Porcuriosidad skriver:
Jeg synes du skal tage en snak med ham om det når han er ovenpå. Fortæl hvordan du oplever disse tilbagevendende perioder og spørg ind til, hvordan han oplever det. Måske er han slet ikke bevidst om at det er et tilbagevendende issue. Måske kan I sammen lede efter mønstre og tegn, så I kan blive bedre til at give plads til de frustrationer eller uindfriede behov, der hober sig op hos ham.
Det lyder i hvert fald helt klart til, at han skal arbejde på at blive bedre til at lytte til sig selv, spotte når han er på vej til at blive indebrændt og handle på det, der hober sig op, før han bliver en uudholdelig tordensky.
Og så lyder det til, at du skal øve dig i at forvente, at han dealer med sit dårlige humør uden at resten af familien skal gå på æggeskaller - og stole på at det er en helt legitimt forventning til en partner. Selvfølgelig skal man have lov til dårlige dage, men selv på dårlige dage har man et ansvar for den stemning man sætter i familien.
Tak for svaret. Vi har talt om det flere gange, og til hans forsvar synes jeg også, det er blevet LIDT bedre, men der er også vej endnu. Han er også bare vokset op med, at dårligt stemning osv fejes under tæppet. Normalt siger han, at "den slags negative følelser gider jeg ikke gå rundt med", men livet er jo bare et sammensurium af både dårlige og gode følelser, jeg synes ikke det er realistisk at tænke sig, at man kun kan have de gode. Han er heldigvis god igen i denne ombæring. Jeg kan godt se, hvad der er gået galt denne gang. Jeg vil ikke give mig selv skylden hundrede procent, men jeg har haft nogle ret svære uger, har lukket mig meget ind i mig selv og været følelsesmæssigt fraværende, det er jo også hårdt. Så - vi har begge meget at arbejde med, uden tvivl!
Anmeld
Citér