Jeg har selv været ekstremt jaloux. Det grundet helt klart i mit manglende selvværd, som min ekskæreste var med til at nedbryde (længere historie)
Så jeg gik faktisk med indtrykket af, at jeg var voldsomt jaloux.
Efter nogle år hvor jeg havde fundet mig selv og accepteret mig selv - også bare fordi jeg var blevet ældre og mere moden i min tilgang til verden, så mødte jeg min nuværende mand.
Han var alt - og er alt det jeg kun har kunnet drømme om. Sjov, begavet, kærlig osv. Han er meget “på”, når han er på arbejde og ude. Han “flirter” sig gennem livet. I virkeligheden er han bare meget engageret i mennesker og nysgerrig. Uanset køn.
Han har - og arbejder - primært sammen med kvinder. Smukke, dygtige og højtuddannede kvinder som alle er ca 30 år. (Som ham)
Alle hans chefer er kvinder med et hamrende intellekt og et smil på munden altid.
Hans bedste veninde er en kollega, som han sidder på kontor med.
Jeg har ikke skyggen af jalousi. For jeg kan faktisk godt skelne, om der skulle være noget, eller ej. Så godt kender jeg ham og mig.
Og den ene gang, hvor jeg følte af en af hans tidligere kollegaer var for meget - talte vi om det. Fik sat ord på, hvad der gjorde den situation anderledes. Og det endte med, at han også synes, at venskabet var blevet for flirtende og han ikke ønskede at udsætte mit og hans forhold.
Men her taler vi om en nær kollega, som sendte underlige beskeder med hjerter osv. og ville mødes hele tiden.
Jeg ser det som en kanon styrke, at min (nu) mand er engageret og positiv stemt overfor andre mennesker. Jeg stoler grundlæggende på ham og os. Selvfølgelig kommer der mennesker ind og ud af vores liv som er interessante, men der stoler jeg også på, at han faktisk vil vælge mig - for vi har så meget godt sammen. Nu på 8.år og 2 børn senere.
Anmeld
Citér