Hvad kan vi ellers gøre?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2021

Charl90

Hej Bortset fra rygningen, så minder dit forløb om mit dengang jeg skulle opnå min første graviditet.

Vi var 26 år da vi startede. Jeg stoppede på p-piller og havde det efterfølgende år kun 7 cyklusser. Jeg er imponeret over du har formået at finde din ægløsning. Det kunne jeg slet ikke overskue. Efter ét år fik jeg af min læge en henvisning til fertilitetsbehandling. Jeg opdagede så at jeg var gravid men fik en spontan abort (gætter på uge7-8).

Jeg kontaktede min læge og hun gav mig en ny henvisning til fertilitetsbehandling. Jeg nåede ikke afsted for 1-2 mdr efter min SA var jeg gravid igen så efter i alt 15 måneder fik jeg en vellykket graviditet.

Da jeg var færdig med at amme min søn (næsten 2år) gik vi i gang med at prøve igen. Min cyklus var nu helt stabil. Efter 8 måneder hvor vi bare prøvede at være sammen hyppigt i den tid ÆL burde være prøvede vi med ÆL test. Så lykkedes det. Jeg er nu 30år og lige blevet gravid (4+5)

Jeg er helt uenig i at du skal lade være med at fokusere på det. Tag ÆL test så I ved hvornår chancerne er der. I kan jo godt når det lige er lykkedes to gange. I må gerne få en henvisning. Man skal ikke starte forfra hver gang. Det ville jo være helt umenneskeligt og svært at komme videre hvis det nu er et problem

Jeg tror på det lykkes jer om lidt uanset hvad bør din mand støtte op om rygestop. Passiv rygning for små børn KOL og dårligt liv i alderdommen et barn må være god motivation

Held og lykke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Hej Bortset fra rygningen, så minder dit forløb om mit dengang jeg skulle opnå min første graviditet.

Vi var 26 år da vi startede. Jeg stoppede på p-piller og havde det efterfølgende år kun 7 cyklusser. Jeg er imponeret over du har formået at finde din ægløsning. Det kunne jeg slet ikke overskue. Efter ét år fik jeg af min læge en henvisning til fertilitetsbehandling. Jeg opdagede så at jeg var gravid men fik en spontan abort (gætter på uge7-8).

Jeg kontaktede min læge og hun gav mig en ny henvisning til fertilitetsbehandling. Jeg nåede ikke afsted for 1-2 mdr efter min SA var jeg gravid igen så efter i alt 15 måneder fik jeg en vellykket graviditet.

Da jeg var færdig med at amme min søn (næsten 2år) gik vi i gang med at prøve igen. Min cyklus var nu helt stabil. Efter 8 måneder hvor vi bare prøvede at være sammen hyppigt i den tid ÆL burde være prøvede vi med ÆL test. Så lykkedes det. Jeg er nu 30år og lige blevet gravid (4+5)

Jeg er helt uenig i at du skal lade være med at fokusere på det. Tag ÆL test så I ved hvornår chancerne er der. I kan jo godt når det lige er lykkedes to gange. I må gerne få en henvisning. Man skal ikke starte forfra hver gang. Det ville jo være helt umenneskeligt og svært at komme videre hvis det nu er et problem

Jeg tror på det lykkes jer om lidt uanset hvad bør din mand støtte op om rygestop. Passiv rygning for små børn KOL og dårligt liv i alderdommen et barn må være god motivation

Held og lykke

Mange tak for svar

Og stort tillykke med graviditeten!  
Vi håber også at det snart lykkedes med en blivende graviditet, så vi har ikke opgivet endnu. Vi ønsker selvfølgelig at det sker naturligt, men ret skal være ret. Det var faktisk gynækologen der sagde, at vi startede forfra med 1 års prøven fordi jeg havde været gravid... og lægerne sagde at vi først kunne få hjælp hvis vi mistede 3. Gang, da det sådan loven (åbenbart) er fordi det er normalt at miste 2 gange  de beskrev det lidt ligesom når man spiller pakkeleg hvor sidemanden vinder alle 6’erne, så vi er bare nogen af de uheldige.

