Kommune hjælpe med bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.262 visninger
21 svar
16 synes godt om
14. april 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg vil gerne skilles fra min mand, sagen er den at jeg ville skulle flytte hjem til mine forældre til en start indtil jeg har fundet en bolig. Er der nogle der ved om kommunen kan hjælpe en med at finde bolig? Lige nu så tør jeg ikke handle på noget da jeg er lidt usikker på det hele. Jeg føler at det mest sikre for mig er at blive boende med min mand, men det er også svært når man ikke længere elsker ham. 
Jeg er pt på offentlig ydelse, og det gør heller ikke lige frem situationen bedre, så jeg føler mig faktisk lidt fanget hvor jeg er.

Vi har et barn sammen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2021

Baby.mamma

Anonym skriver:

Hej jeg vil gerne skilles fra min mand, sagen er den at jeg ville skulle flytte hjem til mine forældre til en start indtil jeg har fundet en bolig. Er der nogle der ved om kommunen kan hjælpe en med at finde bolig? Lige nu så tør jeg ikke handle på noget da jeg er lidt usikker på det hele. Jeg føler at det mest sikre for mig er at blive boende med min mand, men det er også svært når man ikke længere elsker ham. 
Jeg er pt på offentlig ydelse, og det gør heller ikke lige frem situationen bedre, så jeg føler mig faktisk lidt fanget hvor jeg er.

Vi har et barn sammen.

Kommunen kan godt være behjælpelig, men det er i din bopælskommune, du kan få hjælp, og i din bopælskommune, boligerne vil være til rådighed. 

Gå på din kommune og søg hjælp

Anmeld Citér

14. april 2021

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Det er meget forskelligt hvor hjælpsomme kommunerne er med bolig, kommuner med boligmangel hjælper ikke meget og kun hvis du har et fysisk behov for en bestemt type bolig, det kan være handicap, psykisk sygdom eller andet. Er man selv i stand til at finde en bolig, økonomisk og mentalt så er der ikke meget hjælp at hente og i og med at du kan bo ved dine forældre og derfor ikke er “hjemløs” så bliver det nok svært. Men prøv at kontakte din kommune, måske er du heldig og det værste der kan ske er jo at de siger nej.

Anmeld Citér

14. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Vi har et barn sammen.

Det er meget individuelt fra kommune til kommune hvorvidt de hjælper. 

da jeg var højgravid med min søn havde jeg ikk noget sted at bo. Og kommunen ville ikke hjælpe fordi jeg havde muligheden for at bo hos min mor. Så jeg måtte bare flytte derhjem og afvente bolig fra boligselskab som tog 3 år. 

jeg var på kommunen en gang om måneden og bede om hjælp og svaret var det samme hver gang. 
de hjalp dog med indskud da den tid kom da jeg også var på offentlig ydelse og ikke har råd til indskud. 

Anmeld Citér

14. april 2021

Anonym trådstarter

Det er meget individuelt fra kommune til kommune hvorvidt de hjælper. 

da jeg var højgravid med min søn havde jeg ikk noget sted at bo. Og kommunen ville ikke hjælpe fordi jeg havde muligheden for at bo hos min mor. Så jeg måtte bare flytte derhjem og afvente bolig fra boligselskab som tog 3 år. 

jeg var på kommunen en gang om måneden og bede om hjælp og svaret var det samme hver gang. 
de hjalp dog med indskud da den tid kom da jeg også var på offentlig ydelse og ikke har råd til indskud. 

Okay, men dette er en ny kommune som jeg ville sku søge om hjælp i,og være tilflytter i så  er lidt spændt på om det kan lade sig gøre.

Men  hvis jeg flytter fra hjemmet vil faderen automatisk få bopæls adressen og jeg vil falde i min ydelse når jeg flytter hjem til mine forældre for en kort stund. Så det hele virker lidt umuligt lige nu. 

Anmeld Citér

14. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Okay, men dette er en ny kommune som jeg ville sku søge om hjælp i,og være tilflytter i så  er lidt spændt på om det kan lade sig gøre.

Men  hvis jeg flytter fra hjemmet vil faderen automatisk få bopæls adressen og jeg vil falde i min ydelse når jeg flytter hjem til mine forældre for en kort stund. Så det hele virker lidt umuligt lige nu. 

Det var også en ny kommune jeg flyttede til.  

men det skader jo ihverfald ikke at prøve.

Jeg faldt ikke i ydelse da jeg flyttede hjem. Men om det så er fordi jeg var/er forsørger ved jeg ikke. 

Anmeld Citér

14. april 2021

ErDetSnartNU

Måske forstår jeg ikke det hele, men hvorfor skal kommunen hjælpe dig med at finde en bolig? De fleste kontakter vel boligselskaber, boligportalen mv - det er vel ikke kommunens job at finde boliger til alle, der kan selv? 

Anmeld Citér

14. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi har et barn sammen.

Hvad med at tjek sider og se om der er lejeboliger? Få en veninde til at søge på Facebook?

Har svært at se hvorfor kommunen skal gøre det, hvis man selv kan..? Du kan bo hos dine forældre og lede i mens eller som sagt allerede nu.

Undersøg hvad der er i området. 

Anmeld Citér

15. april 2021

Baby.mamma

AnoMor skriver:

Det var også en ny kommune jeg flyttede til.  

men det skader jo ihverfald ikke at prøve.

Jeg faldt ikke i ydelse da jeg flyttede hjem. Men om det så er fordi jeg var/er forsørger ved jeg ikke. 

Jov, formentlig. For TS vil nemlig miste de ekstra penge, hun får som forsørger, desværre. 

Anmeld Citér

15. april 2021

Anonym trådstarter

Jov, formentlig. For TS vil nemlig miste de ekstra penge, hun får som forsørger, desværre. 

Ja præcis det vil jeg jo nok eftersom jeg ville miste titlen som forsøger.Føler mig lidt fanget i den her kommune jeg tør ikke rigtig tage skridtet med at flytte kommune da jeg ingenting vil få i ydelse. Jeg må se tiden an og se hvad der skal ske.

Alternativet må jeg jo blive i kommunen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.