Nu har jeg skrevet en del om ytringsfrihed, da jeg gik på universitetet. Og jeg synes, at TS, skal læse lidt om det. For det her handler SLET ikke om ytringsfrihed! Ej heller pli...
Langt de fleste tanker bag ytringsfrihed har til formål at fremme viden og udbrede information under saglige udtalelser. Den er sikret via lovgivningen, da man havde store problemer med censur og at man dermed kunne holde folk hen i uvidenhed.
Kort sagt: du skal have ret til at ytre dig, hvis du har noget vigtigt, informerende og samfundsrelevant viden.
Hvis nogen vil sætte dig i fængsel for at sige, at månen er blå, så kan du henvise til ytringsfriheden, hvis din intention er at informere samfundet (eksempelvis)
Det, din mand ytre sig om, er alt det modsatte. Det er lige gyldig viden for samfundet, det er ikke relevant for en debat, det har til formål at krænke - og det er SLET ikke ytringsfrihedens formål!
Det vil sige, at han ikke benytter sig af ytringsfriheden. Han påkalder sig en lovsikret ret til at udtale sig om hvad som helst. Men det er ikke det loven sikrer!
Derfor har vi eksempelvis en lovgivning som også har paragrafer om sexisme og direkte en lovgivning, hvor man kan blive dømt efter en rascismeparagraf.
Så med andre ord, så kan han ikke dække sig under ytringsfriheden.
Han er bare et røvhul!
Det er meget misforstået - og slet ikke faktuelt sandt, at man kan krænke andre under “ytringsfriheden”, hvis man finder at intentionen ikke omhandler viden, oplæg til diskussion osv...
Det blev en lang “ophøjet” forklaring. Men jeg gav den faktisk kun, for at du TS, kan se, at din mand er et regulært røvhul!
For det er godt nok røvhulsagtigt at tale så grimt til andre mennesker og gemme sig bag en lovgivning, mam tydeligvis har misforstået eller vælger at se bortfra.
Bed ham læse grundloven, hvis han vil påkalde sig retten til ytringsfrihed! Så kan han bagefter læse ligestillingsloven og racismeparagraffen....
Det, han faktisk gør med sine ord, er at nedbryde dig.
Det har et andet fint ord, som endelig har fået med plads i samfundet - psykisk vold.