Anmeld Citér

16. april 2021

RB90

Hej med dig.

jeg kan godt forstå din frustration! Det er smertefuldt - du kan desværre ikke selv gøre noget yderligere for at baby bliver. Vi mistede selv 3 gange i 2020. Jeg er nu gravid i uge 14. 
I kan ha været uheldige - og at det går godt næste gang  

Jeg er selv blevet udredt og har været i behandling. Hvis det skulle ske for jer - så bed lægen om at henvise til en klinik med specifik erfaring i gentagne aborter..

Det er både glædeligt, men også skide ubehageligt med en positiv test, når man har mistet før. Jeg er sikker på det nok skal lykkes jer  

Anmeld Citér

16. april 2021

Anonym

Jeg ville smide æl testene af h til og forsøge at tænke på alt muligt andet og så se om I kan have sex minimum hver anden dag (på den måde behøver du heller ikke gå op i hvornår du er mest fertil)

Anmeld Citér

16. april 2021

Anonym trådstarter

RB90 skriver:

Hej med dig.

jeg kan godt forstå din frustration! Det er smertefuldt - du kan desværre ikke selv gøre noget yderligere for at baby bliver. Vi mistede selv 3 gange i 2020. Jeg er nu gravid i uge 14. 
I kan ha været uheldige - og at det går godt næste gang  

Jeg er selv blevet udredt og har været i behandling. Hvis det skulle ske for jer - så bed lægen om at henvise til en klinik med specifik erfaring i gentagne aborter..

Det er både glædeligt, men også skide ubehageligt med en positiv test, når man har mistet før. Jeg er sikker på det nok skal lykkes jer  

Mange tak for svar  

Stort tillykke med graviditeten!  Vi håber også det går godt næste gang ��ja det var både ubehageligt og glædeligt at stå med en positiv test for 2. gang, og tror desværre det også bliver sådan næste gang  håber det er ok jeg stiller nedestående spørgsmål. Det forståeligt hvis ikke du vil svare på dem: 

- hvornår blev du udret, og havde det betydning for hvorfor du mistede? 
- var du i forvejen i behandling eller først kommet det senere?
- var du ved en klinik med specifik erfaring i gentagne aborter?  

Anmeld Citér

16. april 2021

Altea

I kan altid vælge at gå i det private for en HSU , blodprøver og sædanalyse - det koster nogle tusinde kroner, men der er som regel meget kort ventetid.

Når det er sagt, så vil jeg lige tilføje at du altid er 2+0 på æl dag, og omkring 4+0 ved forventet mensdag, i dit tilfælde så omkring dag 42.. Dét din læge har “udregnet”, er kun en model der kan bruges på de som har en cyklus stabilt på omkring 28 dage. Men det er jo bare praktiserende læger i en nøddeskal

Anmeld Citér

16. april 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

I kan altid vælge at gå i det private for en HSU , blodprøver og sædanalyse - det koster nogle tusinde kroner, men der er som regel meget kort ventetid.

Når det er sagt, så vil jeg lige tilføje at du altid er 2+0 på æl dag, og omkring 4+0 ved forventet mensdag, i dit tilfælde så omkring dag 42.. Dét din læge har “udregnet”, er kun en model der kan bruges på de som har en cyklus stabilt på omkring 28 dage. Men det er jo bare praktiserende læger i en nøddeskal

Mange tak for svar

Ja, men synes jo bare ikke det kan være rigtigt, at man skal punge ud for noget man i forvejen b.la betaler for at kunne få (udredning/hjælp)  dog har vi ikke opgivet endnu. 
Haha, ja. Havde jeg ikke fulgt med i diverse opslag, havde jeg også troet på lægerne. Men lægen (ved 1. graviditet) var virkelig ikke til at rykke med! Så jeg regner også altid 2+0 for æl, og 4+0 for mens, hvorfor jeg også selv tror jeg var kortere henne begge gange  men derfor gør det nu ikke mindre ondt at miste

Anmeld Citér

17. april 2021

Altea

Sådan kan man godt se det, og du giver jo også her udtryk for at I ikke har vildt travl.

