Hvad arbejder du med? Vil du anbefale dit job?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.775 visninger
22 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2021

Anonym trådstarter

Jeg har job i et fag, hvor jeg yder omsorg for andre mennesker. Men jeg vil gerne om et par år finde et arbejde hvor jeg ikke arbejder med mennesker og ikke er forpligtet i samme grad.

Jeg er arbejdssom, omhyggelig og pligtopfyldende. Det handler ikke om dovenskab men om at jeg frygter at brænde ud eller gå ned med flaget

Hvad kan jeg ellers arbejde med? Hvor der er minimal menneske-kontakt og hvor jeg kan få ro i hovedet. 

Jeg tager gerne en anden uddannelse, hvis det er nødvendigt. Jeg har mange år på arbejdsmarkedet endnu. Det er for tidligt at gå ned med flaget nu, hvis jeg kan forebygge det.

Hvad arbejder du med? Er det noget du vil anbefale andre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har job i et fag, hvor jeg yder omsorg for andre mennesker. Men jeg vil gerne om et par år finde et arbejde hvor jeg ikke arbejder med mennesker og ikke er forpligtet i samme grad.

Jeg er arbejdssom, omhyggelig og pligtopfyldende. Det handler ikke om dovenskab men om at jeg frygter at brænde ud eller gå ned med flaget

Hvad kan jeg ellers arbejde med? Hvor der er minimal menneske-kontakt og hvor jeg kan få ro i hovedet. 

Jeg tager gerne en anden uddannelse, hvis det er nødvendigt. Jeg har mange år på arbejdsmarkedet endnu. Det er for tidligt at gå ned med flaget nu, hvis jeg kan forebygge det.

Hvad arbejder du med? Er det noget du vil anbefale andre?

Jeg arbejder som afløser i hjemmeplejen, må indrømme jeg ikke kunne drømme om at have det som fuldtidsarbejde, det er for fysisk hårdt i længden til mig. 

Jeg er nu ved at uddanne mig til ejendomsmægler, der får jeg stadig kundekontakt men har ikke samme forpligtelser som i hjemme plejen hvor det handler om at få et godt liv til borgeren.

Ejendomsmægler er heller ikke en vedvarende kontakt men derimod en kort kontant, hvilket jeg er meget mere til

Anmeld Citér

1. marts 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Jeg arbejder som afløser i hjemmeplejen, må indrømme jeg ikke kunne drømme om at have det som fuldtidsarbejde, det er for fysisk hårdt i længden til mig. 

Jeg er nu ved at uddanne mig til ejendomsmægler, der får jeg stadig kundekontakt men har ikke samme forpligtelser som i hjemme plejen hvor det handler om at få et godt liv til borgeren.

Ejendomsmægler er heller ikke en vedvarende kontakt men derimod en kort kontant, hvilket jeg er meget mere til

Jeg er pædagog i en vuggestue. Det er jeg glad for - især efter jeg skiftede til et sted, med kun 12 børn på stuen. 
jeg elsker de små nus altså! Børnehave er meget mere krævende i forhold til støj, og spørgsmål og konflikter. Synes jeg! Vuggestue er altså bare fedt 

Anmeld Citér

1. marts 2021

kamikaze

Jeg ville overveje datamatiker. Gode jobmuligheder, god løn, og mulighed for at arbejde i koncentration.

Anmeld Citér

1. marts 2021

Anonym

Jeg arbejder som byggeleder. Det er sindsygt fedt. Meget varieret hverdag, fleksibel arbejdstid, masser af teamarbejde og ikke mindst tonsvis af udfordringer   Skøn, afslappet atmosfære kollegaer og samarbejdspartnere imellem  

Anmeld Citér

1. marts 2021

serinasmor

Jeg er selvstændig grafiker  

Jeg ELSKER det - men vil kun anbefale dig at blive selvstændig og/eller grafiker hvis du reelt brænder for det ... det er et hårdt kreativt fag, hvor man konstant bliver bedømt på sine evner 

OG 

Som selvstændig sidder jeg meget alene - hvilket jeg selv elsker, men ved at andre ville hade

Du skal vælge hvad der passer til dig - ikke hvad der passer til os andre  

Anmeld Citér

1. marts 2021

Anonym

Jeg går i samme tanker som dig. Jeg er relativt nyuddannet i et fag hvor man bare skal æde ud af sig selv på konstant basis. Jeg troede jeg ville elske det, men det er fandme bare HÅRDT det meste af tiden, og jeg synes ikke fordelene opvejer ulemperne. Jeg overvejer at spare lidt op i noget år, og så uddanne mig til laborant. Jeg kan læse mig frem til at løn og jobmuligheder er ret gode, og uddannelsen tager 2,5 år. Det er tiltalende at man kan arbejde med noget "kold" data, men samtidig vide at man udfører en vigtig opgave i samfundet.

Anmeld Citér

1. marts 2021

Tulletullen

Har taget en elevuddannelse i offentlig administration. Kan virkelig anbefale det!

Anmeld Citér

2. marts 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan bliver man egentlig ejendomsmægler? skal man have en bachelor i finas/økonomi eller er det blot at finde en tranie i en virksomhed?

Spørger fordi det altid har været en lille skjult drøm for mig. Men også ret urealistisk, da jeg er meget dårlig til matematik, hvilket jeg gætter på man skal kunne lidt af.

Anmeld Citér

2. marts 2021

Windy

Jeg arbejder på et bibliotek. Det er et hyggeligt og stilfærdigt arbejde. Opgaverne kan godt være lidt ensformige, det trives jeg selv med, men det er der nok nogen, der ville blive trætte af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.