Sex lyst totalt forsvundet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du taget meget på?

Overvægt har været en grund til manglende sexlyst efter fødsler for mig. Så snart jeg havde tabt mig, kom lysten igen.

Ja jeg tog en del på. Men har næsten smidt det hele igen. Mangler kun 1,5 kg før jeg er tilbage på min normal vægt. 
Men min krop ser anderledes ud. Maven hænger lidt og er “slasket”. Egentlig er jeg ok med det, men føler mig da ikke som sådan sexet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg tænker ligesom Abracadabra. Det var bare hårdere anden gang. Vores sexliv var tilbage til normalt en måned efter første barn, men efter andet barn gik der et halvt år, før jeg havde ordentligt overskud til sex. 

Desuden kan dine hormoner spille ind på alle mulige måder. Ammer du?

Tak for dit svar

Klart at der er mindre overskud og tid anden gang!

Ja jeg ammer og har også tænke på om det kan være noget hormonelt. 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sådan perioder har jeg også haft/har.  Pga travlhed med job og børn og hvad der ellers skal være styr på i en børnefamilie så Har lysten/overskuddet bare ikke været der . Og er ret sikker på at det er helt normalt. Det siger jeg ihvertfald til mig selv. Og det eneste der hjælper her er at “komme op på hesten” igen og vær sammen. De første gange kan det godt være man ikke gør det af egen lyst, men for mig kommer den hen af vejen og så er det lige som taget hul på bylden. Evt prøv med at være trætte uden at lave noget. Kysse, røre ved hinanden kramme. Det skal nok komme igang igen for jeg fornemmer af dit skriv at det ikke er fordi du væmmes eller har mistet følelserne

Jeg har netop tænkt at jeg bare skal op på hesten igen og har givet det et par forsøg men jeg synes bare det har værer akavet. Jeg kan ikke skjule min manglende lyst. Noget så lavpraktisk som at jeg slet ikke bliver våd og har måtte bruge glidecreme. Min mand kan uden tvivl mærke at jeg ikke er nærværende i det og det gør det bare.. ja akavet.

Nej jer hverken væmmes eller har mistet følelserne. Jeg er meget forelsket. Det er bare som om at mit underliv ikke har opdaget det...

Anmeld Citér

26. februar 2021

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er i et godt forhold, med en dejlig mand. Vi har været sammen i 5 år og har to børn sammen - den mindste er 2 måneder gammel. 
Jeg har virkelig ingen sexuel lyst for tiden! Vi har haft sex 3 gange siden jeg fødte og det har ikke decideret været ubehageligt eller sådan, men det har 100% været for min mands skyld. Jeg mærker intet begær. Mit underliv“fungerer” som normalt og jeg føler mig helt som før fødsel.
Jeg ved godt at jeg lige har født, men efter vores første barn, var min sex lyst tilbage 3 uger efter fødsel og vi genoptog vores sexliv som normalt. 
Jeg har selvfølgelig talt med min mand om det her og han presser ikke på, men hans lyst er jo som normalt og jeg er ikke i tvivl om at han mangler det.

Er der mon noget jeg selv kan gøre for at lysten kommer tilbage? Jeg savner den nærhed det giver at have et sundt sex liv, så den del har jeg lyst til, men udover det er der intet behov. 

ro på ... den mindste er 2 mdr gammel 

Hvordan er dit mentale overskud?

HVordan er dit forhold til din krop?

Ammer du (og får derfor rigelig berøring)

Mit bud er at det nok skal komme - men RO på ... 

hos os svinger den slags og har altid gjort det. Nogle perioder er der fuld svung, andre perioder er der lidt dødt ... begge dele er normalt 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Vores datter bliver 2 om lidt. Og siden hun kom til har vi nok i gennemsnit haft sex 1 gang om måneden.

Jeg har ikke rigtig lyst til sex med min mand

Anmeld Citér

26. februar 2021

fehår

Tak for dit svar

Klart at der er mindre overskud og tid anden gang!

Ja jeg ammer og har også tænke på om det kan være noget hormonelt. 

Amning kan sagtens gøre, at din sexlyst er reduceret. Desuden kan amning også medføre, at man simpelthen føler sig touched out, så der ikke rigtig er nogen lyst til berøring tilbage. Det er helt normalt. Desuden efterlader amning en oftest knastør dernede, hvilket også kan dæmpe lysten.

Mit forslag: masser af glidecreme og masser af forspil. Lyst avler lyst. Hvis det ikke virker, så træk vejret dybt ned i maven og tillad dig selv en pause fra din sexlyst. Det skal nok vende. 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Ved godt det ikke lige er helt svar på dit spørgsmål, men jeg har det på præcist samme måde. Vi har storesøster på 4 og en baby på 5 måneder og siden fødslen af baby har jeg bare ikke haft lyst. Så jeg kan sagtens følge dig, det er bare ikke rart og jeg synes faktisk, det fylder meget i tankerne :-( men jeg tror på, det kommer tilbage

Anmeld Citér

27. februar 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Jeg føler mig ikke træt.
Men det er klart at tiden er en faktor. Når man har en baby og en tumling er der gang i den og de fleste “pauser” bliver brugt på madplaner og vasketøj og støvsugning osv. Så rent logistisk kan det være svært at finde tid og når begge børn sover om aftenen så sover jeg også! 

Med vores første der hang hun jo op mig hele dagen, jeg både ammede og var sut, så om aftenen var jeg i en periode helt fyldt op af fysisk nærhed og orkede ikke at give mere af mig selv. Jeg var ikke træt som sådan, men nærmest en følelse af at få for meget nærhed på bekostning af mit personlige space. Så sex havde jeg slet ikke lyst til, for jeg havde egentlig bare brug for at være i fred og have min krop for mig selv. Jeg er spændt på hvordan det bliver med to børn, hvor den store jo også trænger til nærhed. Her gik det over efter ca 4 måneder, hvor jeg ligesom vænnede mig til tingene og Lillen også kunne sove lidt længere lure i barnevognen væk fra mig.

Anmeld Citér

27. februar 2021

Baby.mamma

Kunne du prøve alene og helt uforpligtende at bruge noget legetøj af en art på dig selv (eller uden-kommer an på, hvad du er til hvis du selv "hygger"), og den vej skabe noget lyst? Så er der ingen pres eller forventninger,  og du kan stoppe midt i det hele uden at skuffe nogen. Så kan du prøve nogle gange og se, om det virker. 

Man siger, at sex og den slags (f.eks. at man selv laver noget) avler mere sex. Og det synes jeg BESTEMT passer på mig. 

Det var bare en idé?

Anmeld Citér

27. februar 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det lyder helt normalt. Jeg har heller ikke haft særlig meget lyst, især ikke mens børnene var under 6 måneder. Måske et sammenspil mellem at underlivet har været brugt, man har store ammebryster og at mit behov for intimitet nok egentlig er blevet opfyldt gennem den nære kontakt med baby. Amning nedsætter også sexlysten, sådan rent hormonelt. 

Men jeg vil sige, efter mine børn er blevet 6 måneder er det stille og roligt kommet tilbage. Det er overskuddet også, og helt ærligt hvis man er i massiv søvnunderskud og ligner en malkeko døgnet rundt så er sex bare langt nede på prioritetslisten. Heldigvis har min mand helt accepteret det og jo vidst at den nok skal komme tilbage. Og ganske rigtigt kom den stille og roligt tilbage 

Så giv det tid, du har en nyfødt og overskuddet er nede - det er okay at gå på overlevelsestilstand i en periode. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.