Sommerferien planlægning ikke nemt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2021

Abracadabra

SF kan bruges, når forældrene er uenige og begge vil have børnene. Hvis forældrene er uenige og ingen vil have børnene, er SF ikke den rette vej at gå. Så er I nødt til at finde en løsning sammen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2021

Anonym

I Aalborg er der familie hus måske kan de hjælper jer altså mor og far med at finde en aftale der passer jeres børn bedste. Er der måske noget lignende i jeres kommune.

Anmeld Citér

20. februar 2021

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hej jeg skriver fordi jeg er virkelig frustreret. Faren til mine 2 børn på 5 år og 6 år er ikke til at planlægge noget med angående ferier. 

Han har dem hverken i påske ferien. Vinter ferien eller efterårs ferien. Eller helligdage Det må han selvfølgelig gerne få vis han vil men han viser ingen interesse.

Nu står jeg for 3 gang siden vi er gået fra hinanden og skal planlægge sommerferien men han kan ikke give svar. Da han ikke lige ved om han har noget ferie osv. 

Hvilket jo gør det umuligt for mig at planlægge noget de er begge skole børn om lidt og har jo så 6 ugers ferie. Jeg kan holde 14 dage med dem og havde så håbet på han kunne holde  12dage med dem og så måtte jeg finde pasning for resten.

Første år havde han dem 2 weekender i sommerferien.

Sidste år havde han dem 5 dage i sommerferien.

Kan jeg tillade mig at sige til ham at han må tage dem i uge 27 og til fredag i uge 28 og så må han selv finde pasning?

Eller bliver jeg nød til bare at stå uvis til sidste øjeblik som de sidste mange gange hvor jeg havde svært ved at give besked til sfo og børnehaven. Og jeg ikke selv kan få lov at planlægge noget i god tid som jeg fortrækker.

Ja sidste år valgte han oven i købet at holde en uges ferie da børnene lige var startet op igen. Efter sommerferien.

Måske ved han ikke hvornår han har ferie endnu.

Jeg får først på fredag at vide, hvornår jeg har sommerferie.

Anmeld Citér

20. februar 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Okay tak.

Problemet er bare at man vist kun kan få pasning den første uge og sidste uge af sommerferien i sfo hvilket ikke hjælper mig meget. 

Er dine børn i kommunal sfo så skal der stilles nødpasning alle uger i sommerferien. Nogle uger kan dog være andet sted end de er vaneligt, og der kan ikke sikres at der er kendte voksne inden for hele den tid de har åben.

Anmeld Citér

21. februar 2021

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Altså du ka jo sagtens kontakte SF, men der ka vist være temlig lang ventetid, såå ta en snak mere med ham og be ham om at tage ansvar. 

Og lige meget hans løfte om det ene eller det andet, er der jo ik noget der fysisk stopper ham fra, at løbe fra aftalen, i sidste øjeblik. 

Hvis det er fordi han ska hente lige efter skole, skete der vel ik noget ved, at de kommer i klub i de 20 minutter?!

Prøv evt at se om bedsteforældre, ik ku tænke sig at få besøg af ungerne, i nogen dage. Og hvis du har et fornuftig forhold til hans forældre, ka du sagtens spøge om de evt vil ha dem lidt på ferie/hyggedage.

Kroniske smerte er slet ik sjovt og drænerhurtiger ens energi. Vh Stine 

Tak for svar Jo han har også et par gange hentet dem i sfo men han gider ikke da han så skal tage deres ting med hjem eller alt deres lort som han siger.

Jeg tænker jeg giver ham til 1 april og vis ikke han vil give noget svar der må jeg planlægge uden om ham og tilmelde dem pasning og finde ud af om deres farfar måske vil have dem på overnatning nogle dage

Anmeld Citér

21. februar 2021

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Måske ved han ikke hvornår han har ferie endnu.

Jeg får først på fredag at vide, hvornår jeg har sommerferie.

Nej det ved han nemlig ikke men spørger jeg ham så måneden før ville han heller ikke vide det da han ikke prøver at finde ud af det 

Anmeld Citér

21. februar 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Okay tak for svar Jeg tænker måske om det kunne være en ide at jeg gik gennem statforvaltningen og fik fastsat samvær.

Jeg står også hver anden weekend når de skal over til deres far og først kan få besked 2 dage før  om han henter dem i skole eller jeg skal hente dem for at have dem måske 20min og så henter han dem her. Og må indrømme jeg er træt af at skulle reservere hele min fredag for at have 20min med mine børn. Jeg har osse brug for at lade op. 

Og det samme med sommerferien jeg har kroniske smerter og har brug for lidt ekstra hvile en gang I mellem hvilken også gør jeg syntes 6 uger er meget hårdt for min krop. Og vil mene han osse har et ansvar.

Kan statforvaltningen gå ind og fastsætte samvær ? Han siger jo selv han gerne vil have dem men har så 1000 andre undskyldninger.

Først vil jeg sige at jeg forstår til fulde dine frustrationer over det, men tænker ikke at du vil få noget ud af at gå til statsforvaltningen. Som jeg læser det har du bopælen på børnene og derved er det dit ansvar -at finde og have pasning , kost og logi hele vejen igennem (samvær er en ret, men ikke en pligt)

Anmeld Citér

21. februar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville sige til ham "jeg vil gerne vide hvornår du påtænker at holde sommerferie, så vi kan planlægge hvordan og hvorledes med børnene. For at få en chance for at booke ferie, vil jeg gerne vide det snart. Inden 1. April" 

Og hvis du intet hører og han stadig intet ved 1. April Så giver du besked om at du intet kan gøre, andet end at planlægge dit eget. Så siger du til ham at du har booket ferie i de og de uger, og så må han give besked hvis han påtænker at holde ferie med børnene i nogen af de andre uger. Og indtil du har hørt andet, så må du gå udfra at du har behov for pasning.  

Skide irriterende, men sådan må det jo være. Men du skal ikke holde dine egne planer tilbage fordi han ikke melder ud. Men det er også fair nok at han lige skal spørge sin arbejdsgiver og have svar retur. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.