Blefri om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
18 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2021

Anonym trådstarter

Min ældste smed bleen både nat og dag nærmest samtidig som 3 år og et par måneder tror jeg.

Min yngste smed bleen som 2 år og 10 måneder, men bruger stadig natble her som knap 4 årig.

Hvordan dælen får jeg den væk, jeg har hele tiden givet det tid og ventet på tørre natbleer.

Men der er altid tis i og han tisser også igennem af og til.

Jeg synes vi begrænser vandet om aftenen, er vi ude i at jeg simpelthen tager den og vækker ham inden vi ligger os ? (Hvilken erfaring har I andre med det? - hvis det virker hvor længe har I så gjort det ?)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2021

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Min ældste smed bleen både nat og dag nærmest samtidig som 3 år og et par måneder tror jeg.

Min yngste smed bleen som 2 år og 10 måneder, men bruger stadig natble her som knap 4 årig.

Hvordan dælen får jeg den væk, jeg har hele tiden givet det tid og ventet på tørre natbleer.

Jeg synes vi begrænser vandet om aftenen, er vi ude i at jeg simpelthen tager den og vækker ham inden vi ligger os ? (Hvilken erfaring har I andre med det? - hvis det virker hvor længe har I så gjort det ?)

Du venter og lader det tage den tid det tager. Børn er forskellige og det er ikke barnets behov at blive vækket inden de voksne går i seng. 

min den ældste og yngste var 3-4 år da de smed bleen helt - midterbarnet har været vådligger og har først haft tørre natbleer i en alder af 10

Anmeld Citér

21. januar 2021

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Min den store smed bleen om dagen omkring de 3 år og havde natble et års tid efter. Så tror jeg at vi i omkring et års tid har haft ham ud og tisse om aftenen. Vi har bare båret ham ud og sat ham på toilettet og så ind i seng igen. Han har bare sovet nærmest. Nu, som 5-årig har han et vådliggerlagen og får yderst sjældent noget at drikke efter aftensmaden. Han har uheld engang imellem, men mest i weekenden, hvor man jo sover lidt længere 

Mvh

Anmeld Citér

21. januar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vi satte hende på toilettet inden vi gik i seng. Bar hende hen og trak ned og så tissede hun halvsovende. Måske det kunne afprøves? 
Der var uheld en gang i mellem, men efter nogen tid var der ingen problemer. 

Anmeld Citér

21. januar 2021

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Du venter og lader det tage den tid det tager. Børn er forskellige og det er ikke barnets behov at blive vækket inden de voksne går i seng. 

min den ældste og yngste var 3-4 år da de smed bleen helt - midterbarnet har været vådligger og har først haft tørre natbleer i en alder af 10

Men det er jo lige præcis det jeg frygter.

At det bliver en vane for ham og han ikke lære at mærke efter i søvne, og først bliver renlig langt op i skolealderen

Anmeld Citér

21. januar 2021

Anonym trådstarter

Frfriis skriver:

Min den store smed bleen om dagen omkring de 3 år og havde natble et års tid efter. Så tror jeg at vi i omkring et års tid har haft ham ud og tisse om aftenen. Vi har bare båret ham ud og sat ham på toilettet og så ind i seng igen. Han har bare sovet nærmest. Nu, som 5-årig har han et vådliggerlagen og får yderst sjældent noget at drikke efter aftensmaden. Han har uheld engang imellem, men mest i weekenden, hvor man jo sover lidt længere 

Mvh

Tak for svar, tror jeg vil afprøve det for i starten havde han rent faktisk nætter med tørre bleer , men nu har de nærmest konstant overfyldte med tis, så er bange for at det bliver lidt en dårlig vane (altså at han ikke har det i sin underbevidsthed at mærke efter om natten)

Anmeld Citér

21. januar 2021

Anonym trådstarter

Vi satte hende på toilettet inden vi gik i seng. Bar hende hen og trak ned og så tissede hun halvsovende. Måske det kunne afprøves? 
Der var uheld en gang i mellem, men efter nogen tid var der ingen problemer. 

Tak for svar, så i forsøgte ikke at vække, men bar bare hende ud og så vågnede hun halvt på vejen  ? 

Anmeld Citér

21. januar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Tak for svar, så i forsøgte ikke at vække, men bar bare hende ud og så vågnede hun halvt på vejen  ? 

Ja helst uden at vågne helt. Om det er en fordel ved jeg ikke. Men det var hvad vi gjorde. Vi havde flere uheld om dagen grundet leg. 

Anmeld Citér

21. januar 2021

Lje

Anonym skriver:

Hvad med bare at prøve at tage natbleen? Én weekend/ferie med overskud og masser rent sengetøj. 

Begræns væskeindtag, tisse af over et par gange, bære sovende ud at tisse, når I går i seng og så prøve? 

Vi tog chancen med natbleen, da han var knap 3. Dagene gik så fint. Han har haft 2 natuheld på 2,5 år. Her var natbleen aldrig tør men det blev en vane for ham, at bleen var der. Og så ville han heller ikke have den på, så det var nemt at afprøve. Og krydse for at han var klar og vi ikke skulle retur til bleen. 

Vh.

Anmeld Citér

21. januar 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Prøv lige at lige så snart han skal slukke lyset og sove, så følg ham hen og tisse inden han ligger sig til at sove. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.