Men rigtig mange vælger det jo, både fordi det er uden ventetid, og ofte i én omgang det hele foregår i det private. Mange har jo ingen lyst til først at vente mange måneder på en udredning, for derefter at vente op mod et år på at opstarte behandling hvis der findes grund til det. Så vil man gerne vide i en fart om der er grund til bekymring, er det jo fantastisk. Og så går man ikke og frustreres og håber på et falsk grundlag.

Jeg betalte selv - fik at vide jeg aldrig havde fået børn selv, og 14 dage senere startede vi behandling. Hvis vi havde fortsat selv, skulle gennem det offentlige osv så havde dén proces jo taget mere end 1 år

Anmeld Citér

17. april 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Sådan kan man godt se det, og du giver jo også her udtryk for at I ikke har vildt travl.

Men rigtig mange vælger det jo, både fordi det er uden ventetid, og ofte i én omgang det hele foregår i det private. Mange har jo ingen lyst til først at vente mange måneder på en udredning, for derefter at vente op mod et år på at opstarte behandling hvis der findes grund til det. Så vil man gerne vide i en fart om der er grund til bekymring, er det jo fantastisk. Og så går man ikke og frustreres og håber på et falsk grundlag.

Jeg betalte selv - fik at vide jeg aldrig havde fået børn selv, og 14 dage senere startede vi behandling. Hvis vi havde fortsat selv, skulle gennem det offentlige osv så havde dén proces jo taget mere end 1 år

Vi vil jo helst selv, men man når også til et punkt hvor man bare ikke orker mere, og nok må erkende at man måske behøver hjælp. Og jeg har bestemt intet i mod at skulle få hjælp til børn!
Jeg har tænkt tanken mange gange, men nok i de perioder hvor jeg er mest frustreret og bare har lyst til at opgive. Især når man føler at systemet ikke hjælper én, som vi bestemt har følt, og nok stadig lidt føler! 
Jeg har mange gange tænkt, at jeg netop ville gå den private vej. Nok fordi der er for lang ventetid i det offentlige, og har flere gange læst, at folks erfaringer ofte er bedre i det private  Hvis det bliver sådan, så bliver det nok i første omgang udredningen. 

Fik du også behandlingen i det private? Eller satte udredningen i det private skub i det offentlige så du hurtigere kunne komme i gang?  

Anmeld Citér

18. april 2021

RB90

Anonym skriver:

Mange tak for svar  

Stort tillykke med graviditeten!  Vi håber også det går godt næste gang ��ja det var både ubehageligt og glædeligt at stå med en positiv test for 2. gang, og tror desværre det også bliver sådan næste gang  håber det er ok jeg stiller nedestående spørgsmål. Det forståeligt hvis ikke du vil svare på dem: 

- hvornår blev du udret, og havde det betydning for hvorfor du mistede? 
- var du i forvejen i behandling eller først kommet det senere?
- var du ved en klinik med specifik erfaring i gentagne aborter?  

Ja selvfølgelig må du spørge

jeg blev henvist til afdelingen for gentagne aborter på Aalborg sygehus. Var til første samtale i dec 20 og da jeg skulle derop start februar i år og have svar på blodprøverne stod jeg med en positiv graviditetstest. Vi er blevet gravid naturligt hver gang, så det har heldigvis ikke været problemet heller. Udefra mine blodprøver finder de ud af, at jeg har et overaktivt immunforsvar - så min krop har troet det var en sygdom den skulle bekæmpe, og har derfor nedbrudt den hver gang. Jeg kunne så heldigvis starte op på medicin som skulle dæmpe det. Det er det der har hjulpet mig til at min krop nu har accepteret graviditeten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.