Når kæresten indirekte kommenterer på min vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.988 visninger
20 svar
88 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2021

Anonym trådstarter

Vi I ikke mene at det her er indirekte kommentarer på min vægt og at han syntes jeg er tyk? Det han kan finde på at sige er:

- Man kan ikke se hvilken vej jeg vender. (Han mener at min bagdel og mave ser ens ud. Jeg har en hængemave efter 2 graviditer)

- Du ligner en flodhest der ikke kan gå ordentligt.

- Du går som min kollega med armene ude. (Hans kvindelige kollega er overvægtig)

- Flyt dit spæk (fedt)

Derudover så kommenterer han på hvor mange gange jeg tager portioner og han kommenterer også på størrelserne af mine portioner.

Vi er dybt uenige ok hvorvidt han kan tillade sig at sige overstående. Han mener, at han har ytringsfrihed og jeg mener at han mangler plig og Emma gad!! 

Hvad mener I? 

Han siger at hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet så kan jeg bare gå min vej og finde noget andet at bo i. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ytringsfrihed...seriøst? Suk altså. Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt og det fritager i øvrigt ikke en for ansvar.

Det er ikke bare inddirekte kommentarer. De kan da nærmest ikke blive mere direkte og iøvrigt noget af det mest ufølsomme jeg længe har hørt.

Anmeld Citér

18. januar 2021

Baby17

Finder du dig i at blive talt sådan til af din partner?

Jeg ville ikke kunne finde meget hengivenhed og ømme følelser til sådan person. 

Hvis min mand talte sådan til og om mig, ville det være fordi vi ikke længere var sammen. Han har respekt for mig og hvis han mener jeg er blevet for doven eller tyk ville han sige det på en ordentlig måde. Det ville sikkert stadig såre mig - for det er da aldrig rart at få af vide, især ikke af den man elsker. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

MEF

han er rigtig strid er han! Jeg synes ikke engang det handler om at han mangler pli, for det er jo decideret ondskabsfuldt. Især fordi du jo har fortalt ham at du ikke synes det er rart, og st han så alligevel fortsætter! Som han siger “ hvis du ikke kan li lugten...” måske skulle du finde et andet “bageri”, som respektere dig...

Anmeld Citér

18. januar 2021

Kir

Jeg synes han er en idiot! Vi er langt forbi pli og Emma Gad. Han taler helt vildt grimt til dig og blander sig i noget der ikke angår ham. Og så synes jeg det er så tarveligt at han siger du kan flytte hvis du er utilfreds. Lyder ikke til han værdsætter dig eller behandler dig godt. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

Babilooo

Det der er omtrent så direkte som det kan blive. Jeg ville flytte mig fra sådan en nedbrydende idiot.

Hm har ingen respekt eller empati... lugten i bageriet - seriøst. Ham taler om spæk..???

Hvad ville du sige hvis en kollega talte om dit spæk? Og ens mand skal sku bygge en mere op end en kollega. Jeg er målløs!

Jeg bliver også rasende over udsigten til at jeres børn ser, at det er sådan man taler til en person, man burde elske.

Det er ikke normalt - øv en idiot. Sig at hans personlighed stinker så meget at lugten i bageriet er blev for meget ... og flyt!

Anmeld Citér

18. januar 2021

Anonym

Og hvis du når at have sex med ham inden du forlader ham kan du jo passende sige “ej - den størrelse kan jeg altså ikke arbejde med længere”.

Anmeld Citér

18. januar 2021

Mortilah

Det lyder da virkelig vanvittigt. Jeg er ikke sart, jeg får også kommentarer fra min mand om at jeg bør tabe mig. Min mand har ret. Der er 12-17 kg for meget på mig.(og det ER da usundt). Men den måde din mand siger det på er meget sårene. Det lyder som om det et uden respekt og kærlighed. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

Anonym

Nu har jeg skrevet en del om ytringsfrihed, da jeg gik på universitetet. Og jeg synes, at TS, skal læse lidt om det. For det her handler SLET ikke om ytringsfrihed! Ej heller pli...

