Ventetid på konfliktmægling i FRH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2021

Anonym

SOGA skriver:

Ja, det er jeg klar over. Jamen landet ligger således at vi skal dele vores barn på knap 17 måneder. Vi er enige om bopæl, men uenige om samvær. Vi er enige om at hun skal være hos far hver 2. fre.-lø. Altså overnatte. Men det er dagene i mellem vi ikke kan blive enige om. Ingen af os har prøvet at dele så lille er barn, så vi vil sikre os at vi gør det bedst mulige for hende. 

Vores den yngste var samme alder som jeres barn, da vi blev skilt. Vores ældste var 3. 
Vores samværsordning har med tiden ændret sig, i takt med at børnene er blevet ældre og nu er de selv med på råd. 

Da de var helt små og vi lige var blevet skilt, startede vi ud med at de var hos far hver 2. weekend(fre-søn) og hver 2. mandag - tirsdag(modsat uge af hvor han havde weekenden) 

Senere da de blev lidt ældre, ændrede vi det til torsdags-søndag(altså fortsat hver 2.) og stadig mandag-tirsdag. 

Det blev igen ændret til sammenhængende, for ikke at lave for stort splid i børnenes hverdag. Det kom så til at hedde torsdag-mandag. Det fungerede super godt, særligt fordi børnene ikke skulle igennem afleveringsseancen hos os hver især, men de blev afleveret i børnehaven og hentet af enten min eks eller mig. 

Da de blev omkring 7-8 år begyndte de selv at have indflydelse på samværet og hvad de ønskede, så det forsøgte vi at opfylde, men med krav om at det kunne blive fx mandag-mandag(hos far) eller onsdag-mandag(hos far). Grunden til kravet var selvfølgelig så det ikke var fra dag til dag, samt hvis en af dem blev sure på mig, kunne de ikke bare komme til far og omvendt, da det jo ikke løser konflikter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2021

SOGA

Anonym skriver:

Godt at den del er på plads.

Jeg tjekkede lige igen, og det er fortsat slemt med ventetiden. Jeg fandt den ene artikel jeg havde læst

https://www.dr.dk/nyheder/indland/foraeldre-i-konflikt-om-boern-maa-vente-i-op-til-et-aar-paa-hjaelp-det-kan-goere-det der snakkede de om ventetid på 5-6 uger til man fik brev fra dem, og måske yderligere ventetid før selve mødet.

Jeg er ked af at være en våd klud, det var kun for at du ikke gik og forventede noget der slet ikke kunne lade sig gøre..

Måske en privat familierådgiver kan hjælpe jer?

Anmeld Citér

19. januar 2021

Anonym

Ja, det er noget møg. Kort sagt...

Anmeld Citér

19. januar 2021

SOGA

Anonym skriver:

Ja, det er noget møg. Kort sagt...

Hvis ikke vi kan blive enige, er der jo næsten ingen andre udveje end at FRH må fastsætte midlertidigt samvær? 

Anmeld Citér

19. januar 2021

Girafmor

SOGA skriver:

Hvis ikke vi kan blive enige, er der jo næsten ingen andre udveje end at FRH må fastsætte midlertidigt samvær? 

Jeg ville nok kontakte mødrehjælpen, og få rådgivning. Jeg ved faktisk ikke hvordan I står i den situation, når de netop IKKE indkalder i tide..

Anmeld Citér

20. januar 2021

LSS

Hvordan vil DU have samværet og hvordan vil HAN have det? Tænker også bare man ind imellem må ofre sig og give det en chance. Tænk nu hvis det gik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.