget andet.
Og hvordan du ser ud, om du vejer for meget, har tykke lår, runde briller, en stor næse, små øjne, sammenvoksede øjenbryn - det er virkelig lige meget. Hvis du er sammen med en person, som er værd at beholde, så elsker han dig for hvem du er, og et af hans job her i livet er at samle dig op, når du falder, ikke at sparke dig ned i mudderet.