Boykot hormonprævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
17 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2021

Anonym trådstarter

Vi har lige haft en lidt ophedet diskussion herhjemme (på trods af at vi egentlig er rimelig enige) omkring prævention til kvinder Vs. til mænd.. 

Min kæreste er en af de få mænd, som jeg kender, der GERNE vil tage hormonprævention til mænd, så JEG ikke behøver.. Vi er nemlig enige om, at hormonprævention til mig er No go pga. risikoen for hormonbetinget brystkræft, og jeg kan heller ikke bruge spiral, da jeg har konstante smerter med sådan en.. 

Tilbage er der jo så kun pessar og kondom.. Pessar er vi bange for at sætte forkert (vi er åbenbart meget fertile, så der skal ingenting til, før jeg er gravid) og kondom er bare træls.. 

Så vi kunne jo godt tænke os, at der snart kom noget på markedet til mænd.. Men det tidligeste er åbenbart i 2030 .. 

Og så tænker jeg: hvor mange kvinder kunne finde på at boykotte hormonprævention, så de måske fik det til mænd ud, lidt hurtigere? 

Hvor mange af jeres mænd kunne tænke sig at bruge det? Altså ER der rent faktisk efterspørgsel på det?! 

Jeg synes jo ikke, at det er fair, at det kun er kvinders pligt at beskytte sig, og da slet ikke med noget som har så mange bivirkninger! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2021

Kontrast

Jeg er som sådan enig. Jeg synes også, at det er for dårligt, at der stadig ikke findes flere former for effektiv prævention til mænd end kondom eller vasektomi. Men jeg ved dog ikke, hvad jeg skulle få ud af at boycutte hormon-prævention. Det med at skulle rode rundt med pessar og kondom synes jeg er lige så irriterende for mig som for min kæreste, og jeg tror desværre ikke, at der kommer prævention til mænd hurtigere af den grund. 

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg er som sådan enig. Jeg synes også, at det er for dårligt, at der stadig ikke findes flere former for effektiv prævention til mænd end kondom eller vasektomi. Men jeg ved dog ikke, hvad jeg skulle få ud af at boycutte hormon-prævention. Det med at skulle rode rundt med pessar og kondom synes jeg er lige så irriterende for mig som for min kæreste, og jeg tror desværre ikke, at der kommer prævention til mænd hurtigere af den grund. 

Jeg tænker også, at en underskrift indsamling eller demonstration fra mænd ville være mere effektiv.. Men problemet er, at jeg har en idé om, at så længe der findes så meget til kvinder, så gider mange mænd ikke gøre noget ved det.. 

Hvorimod hvis der kun fandtes spiral, pessar og kondom, så ville det måske sætte mere fut i mændene

Anmeld Citér

21. april 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeg tænker også, at en underskrift indsamling eller demonstration fra mænd ville være mere effektiv.. Men problemet er, at jeg har en idé om, at så længe der findes så meget til kvinder, så gider mange mænd ikke gøre noget ved det.. 

Hvorimod hvis der kun fandtes spiral, pessar og kondom, så ville det måske sætte mere fut i mændene

For det første vil jeg lige sige ts at jeg er 200% enig med dig, hvorfor skal vi proppe os med alt mulig skidt, og hvorfor er det kun vores pligt at beskytte os?! 

dernærst har du fuldstændig ret. Desværre hvis mænd ikke laver demonstration, så vil der ikke komme flere prævention til mænd. 
og tror desværre heller ikke de vil lave demonstration når nu der er så meget prævention til kvinder.  

Men hvis der kun var Kondom så kan du tro at de vil være de første på gaderne for at demonstrarer.

