Sex lyst totalt forsvundet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
19 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er i et godt forhold, med en dejlig mand. Vi har været sammen i 5 år og har to børn sammen - den mindste er 2 måneder gammel. 
Jeg har virkelig ingen sexuel lyst for tiden! Vi har haft sex 3 gange siden jeg fødte og det har ikke decideret været ubehageligt eller sådan, men det har 100% været for min mands skyld. Jeg mærker intet begær. Mit underliv“fungerer” som normalt og jeg føler mig helt som før fødsel.
Jeg ved godt at jeg lige har født, men efter vores første barn, var min sex lyst tilbage 3 uger efter fødsel og vi genoptog vores sexliv som normalt. 
Jeg har selvfølgelig talt med min mand om det her og han presser ikke på, men hans lyst er jo som normalt og jeg er ikke i tvivl om at han mangler det.

Er der mon noget jeg selv kan gøre for at lysten kommer tilbage? Jeg savner den nærhed det giver at have et sundt sex liv, så den del har jeg lyst til, men udover det er der intet behov. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2021

Babilooo

Har du hormonspiral? Jeg mener en bivirkning kan være manglende sexlyst

Anmeld Citér

26. februar 2021

Baby.mamma

Tjullehej skriver:

Har du hormonspiral? Jeg mener en bivirkning kan være manglende sexlyst

Det samme kan p-piller og andre præventioner, som indeholder hormon. Så ja, det er en mulighed? 

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er ikke opstarter noget prævention endnu, så vi har brugt kondom indtil videre. Så det er ikke derfor

Anmeld Citér

26. februar 2021

Abracadabra

Måske er du bare mere træt efter denne fødsel sammenlignet med efter første fødsel. Nu har du jo ikke bare en nyfødt at passe, men også et større barn, så der er formentlig ikke så mange pauser til at lade op i. 

Anmeld Citér

26. februar 2021

PP93

Altså da jeg havde født min første gik der 4 måneder før jeg kunne være sammen med min kæreste. Lysten var helt væk og mit underliv fungerede bare slet ikke  

Men efter det første år kom lysten tilbage.

Tænker du bare skal give det tid, så skal det nok komme

Anmeld Citér

26. februar 2021

fehår

Jeg tænker ligesom Abracadabra. Det var bare hårdere anden gang. Vores sexliv var tilbage til normalt en måned efter første barn, men efter andet barn gik der et halvt år, før jeg havde ordentligt overskud til sex. 

Desuden kan dine hormoner spille ind på alle mulige måder. Ammer du?

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i et godt forhold, med en dejlig mand. Vi har været sammen i 5 år og har to børn sammen - den mindste er 2 måneder gammel. 
Jeg har virkelig ingen sexuel lyst for tiden! Vi har haft sex 3 gange siden jeg fødte og det har ikke decideret været ubehageligt eller sådan, men det har 100% været for min mands skyld. Jeg mærker intet begær. Mit underliv“fungerer” som normalt og jeg føler mig helt som før fødsel.
Jeg ved godt at jeg lige har født, men efter vores første barn, var min sex lyst tilbage 3 uger efter fødsel og vi genoptog vores sexliv som normalt. 
Jeg har selvfølgelig talt med min mand om det her og han presser ikke på, men hans lyst er jo som normalt og jeg er ikke i tvivl om at han mangler det.

Er der mon noget jeg selv kan gøre for at lysten kommer tilbage? Jeg savner den nærhed det giver at have et sundt sex liv, så den del har jeg lyst til, men udover det er der intet behov. 

Sådan perioder har jeg også haft/har.  Pga travlhed med job og børn og hvad der ellers skal være styr på i en børnefamilie så Har lysten/overskuddet bare ikke været der . Og er ret sikker på at det er helt normalt. Det siger jeg ihvertfald til mig selv. Og det eneste der hjælper her er at “komme op på hesten” igen og vær sammen. De første gange kan det godt være man ikke gør det af egen lyst, men for mig kommer den hen af vejen og så er det lige som taget hul på bylden. Evt prøv med at være trætte uden at lave noget. Kysse, røre ved hinanden kramme. Det skal nok komme igang igen for jeg fornemmer af dit skriv at det ikke er fordi du væmmes eller har mistet følelserne

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym

Har du taget meget på?

Overvægt har været en grund til manglende sexlyst efter fødsler for mig. Så snart jeg havde tabt mig, kom lysten igen.

Anmeld Citér

26. februar 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Måske er du bare mere træt efter denne fødsel sammenlignet med efter første fødsel. Nu har du jo ikke bare en nyfødt at passe, men også et større barn, så der er formentlig ikke så mange pauser til at lade op i. 

Jeg føler mig ikke træt.
Men det er klart at tiden er en faktor. Når man har en baby og en tumling er der gang i den og de fleste “pauser” bliver brugt på madplaner og vasketøj og støvsugning osv. Så rent logistisk kan det være svært at finde tid og når begge børn sover om aftenen så sover jeg også! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.