Mine børns far bor i et andet land og de har tidligere set ham ca. 3 gange om året.
i 2019 da de var 11 og 13 år, var de hos ham i 4 uger i sommerferien. De ville ikke af sted så længe, men deres far ville rigtigt gerne have dem så lang tid.
De tidligere gange de har været dernede har det været kortere tid og børnene har kedet sig rigtigt meget. Faren er yderst inaktiv og laver intet med dem. De skal sidde hjemme og lege med deres søster, der er 4 år nu.
Jeg har fortalt deres far, at de rigtigt gerne vil lave noget med ham, men han mener at de da laver noget fx tager de i supermarked, hvor han handler ind og de sidder i bilen med deres søster.
Efter sommerferien i 2019 fravalgte de at tage ned til faren i efterårsferien og til jul.
de ville gerne derned et par dage i vinterferien, men deres far ville have dem hele ugen og ellers ikke - så det blev ikke.
Påskeferien 2020 skulle den lille derned, men det blev aflyst grundet Covid 19.
sommerferien 2020 kører faren op til os og bor hos mig med hans nye kone og barn i 7 dage. De var yderst inaktive - i de 7 dage var de en dag et par timer i København og spise frokost og en dag på cafe og drikke øl og en dag 1,5 timer i et indkøbscenter og Føtex. Ellers sad de i min have og røg cigaretter mens min datter legede med deres datter og vi lavede mad til dem (hvilket var helt ok for os). Om aftenen når deres datter var lagt i seng drak de vin og livede helt op.
mine børn har ikke set dem siden da.
nu vil de have dem ned i et par uger i sommerferien og mine børn vil ikke være der andet end et par dage.
de er til den tid 15 og 13 år.
er det ikke ok, at børnene nu vælger selv ?
Anmeld
Citér