Sommerferien planlægning ikke nemt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.976 visninger
17 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver fordi jeg er virkelig frustreret. Faren til mine 2 børn på 5 år og 6 år er ikke til at planlægge noget med angående ferier. 

Han har dem hverken i påske ferien. Vinter ferien eller efterårs ferien. Eller helligdage Det må han selvfølgelig gerne få vis han vil men han viser ingen interesse.

Nu står jeg for 3 gang siden vi er gået fra hinanden og skal planlægge sommerferien men han kan ikke give svar. Da han ikke lige ved om han har noget ferie osv. 

Hvilket jo gør det umuligt for mig at planlægge noget de er begge skole børn om lidt og har jo så 6 ugers ferie. Jeg kan holde 14 dage med dem og havde så håbet på han kunne holde  12dage med dem og så måtte jeg finde pasning for resten.

Første år havde han dem 2 weekender i sommerferien.

Sidste år havde han dem 5 dage i sommerferien.

Kan jeg tillade mig at sige til ham at han må tage dem i uge 27 og til fredag i uge 28 og så må han selv finde pasning?

Eller bliver jeg nød til bare at stå uvis til sidste øjeblik som de sidste mange gange hvor jeg havde svært ved at give besked til sfo og børnehaven. Og jeg ikke selv kan få lov at planlægge noget i god tid som jeg fortrækker.

Ja sidste år valgte han oven i købet at holde en uges ferie da børnene lige var startet op igen. Efter sommerferien.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg ville give ham en deadline, og hvis han ikke melder tilbage inden den, så ville jeg gå ud fra at han ikke var interesseret og så tilmelde i SFO/børnehave de uger jeg ikke selv havde fri.

Anmeld Citér

19. februar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Altså jeg ville give ham en deadline, og hvis han ikke melder tilbage inden den, så ville jeg gå ud fra at han ikke var interesseret og så tilmelde i SFO/børnehave de uger jeg ikke selv havde fri.

Okay tak.

Problemet er bare at man vist kun kan få pasning den første uge og sidste uge af sommerferien i sfo hvilket ikke hjælper mig meget. 

Anmeld Citér

20. februar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når han er så sløv til at melde tilbage, syntes jeg at du bare ska planlægge din og børnenes ferie, også melde dem til pasning resten af ferien. Så må han melde dem fri fra sfo, de dage han ønsker at holde ferie med dem. 

Her hvor vi bor, er der allerede nu et ønske fra sfo om, at vi melder sommerferie ind. Vi har sagt at hun kommer alle uger, da vi endnu kender vores sommerferie uger fra vores arbejde. Hvert år får sfo at vide at ungerne self holder ferie, men at vi umuligt ka gi besked så tideligt, når jeg har skiftende vagtplan og næsten alle ønsker ferie samtidig. De har ALDRIG brokket sig, ig når vi har kendt vores ferieuger, har vi så meldt dem fri. 

Jeg syntes self i ska snakke sammen først, og prøve at finde en løsning, men nej du ka ik gå ind og forlange at han tager dem i 14 dage, i bestemte uger. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Okay tak.

Problemet er bare at man vist kun kan få pasning den første uge og sidste uge af sommerferien i sfo hvilket ikke hjælper mig meget. 

Der er vel feriepasning hele sommeren, hvis barnet er tilmeldt til SFO? 

Ellers er der, da mange der har problemer til børnene i de små klasser? 

- Jeg har ikke skolebørn endnu, men går da stærkt udfra der er pasning i ferier , så vidt jeg ved er SFO ret dyrt 

Anmeld Citér

20. februar 2021

Anonym trådstarter

Okay tak for svar Jeg tænker måske om det kunne være en ide at jeg gik gennem statforvaltningen og fik fastsat samvær.

Jeg står også hver anden weekend når de skal over til deres far og først kan få besked 2 dage før  om han henter dem i skole eller jeg skal hente dem for at have dem måske 20min og så henter han dem her. Og må indrømme jeg er træt af at skulle reservere hele min fredag for at have 20min med mine børn. Jeg har osse brug for at lade op. 

Og det samme med sommerferien jeg har kroniske smerter og har brug for lidt ekstra hvile en gang I mellem hvilken også gør jeg syntes 6 uger er meget hårdt for min krop. Og vil mene han osse har et ansvar.

Kan statforvaltningen gå ind og fastsætte samvær ? Han siger jo selv han gerne vil have dem men har så 1000 andre undskyldninger.

Anmeld Citér

20. februar 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Fortvivlet skriver:

Der er vel feriepasning hele sommeren, hvis barnet er tilmeldt til SFO? 

Ellers er der, da mange der har problemer til børnene i de små klasser? 

- Jeg har ikke skolebørn endnu, men går da stærkt udfra der er pasning i ferier , så vidt jeg ved er SFO ret dyrt 

Hos os er der pasning i alle ugerne men i to eller 3 af ugerne er de sim regel slået sammen med nogle af de andre SFO’er i området

Anmeld Citér

20. februar 2021

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Det er ikke alle kommuner der har sommerferie pasning uden betaling. 

I Fredericia kommune koster det feks 500 kr om ugen for pasning. Det er kun første og sidste uge ser er normal betaling. Men de andre 4 uger er der 500 om ugen i betaling. Det møj dyrt. 

Anmeld Citér

20. februar 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman
Mamman skriver:

Hos os er der pasning i alle ugerne men i to eller 3 af ugerne er de sim regel slået sammen med nogle af de andre SFO’er i området

Og juli måned er endda betalingsfri

Anmeld Citér

20. februar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Okay tak for svar Jeg tænker måske om det kunne være en ide at jeg gik gennem statforvaltningen og fik fastsat samvær.

Jeg står også hver anden weekend når de skal over til deres far og først kan få besked 2 dage før  om han henter dem i skole eller jeg skal hente dem for at have dem måske 20min og så henter han dem her. Og må indrømme jeg er træt af at skulle reservere hele min fredag for at have 20min med mine børn. Jeg har osse brug for at lade op. 

Og det samme med sommerferien jeg har kroniske smerter og har brug for lidt ekstra hvile en gang I mellem hvilken også gør jeg syntes 6 uger er meget hårdt for min krop. Og vil mene han osse har et ansvar.

Kan statforvaltningen gå ind og fastsætte samvær ? Han siger jo selv han gerne vil have dem men har så 1000 andre undskyldninger.

Altså du ka jo sagtens kontakte SF, men der ka vist være temlig lang ventetid, såå ta en snak mere med ham og be ham om at tage ansvar. 

Og lige meget hans løfte om det ene eller det andet, er der jo ik noget der fysisk stopper ham fra, at løbe fra aftalen, i sidste øjeblik. 

Hvis det er fordi han ska hente lige efter skole, skete der vel ik noget ved, at de kommer i klub i de 20 minutter?!

Prøv evt at se om bedsteforældre, ik ku tænke sig at få besøg af ungerne, i nogen dage. Og hvis du har et fornuftig forhold til hans forældre, ka du sagtens spøge om de evt vil ha dem lidt på ferie/hyggedage.

Kroniske smerte er slet ik sjovt og drænerhurtiger ens energi. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.