Introvert - hvad gør I andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2021

Anonym

Jeg er også introvert og bor sammen med min mand og vores barn. Jeg var lykkeligere og meget gladere før jeg blev mor, for der fik jeg opfyldt mit behov for alenetid og personlig frihed. Havde jeg vidst, hvor krævende det er at have et barn, så havde jeg ikke fået et, og vi skal heller ikke have flere. 

Jeg overlever ved, at jeg ofte sidder oppe flere timer efter at de andre er gået i seng. Så slapper jeg af med lidt vin og en god serie eller hvad jeg nu har lyst til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2021

Miti's mama

Anonym skriver:

God aften.

Jeg elsker at være alene og det at være sammen med mennesker dræner mig fuldstændig for energi - også selvom det er min egen familie. Jeg har så meget brug for at være helt alene for at lade op - og ikke bare sidde med høretelefoner på eller sådan noget. Men vitterligt være i enerum.

Der er dog ingen mulighed for enerum i vores lejlighed. Nogle gange går jeg ind i soveværelset, hvor børnene sover og læser - det er lidt som at være alene.

Hvad gør I andre introverte, som bor sammen med andre og ikke har mulighed for at gå ind på sit eget værelse? Hvordan lader I op?

Jeg trækker også til soveværelset når det bliver for meget. Derudover har jeg fået en øreklapstol i julegave som jeg kan sidde i alene, uden at blive bombarderet som i sofaen. Om sommeren løber jeg ture i skoven. Jeg bor i en lille 3vrs lejlighed med mand og to børn.

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym

1. Det vil skal  huske er at vi alle  kun er mennesker og vi alle kun har en portion energi det kan variere fra Person til Person  men  fælles for  os alle er når den energi vi har er brugt op så er der ikke mere at bruge af Og så er det tid til at lade op den måde jeg Lader bedste op på er ved at lukke øjnene og lukke verden ude og det er der heldigvis ret god forståelse for herhjemme

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym

Jeg sender indimellem mand og børn på en gåtur, enten til en legeplads eller bare på en tur rundt i området. Vi bor godt nok i et stort hus, men det betyder ikke at man kan få ro selvom jeg går ind og lukker en dør. Vi har fire børn og de er jo bestemt ikke lydløse�� Men jeg synes at sådan en time eller to hvor de alle er ude gør virkelig underværker. For mig betyder det næsten mere at jeg er helt alene end hvor længe det er. 

Anmeld Citér

24. januar 2021

Anonym

asphodel skriver:

Bare fordi man er introvert betyder det ikke at man slet ikke vil have noget med andre mennesker at gøre. Introvert har absolut intet med "eneboer" at gøre, det er bare netop som TS siger, at introverter lader op når de er alene, mens ekstroverter lader op når de er sammen med andre. Det har intet med børn at gøre. Bare fordi TS (og andre introverte, ligesom mig) har brug for at lade op engang imellem er det da ikke ensbetydende med at TS ikke samtidig elsker sine børn, sin familie og at være sammen med dem. TS har lige så meget ret til et ønske om børn og familie som du har. Jeg synes ikke det er i orden at tale om TS (eller andre introverte eller mig!) som om vi "fejler noget" bare fordi vi ikke er som dig. At være introvert er ikke en sygdom. Det er en del af vores personlighed og hvem vi er. Det er lige så legitimt som de mennesker, der fx har behov for at løbe 20 km flere gange om ugen eller vælger at få 10 børn. Verden består af mange forskellige mennesker og ikke bare "mig og mine mig-kloner". Og nogle er ikke mindre værd bare fordi de ikke er ligesom dig.

Nu har jeg ikke talt om eneboer eller sagt at nogen er mærkelige eller mange af de andre ting du nævner, så lad være med at skyde mig det i skoene. 
Til gengæld tænker jeg oprigtigt at man netop har ansvar for eget liv, og man kan jo altså ikke både blæse og have mel i munden.

Mit spørgsmål og min stille undren er og var: hvad TS havde tænkt sig inden hun fik børn? Hvis dette er er debatforum, må og skal der da være plads til er sådan spørgsmål? Hvad pokker skak vi ellers med denne side? 

