Introvert - hvad gør I andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.046 visninger
18 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2021

Anonym trådstarter

God aften.

Jeg elsker at være alene og det at være sammen med mennesker dræner mig fuldstændig for energi - også selvom det er min egen familie. Jeg har så meget brug for at være helt alene for at lade op - og ikke bare sidde med høretelefoner på eller sådan noget. Men vitterligt være i enerum.

Der er dog ingen mulighed for enerum i vores lejlighed. Nogle gange går jeg ind i soveværelset, hvor børnene sover og læser - det er lidt som at være alene.

Hvad gør I andre introverte, som bor sammen med andre og ikke har mulighed for at gå ind på sit eget værelse? Hvordan lader I op?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2021

Missyou

Kram herfra.. det er så hårdt..

Jeg er super introvert og bor på 90 km2 med mand og to børn uden noget sted jeg kan trække mig.. har ikke engang et soveværelse.. sådan har det været i to år, da vi er ved at bygge ekstra etage.. jeg føler virkelig jeg bliver udbrændt over det... 

Anmeld Citér

22. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

God aften.

Jeg elsker at være alene og det at være sammen med mennesker dræner mig fuldstændig for energi - også selvom det er min egen familie. Jeg har så meget brug for at være helt alene for at lade op - og ikke bare sidde med høretelefoner på eller sådan noget. Men vitterligt være i enerum.

Der er dog ingen mulighed for enerum i vores lejlighed. Nogle gange går jeg ind i soveværelset, hvor børnene sover og læser - det er lidt som at være alene.

Hvad gør I andre introverte, som bor sammen med andre og ikke har mulighed for at gå ind på sit eget værelse? Hvordan lader I op?

Jeg arbejder hver 2 weekend så har altid 2 ugentlige hverdag fri hvor jeg kan være mig selv mens alle er ude af huset. Men svært loge pt med corona og hjemmeskole. Nu lukker jeg mig inde i soveværelset med en lydbog og slapper f. Siger til unger og mand at nu skal jeg lige have en time og så lægger jeg mig ind. Sommetider hjælper en gåtur med lydbog i ørene også . 

Anmeld Citér

22. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

God aften.

har du prøvet at høre en lydbog og så gå en tur? 

Eller bare gå en tur, i skoven, på stranden og så bare sidde og slappe af. 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Nogengange går jeg ind i soveværelset eller går en tur. Det kan også være jeg tager et bad. Jeg er efterhånden blevet god til at kommunikere når jeg har brug for fred. De dage hvor det ikke kan lade sig gøre (jeg er meget alene med børnene) tager jeg noise cancelling headphones på (anbefaler til tider har brug for ro). Ofte har jeg dem bare på uden at høre noget. Det hjælper meget. 

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym

Missyou skriver:

Kram herfra.. det er så hårdt..

Jeg er super introvert og bor på 90 km2 med mand og to børn uden noget sted jeg kan trække mig.. har ikke engang et soveværelse.. sådan har det været i to år, da vi er ved at bygge ekstra etage.. jeg føler virkelig jeg bliver udbrændt over det... 

Nu spørger jeg blot fordi jeg oprigtig undrer mig. Har du altid haft det sådan og hvis ja - hvad gjorde du dig så af tanker inden du valgte at få børn i de rammer, som du vel kendte? 
Jeg har ikke samme udfordringer som dig og bor i hus med god plads, men i og med at jeg har ti børn og en mand, oplever jeg da også, at jeg stort set aldrig er alene. Det  vidste jeg jo, at jeg sagde ja til, da min mand og jeg besluttede os for at få børn - for hvornår pokker skulle jeg lige være alene?

så mit spørgsmål er: hvilke overvejelser gjorde du dig før du valgte at blive mor (til flere børn)

Anmeld Citér

23. januar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kan jo som introvert være svært at forudse hvordan man reagerer på at få børn. Jeg er også introvert og oplever der er stor forskel på hvor meget jeg påvirkes afhængig af stedet, mængden af mennesker, hvilke mennesker det er osv.