Anmeld Citér

21. april 2021

Pb18

Anonym skriver:

Jamen det er da bestemt ikke for at genere nogle at de ikke forventer det klar før 2030? Det handler om sikkerhed og effekt og det skal udvikles, testes mm. Jeg tror bestemt at der er mange firmaer, der gerne vil være dem, der finder et godt præventionsmiddel til mænd, da der jo er et stort marked til det, men altså, det er jo ikke helt så simpelt 

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jamen det er da bestemt ikke for at genere nogle at de ikke forventer det klar før 2030? Det handler om sikkerhed og effekt og det skal udvikles, testes mm. Jeg tror bestemt at der er mange firmaer, der gerne vil være dem, der finder et godt præventionsmiddel til mænd, da der jo er et stort marked til det, men altså, det er jo ikke helt så simpelt 

Jamen spørgsmålet nemlig, om der rent faktisk er et stort marked for det?! Altså jeg har snakket med en del mænd om det, og min kæreste er den eneste, der nogensinde har sagt ja til det.. Alle andre har sagt, at så længe der er til kvinder, så ser de overhovedet ingen grund til at tage noget.. 

Og så længe ingen mænd råber højt, så kan medicinalindustrien jo tage sig rigtig god tid.. 

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

For det første vil jeg lige sige ts at jeg er 200% enig med dig, hvorfor skal vi proppe os med alt mulig skidt, og hvorfor er det kun vores pligt at beskytte os?! 

dernærst har du fuldstændig ret. Desværre hvis mænd ikke laver demonstration, så vil der ikke komme flere prævention til mænd. 
og tror desværre heller ikke de vil lave demonstration når nu der er så meget prævention til kvinder.  

Men hvis der kun var Kondom så kan du tro at de vil være de første på gaderne for at demonstrarer.

Haha ja præcis.. Hvis der kun var kondom, så ville de satme råbe højt

Anmeld Citér

21. april 2021

Kir

Jeg startede på p-piller for 20 år siden. Har taget dem stortset siden, også i perioder hvor jeg ikke havde fast partner. For det var nemt og bekvemt. Jeg blev så for et par år siden opmærksom på at det måske ikke er super smart at proppe kroppen med hormoner og stoppede med dem. Nu ammer jeg og vi bruger derfor kondom, men går og overvejer hvilken prævention vi skal bruge når vi er færdige med at få børn. Er ikke så vild med tanken om hormoner.

Men ved ikke om jeg synes at løsningen er at lave hormon-præperat til mænd. For hvis kvinder ikke vil proppe kroppen med det, så virker det lidt dobbeltmoralsk at mændene skal. Tror faktisk heller ikke mændene ville være så interesserede i det, tror det ville kræve en kulturændring. Nu har graviditet været kvindens ansvar i rigtig mange år, og det bliver af mange stadig betragtet sådan.

Men for at svare på spørgsmålet, så har jeg ikke boycottet det for at få hormonprævention til mænd, tror det ville kræve at rigtig mange kvinder i hele verden gjorde det for at have en effekt. 

Anmeld Citér

21. april 2021

Kontrast

Jeg ved egentlig godt, at jeg fordrejer debatten lidt, men jeg synes at det er sjovt, at man ind i mellem læser om mænd, der er utilfredse med, at de ikke kan få juridisk abort, men at man aldrig læser om mænd, der ønsker mere effektiv prævention til dem selv. Nu ved jeg godt, at det ikke er en snak om juridisk abort og om at nogle kvinder helt sikkert snyder mænd, men jeg kom bare til at tænke på, at meget af det jo kunne være undgået, hvis manden vidste, at han brugte prævention. 

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Jeg ved egentlig godt, at jeg fordrejer debatten lidt, men jeg synes at det er sjovt, at man ind i mellem læser om mænd, der er utilfredse med, at de ikke kan få juridisk abort, men at man aldrig læser om mænd, der ønsker mere effektiv prævention til dem selv. Nu ved jeg godt, at det ikke er en snak om juridisk abort og om at nogle kvinder helt sikkert snyder mænd, men jeg kom bare til at tænke på, at meget af det jo kunne være undgået, hvis manden vidste, at han brugte prævention. 

Lige præcis.. Det var nemlig også et af punkterne, vi snakkede om i morges.. Altså ikke lige juridisk abort, men at mænd bedre kunne beskytte sig mod kvinder, der fx lyver om prævention.. Min kæreste mener, at playerne nok ville bruge hormonprævention, men lige dén gruppe tror jeg desværre ikke gider "ofre" sig - tror mere, at de vil mene, at det er kvinderne, der skal beskytte sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.