Langt de fleste tanker bag ytringsfrihed har til formål at fremme viden og udbrede information under saglige udtalelser. Den er sikret via lovgivningen, da man havde store problemer med censur og at man dermed kunne holde folk hen i uvidenhed. 

Kort sagt: du skal have ret til at ytre dig, hvis du har noget vigtigt, informerende og samfundsrelevant viden.

Hvis nogen vil sætte dig i fængsel for at sige, at månen er blå, så kan du henvise til ytringsfriheden, hvis din intention er at informere samfundet (eksempelvis) 

Det, din mand ytre sig om, er alt det modsatte. Det er lige gyldig viden for samfundet, det er ikke relevant for en debat, det har til formål at krænke - og det er SLET ikke ytringsfrihedens formål! 

Det vil sige, at han ikke benytter sig af ytringsfriheden. Han påkalder sig en lovsikret ret til at udtale sig om hvad som helst. Men det er ikke det loven sikrer!

Derfor har vi eksempelvis en lovgivning som også har paragrafer om sexisme og direkte en lovgivning, hvor man kan blive dømt efter en rascismeparagraf.

Så med andre ord, så kan han ikke dække sig under ytringsfriheden.

Han er bare et røvhul! 

Det er meget misforstået - og slet ikke faktuelt sandt, at man kan krænke andre under “ytringsfriheden”, hvis man finder at intentionen ikke omhandler viden, oplæg til diskussion osv...

Det blev en lang “ophøjet” forklaring. Men jeg gav den faktisk kun, for at du TS, kan se, at din mand er et regulært røvhul!

For det er godt nok røvhulsagtigt at tale så grimt til andre mennesker og gemme sig bag en lovgivning, mam tydeligvis har misforstået eller vælger at se bortfra.

Bed ham læse grundloven, hvis han vil påkalde sig retten til ytringsfrihed!  Så kan han bagefter læse ligestillingsloven og racismeparagraffen.... 

Det, han faktisk gør med sine ord, er at nedbryde dig. 
Det har et andet fint ord, som endelig har fået med plads i samfundet - psykisk vold. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Vi I ikke mene at det her er indirekte kommentarer på min vægt og at han syntes jeg er tyk? Det han kan finde på at sige er:

- Man kan ikke se hvilken vej jeg vender. (Han mener at min bagdel og mave ser ens ud. Jeg har en hængemave efter 2 graviditer)

- Du ligner en flodhest der ikke kan gå ordentligt.

- Du går som min kollega med armene ude. (Hans kvindelige kollega er overvægtig)

- Flyt dit spæk (fedt)

Derudover så kommenterer han på hvor mange gange jeg tager portioner og han kommenterer også på størrelserne af mine portioner.

Vi er dybt uenige ok hvorvidt han kan tillade sig at sige overstående. Han mener, at han har ytringsfrihed og jeg mener at han mangler plig og Emma gad!! 

Hvad mener I? 

Han siger at hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet så kan jeg bare gå min vej og finde noget andet at bo i. 

Der er ikke noget som helst indirekte ved den måde, som din mand mobber dig og udskammer dig for din krop.

Der er tvært imod tale om systematiske verbale og nedladende psykiske angreb. Jeg bliver meget interesseret i, hvad der dog har fået dig til at tro, at det er anstændigt at behandle hinanden sådan i et parforhold? Om det er sådan du gerne vil lære dine børn, at andre må behandle dem?

Måske har han allerede nedbrudt dit selvværd så meget, at du tror at det er ok at andre taler sådan til dig? Tilmed truer han dig med, at du bare kan skride, hvis ikke du bryder dig om hans psykiske overgreb?

Sat sådan helt på spidsen... er han god nok til dig? Støtter han dig, bygger dig op og er den livsledsager som igennem resten af dit liv har din ryg og bakker dig op i at opnå livets drømme? Repræsenterer han de værdier og det menneskesyn, dine børn skal tage med videre i livet? Tænder du mental og emotionelt på en mand som behandler sin partner så uværdigt?

Kort sagt: Er du sikker på, at du skal lade dig nøjes med et menneske som ham? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.