Anmeld Citér

24. januar 2021

Anonym trådstarter

Før vi fik børn havde jeg samme problem - for jeg kunne heller ikke få fred for min kæreste, fordi vi har så lidt plads. Der blev soveværelset mit tilflugtssted.
Denne lille lejlighed har været et problem længe, men vi hænger fast her pga. arbejdsløshed og dermed dårlig økonomi.

Tak for jeres råd - og virkelig skønt at vide, at jeg ikke er den eneste.

Jeg har også indrettet mig en læsekrog, hvor jeg ikke kan se andre og så tager jeg høreværn på. Jeg føler mig lidt sær! Men jeg kan mærke, hvilken ro jeg får, når jeg ikke kan høre andre

Gåture er også en god idé.

Jeg ville også ønske, at jeg kunne sende ham ud med børnene en time eller to, men det gider han ikke rigtigt - kun hvis jeg går med

Heldigvis synes jeg ikke mine børns selskab er "så slemt".  De er små og jeg slapper ret godt af sammen med dem.

Anmeld Citér

24. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er også introvert og bor sammen med min mand og vores barn. Jeg var lykkeligere og meget gladere før jeg blev mor, for der fik jeg opfyldt mit behov for alenetid og personlig frihed. Havde jeg vidst, hvor krævende det er at have et barn, så havde jeg ikke fået et, og vi skal heller ikke have flere. 

Jeg overlever ved, at jeg ofte sidder oppe flere timer efter at de andre er gået i seng. Så slapper jeg af med lidt vin og en god serie eller hvad jeg nu har lyst til.

Jeg fik helt tårer i øjnene da jeg læste dit svar. Jeg elsker mine børn og familie, men samtidig er det så drænene - og her under Corona er jeg nærmest ved at få et sammenbrud. Vores dage er fyldt med konflikter mellem børnene, over hjemmeskoling, mellem min mand og jeg over småting og ind imellem er der arbejde og almindelige gøremål. Jeg husker så tydeligt en veninde fra min barndom hvis mor altid var sur og jeg har altid tænkt at sådan en mor skulle jeg ikke være. Men det er jeg. Og jeg hader det. 

Anmeld Citér

25. januar 2021

serinasmor

Anonym skriver:

God aften.

Jeg elsker at være alene og det at være sammen med mennesker dræner mig fuldstændig for energi - også selvom det er min egen familie. Jeg har så meget brug for at være helt alene for at lade op - og ikke bare sidde med høretelefoner på eller sådan noget. Men vitterligt være i enerum.

Der er dog ingen mulighed for enerum i vores lejlighed. Nogle gange går jeg ind i soveværelset, hvor børnene sover og læser - det er lidt som at være alene.

Hvad gør I andre introverte, som bor sammen med andre og ikke har mulighed for at gå ind på sit eget værelse? Hvordan lader I op?

Jeg går en tur. 

Bare Ud i det blå for mig selv.

Jeg har derudover indrettet mit liv efter mig.

Jeg er selvstændig og arbejder hjemmefra helt alene. 
Men nu her under lockdown hvor mand og barn er hjemme har vi investeret i en kontorplads, så jeg ikke behøver være "på" overfor de 2 i min arbejdstid. Det fungerer ikke 100% men hjælper på det.

Anmeld Citér

25. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

God aften.

Jeg er også introvert og lader op alene . Jeg har brug for ro for at tanke op . En ting som er pokkers svært i øjeblikket . Jeg er for nyligt blevet skilt og mit barn er hjemme pga fjernundervisning . Min hjerne er ved at brænde sammen. Er jeg så en dårligt mor ??

vi er alle sammen forskellige og har brug for hvert sit . Mit er alene tid for at samle kræfter . Jeg går hver dag tur med hunden , disse turer har højt prioritet i øjeblikket . Jeg søger ofte mod stranden da vandet gør mig godt. 

du skriver din mand ikke tar på legepladsen med jeres børn alene , har du taget snakket med ham ? At du har brug for et frirum ? Alternativt kumme du gå en tur for dig selv . Naturen er god .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.