TS: Vi har kun et barn og vi har et kontor hvor man kan trække sig lidt, hvis man har brug for ro. Så rammerne her er bedre end hos jer hvilket jeg sætter pris på. Men ellers ville jeg som flere andre anbefale en gå-tur eller lignende.

Anmeld Citér

23. januar 2021

asphodel

Anonym skriver:

Nu spørger jeg blot fordi jeg oprigtig undrer mig. Har du altid haft det sådan og hvis ja - hvad gjorde du dig så af tanker inden du valgte at få børn i de rammer, som du vel kendte? 
Jeg har ikke samme udfordringer som dig og bor i hus med god plads, men i og med at jeg har ti børn og en mand, oplever jeg da også, at jeg stort set aldrig er alene. Det  vidste jeg jo, at jeg sagde ja til, da min mand og jeg besluttede os for at få børn - for hvornår pokker skulle jeg lige være alene?

så mit spørgsmål er: hvilke overvejelser gjorde du dig før du valgte at blive mor (til flere børn)

Bare fordi man er introvert betyder det ikke at man slet ikke vil have noget med andre mennesker at gøre. Introvert har absolut intet med "eneboer" at gøre, det er bare netop som TS siger, at introverter lader op når de er alene, mens ekstroverter lader op når de er sammen med andre. Det har intet med børn at gøre. Bare fordi TS (og andre introverte, ligesom mig) har brug for at lade op engang imellem er det da ikke ensbetydende med at TS ikke samtidig elsker sine børn, sin familie og at være sammen med dem. TS har lige så meget ret til et ønske om børn og familie som du har. Jeg synes ikke det er i orden at tale om TS (eller andre introverte eller mig!) som om vi "fejler noget" bare fordi vi ikke er som dig. At være introvert er ikke en sygdom. Det er en del af vores personlighed og hvem vi er. Det er lige så legitimt som de mennesker, der fx har behov for at løbe 20 km flere gange om ugen eller vælger at få 10 børn. Verden består af mange forskellige mennesker og ikke bare "mig og mine mig-kloner". Og nogle er ikke mindre værd bare fordi de ikke er ligesom dig.

Anmeld Citér

23. januar 2021

L-Lotte

asphodel skriver:

Bare fordi man er introvert betyder det ikke at man slet ikke vil have noget med andre mennesker at gøre. Introvert har absolut intet med "eneboer" at gøre, det er bare netop som TS siger, at introverter lader op når de er alene, mens ekstroverter lader op når de er sammen med andre. Det har intet med børn at gøre. Bare fordi TS (og andre introverte, ligesom mig) har brug for at lade op engang imellem er det da ikke ensbetydende med at TS ikke samtidig elsker sine børn, sin familie og at være sammen med dem. TS har lige så meget ret til et ønske om børn og familie som du har. Jeg synes ikke det er i orden at tale om TS (eller andre introverte eller mig!) som om vi "fejler noget" bare fordi vi ikke er som dig. At være introvert er ikke en sygdom. Det er en del af vores personlighed og hvem vi er. Det er lige så legitimt som de mennesker, der fx har behov for at løbe 20 km flere gange om ugen eller vælger at få 10 børn. Verden består af mange forskellige mennesker og ikke bare "mig og mine mig-kloner". Og nogle er ikke mindre værd bare fordi de ikke er ligesom dig.

Under normale omstændigheder vil der jo også være perioder hvor familien er ude af døren og man lige kan få en time til at lade op.

Anmeld Citér

23. januar 2021

Anonym

Jeg ser bestemt intet galt i at du har brug for at Lad op ind imellem  det  Punkt når jeg selv ind imellem selvom jeg normalt er rigtig glad for og være sammen med andre mennesker og det er normalt ikke dræner mig for energi men jeg kan da godt mærke på mig selv i sær her under corona hvor Børnene er i hjemme skole og jeg er arbejder hjemme at jeg har mere brug for at lade op med en gåtur alene og det synes jeg min mand er god til at lad mig gøre ved at tage sig af dem når han kommer hjem og det er jo ikke fordi jeg ikke elsker at bruge tid med dem man vi er alle kun mennsker 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.