Vi har lige haft en lidt ophedet diskussion herhjemme (på trods af at vi egentlig er rimelig enige) omkring prævention til kvinder Vs. til mænd..
Min kæreste er en af de få mænd, som jeg kender, der GERNE vil tage hormonprævention til mænd, så JEG ikke behøver.. Vi er nemlig enige om, at hormonprævention til mig er No go pga. risikoen for hormonbetinget brystkræft, og jeg kan heller ikke bruge spiral, da jeg har konstante smerter med sådan en..
Tilbage er der jo så kun pessar og kondom.. Pessar er vi bange for at sætte forkert (vi er åbenbart meget fertile, så der skal ingenting til, før jeg er gravid) og kondom er bare træls..
Så vi kunne jo godt tænke os, at der snart kom noget på markedet til mænd.. Men det tidligeste er åbenbart i 2030
..
Og så tænker jeg: hvor mange kvinder kunne finde på at boykotte hormonprævention, så de måske fik det til mænd ud, lidt hurtigere?
Hvor mange af jeres mænd kunne tænke sig at bruge det? Altså ER der rent faktisk efterspørgsel på det?!
Jeg synes jo ikke, at det er fair, at det kun er kvinders pligt at beskytte sig, og da slet ikke med noget som har så mange bivirkninger!
Anmeld
Citér