Piller ved menstruation.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. februar 2021

Anonym trådstarter

Da her var teenager fik jeg nogle piller der gjorde at man fik nedsat sin blæsning under menstruation. Da jeg så startede p-piller blev blødningen automatisk mindre. 

men nu da jeg ikke er på p-piller mere så bløder jeg afsindigt meget igen. Altså et natbind kan ikke engang nå at suge på 1. Og 2. Dagen. Og har jeg lægget eller siddet længe og rejser mig og går på wc. Så kan jeg sidde i 5-10 min hvor det bare vælter  ud af mig. Det er ret frustrerende efterhånden. 

så er der nogen der ved om man stadig kan få piller der kan nedsætte blødning? 

jeg ønsker ikke at komme på p-piller igen da jeg bliver syg af dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Da her var teenager fik jeg nogle piller der gjorde at man fik nedsat sin blæsning under menstruation. Da jeg så startede p-piller blev blødningen automatisk mindre. 

men nu da jeg ikke er på p-piller mere så bløder jeg afsindigt meget igen. Altså et natbind kan ikke engang nå at suge på 1. Og 2. Dagen. Og har jeg lægget eller siddet længe og rejser mig og går på wc. Så kan jeg sidde i 5-10 min hvor det bare vælter  ud af mig. Det er ret frustrerende efterhånden. 

Hvor tit skifter du bind? 

Jeg oplever også nogle gange sådanne menstruationer, og ja det er mega træls, men jeg skifter bare bind efter en time de første par dage 

Anmeld Citér

12. februar 2021

Naha

Anonym skriver:

Har du født kan du få en udskrabning, det skulle hjælpe rigtig meget  

Ellers er en hormon spiral måske løsningen. ? 

Anmeld Citér

12. februar 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Pillerne findes stadig, jeg prøvede dem kort da jeg også styrt blødte, men endte på p piller fordi jeg ikke orkede at skulle huske at spise piller for at styre min blødning. 

Er lige hoppet af pillen, så er spændt på første mens. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvor tit skifter du bind? 

Jeg oplever også nogle gange sådanne menstruationer, og ja det er mega træls, men jeg skifter bare bind efter en time de første par dage 

De første 2 dage så kan jeg skifte så snart jeg rejser mig, bindet når som sagt slet ikke at suge. Der kommer så meget når jeg rejser mig at det flyder ud over det hele og ofte endda så meget at det ryger ved siden af og ned af benene

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Naha skriver:

Har du født kan du få en udskrabning, det skulle hjælpe rigtig meget  

Ellers er en hormon spiral måske løsningen. ? 

Det er 6 år siden jeg fødte så det hjælper nok ikk det store  

Jeg ønsker ikk hormonspiral heller. Når jeg ikk kan tåle p-pillerne. Så tør jeg ikke en spiral. Heller ikke kobber

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Gæsten1984 skriver:

Pillerne findes stadig, jeg prøvede dem kort da jeg også styrt blødte, men endte på p piller fordi jeg ikke orkede at skulle huske at spise piller for at styre min blødning. 

Er lige hoppet af pillen, så er spændt på første mens. 

Okay, tak. Kan du huske hvad de hedder? 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay, tak. Kan du huske hvad de hedder? 

Via lægen kan du få cyklonova - i gamle dage hed de cyklokapron. Indholdsstoffet er det samme: Tranexamsyre. 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

De første 2 dage så kan jeg skifte så snart jeg rejser mig, bindet når som sagt slet ikke at suge. Der kommer så meget når jeg rejser mig at det flyder ud over det hele og ofte endda så meget at det ryger ved siden af og ned af benene

Nå ja okay det lyder voldsomt.. 

Jeg ville nok lige ringe til lægen 

Anmeld Citér

13. februar 2021

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Via lægen kan du få cyklonova - i gamle dage hed de cyklokapron. Indholdsstoffet er det samme: Tranexamsyre. 

Nemlig. Det var lige præcis de der cyklokapron jeg fik som teenager. Kunne ikk huske hvad de hed. Tak for hjælpen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.