Det lyder, som om du faktisk har fundet en god kæreste.
Og dejligt at dit samarbejde med børnenes far er godt, og at de trives. Det betyder bare så meget.
Jeg kan godt forstå dit ønske om en kernefamilie. Men du må nok se i øjnene, at du ikke får en "rigtig" kernefamilie. Din kæreste er trods alt ikke far til dine børn.
Det kan være en sorgproces at indse, at drømmen ikke gik i opfyldelse. Men måske kan man godt få noget andet, som er rigtig godt.
Det er positivt, at din kæreste af sig selv beskæftiger sig med dine børn, når I er sammen.
Som jeg har forstået det, bor I ikke sammen endnu. Og hvis I skal flytte sammen, skal I nok have forventningsafstemt - selv om man selvfølgelig ikke kan regne det hele ud på forhånd, og selv om der selvfølgelig stadig kan opstå gnidninger alligevel.
Det kan være svært at finde sine ben som mors eller fars nye kæreste. Hvor meget skal man blande sig ? - hvor meget MÅ man blande sig ? det lyder, som om din kæreste gerne må blande sig, og som om du mener, at han også må opdrage på børnene, hvis I flytter sammen. Han ønsker ikke at være "mors sure kæreste", men hvis han vælger at flytte sammen med en kvinde, der har børn, så bliver han også nødt til at påtage sig opdragerrollen til en vis grad. Og han bliver også nødt til ind imellem at tage med på skovture, ture i zoo og ferier. Det synes jeg godt, du kan forvente af ham.
Men jeg synes, det er fair nok, at han har brug for luft og alenetid. Du skriver "hvem har ikke det" - for ja - selvfølgelig har du også brug for det. Men du har nu engang valgt at få børn, og din kæreste har fravalgt at få børn. Så der er en forskel.
Så ja - jeg tror faktisk godt, det kan lade sig gøre at forene de to liv - men det kræver, at man er villig til at give slip på drømmen om, hvordan det "skulle" have været. Og måske finde ud af, hvad der betyder noget. Du skriver, at du heller ikke selv er så meget til alt "halløjet". En gang imellem er det jo også rart bare at tulle rundt derhjemme og hygge sig, uden at der skal ske en hel masse.
Og livet hos andre er ikke altid, som det fremstår på instagram.
Min drøm var også kernefamilien, men jeg mødte ikke den rigtige i tide. I dag er jeg kæreste med en fraskilt far til tre. Vi bor dog ikke sammen. Det lykkedes mig at slippe drømmen, og da jeg mødte min kæreste, ønskede jeg ikke længere at få børn - og han ville ikke have flere end de tre, han allerede havde.