Hjælp! Totalt forvirret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2021

Skruk237

Hej 

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er godt og grundigt forvirret. Jeg fik i lørdags positive Ægløsningstest, både strips og digital. Se de første to billeder herunder. Men i dag onsdag aften ved jeg ikke hvorfor, men jeg tog en ny digital Ægløsningstest fordi jeg stadig har ekstremt meget ægløsningsudflåd, hvilket jeg har haft i 14 dage nu, hvilket jeg synes er meget længe! 
Nå, men i hvert fald så blev testen positiv igen. Hvordan kan dette lade sig gøre? Smileyen på digitaltest burde kun komme frem og vise de 2 mest fertile dage, som jo var i lørdags. Hvordan kan den så igen vise positiv nu? 
Nederste billede viser testen for i dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2021

Skruk237

Slet ingen der har et bud på hvad det betyder?? 

Anmeld Citér

11. februar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg aner desværre ingenting om de teste der

men det lyder skørt... og det er ikke fordi du er gravid?

Anmeld Citér

11. februar 2021

Skruk237

Det burde jeg vel egentlig ikke kunne være endnu når min ægløsning var i søndags  

Anmeld Citér

11. februar 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Skruk237 skriver:

Det burde jeg vel egentlig ikke kunne være endnu når min ægløsning var i søndags  

Nu ved jeg ikke noget om ægløsningsteste, men i forhold til om du kunne være gravid, så prøv evt. at teste. Min veninde var til tidlig scanning for at bedømme hvor langt hun var og hun troede at hun var 5-8 uger henne men var altså 11 uger henne da hendes seneste mens slet ikke var mens. 

Anmeld Citér

11. februar 2021

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Altså, jeg ville nok også lige prøve med en gtest. 

Men når det så er sagt, så har jeg selv prøvet at have knaldpositive ælteste 9 dage i streg, uden at være gravid - lægen havde ikke rigtigt noget at sige til det ����‍♀️

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Det er helt normalt.

LH peaket kan vare i helt op til 7 dage,men ægløsning sker stadig 24-36 timer efter positiv test,derfor skal man heller ikke teste mere,når man har fået en positiv test.

Anmeld Citér

11. februar 2021

Skruk237

Jo, men en ting er at strimmelteste kan være positive så længe, men de digitale burde jo kun vise ens 2 mest fertile dage og kun lave en smiley her. Så derfor undrer det mig at den kan komme med en smiley igen 3 dage efter ægløsningen.

Anmeld Citér

11. februar 2021

lola44

Jeg ville tage en graviditetstest hvis det var mig, har før prøvet at stå med positive ægløsnings teste, mange dage efter at der burde være væk og så viste det sig at jeg var gravid, ægløsningstest reagere også på graviditets hormonet hcg��

Anmeld Citér

11. februar 2021

Anonym

Jo, men en ting er at strimmelteste kan være positive så længe, men de digitale burde jo kun vise ens 2 mest fertile dage og kun lave en smiley her. Så derfor undrer det mig at den kan komme med en smiley igen 3 dage efter ægløsningen.

Niveauet hvor der kommer en teststreg på testene, er forskelligt. 

Strimmeltestene får allerede en streg ved 20miu/ml,selv om niveauet skal være minimum 50miu/ml før testen vil blive positiv, og en follikel vil briste inden for 36 timer.

CB har nogle helt andre værdier, før den når de 50miu/ml.

Er niveauet højt er det højt, også vil testen være positiv, at CB skriver som de gør, er fordi de vejleder efter et gennemsnit. 

Så det er helt normalt og efter bogen. �� 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.