Ventetid på konfliktmægling i FRH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.354 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2021

SOGA

Erfaringer? Hvor længe kan man vente før at man bliver indkaldt til møde? 

Vi begge har underskrevet i dag, og i bekræftelses mailen stod der bare at vi høre fra dem snarrest muligt.

Jeg og vores fælles datter flytter 1/3, så jeg håber da at vi når det inden  Det drejer sig om uenighed om samvær. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2021

Anonym

Jeg er ked af det, men det tror jeg slet ikke er realistisk pt. Familieretshuset har været plaget af meget lange ventetider, og for nylig så jeg en sag om en mor der har ventet siden marts 20 (det var ca i nov).

Er der enighed om at bopælen på barnet skal flytte med dig, for hvis du rykker uden barnets bopæl flytter med får far jo automatisk bopæl.. Far skal skrive under med nemid på det når man flytter børnene (ved jeg fordi jeg selv lige er flyttet)

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

SOGA skriver:

Erfaringer? Hvor længe kan man vente før at man bliver indkaldt til møde? 

Vi begge har underskrevet i dag, og i bekræftelses mailen stod der bare at vi høre fra dem snarrest muligt.

Jeg og vores fælles datter flytter 1/3, så jeg håber da at vi når det inden  Det drejer sig om uenighed om samvær. 

Min eksmand indkaldte engang til konfliktmægling i familieretshuset, tror det var i frustration. Det var lang tid før Corona og der gik ca. 6 måneder før vi blev indkaldt til mødet. 

Vi har ellers altid haft et godt samarbejde og har det stadig. Vi har været skilt i 9 år og endte også med at aflyse mødet og fik talt godt igennem. 

Mit bedste råd er virkelig at se om I ikke godt kan komme til enighed og evt. nedskrive aftaler. Familieretshuset har nogle dokumenter liggende som kan bruges, fx til fastsættelse af børnebidrag. 
I skal trods alt samarbejde i rigtig mange år og det gør bare generelt alt så meget nemmere uden fastsættelse fra familieretshuset. 
Vi har altid selv kunne klare planlægning af ferier, jul, m.m. Og vi har altid kunne tilpasse det så det kunne passe ind i hver vores kram. Jeg har i hvert fald altid fået børnene, så det passede med mine fridage, friweekender og ferier. 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

Min søns far endte med at trække ansøgningen tilbage grundet den lange ventetid. Da der var gået 10 måneder gad han ikke mere. Vi tog os begge gevaldigt sammen, satte os ned og fandt en løsning vi alle er glade for. 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Babilooo

Hvad går konflikten ud på? Hvem vil hvad?

For de kommende års skyld skal I sikkert begge æde nogle kameler. Find en fælles løsning som voksne og nå et kompromis. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

SOGA

Tjullehej skriver:

For de kommende års skyld skal I sikkert begge æde nogle kameler. Find en fælles løsning som voksne og nå et kompromis. 

Ja, det er jeg klar over. Jamen landet ligger således at vi skal dele vores barn på knap 17 måneder. Vi er enige om bopæl, men uenige om samvær. Vi er enige om at hun skal være hos far hver 2. fre.-lø. Altså overnatte. Men det er dagene i mellem vi ikke kan blive enige om. Ingen af os har prøvet at dele så lille er barn, så vi vil sikre os at vi gør det bedst mulige for hende. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

SOGA

Tjullehej skriver:

Konflikt er måske også groft sagt, men vi er ikke enige om samværet med vores datter på 17 mdr. som skal deles den dag jeg (og hende) fraflytter start marts. 

Anmeld Citér

18. januar 2021

SOGA

Anonym skriver:

Min søns far endte med at trække ansøgningen tilbage grundet den lange ventetid. Da der var gået 10 måneder gad han ikke mere. Vi tog os begge gevaldigt sammen, satte os ned og fandt en løsning vi alle er glade for. 

Wow  Ja, i vores tilfælde handler det om samvær. Jeg er ligeglad med hvad der er bedst for os. Men jeg er ikke ligeglad med hvad der er bedst for vores datter. Det er der den ligger.

Anmeld Citér

18. januar 2021

SOGA

Anonym skriver:

Jeg er ked af det, men det tror jeg slet ikke er realistisk pt. Familieretshuset har været plaget af meget lange ventetider, og for nylig så jeg en sag om en mor der har ventet siden marts 20 (det var ca i nov).

Er der enighed om at bopælen på barnet skal flytte med dig, for hvis du rykker uden barnets bopæl flytter med får far jo automatisk bopæl.. Far skal skrive under med nemid på det når man flytter børnene (ved jeg fordi jeg selv lige er flyttet)

Vi er helt enige om at hun får bopælen hos mig, og han skal nok skrive under så snart jeg kan flytte adressen de 4 uger inden overtagelse af bolig. Men det er dét satans samvær 

Anmeld Citér

18. januar 2021

Anonym

SOGA skriver:

Vi er helt enige om at hun får bopælen hos mig, og han skal nok skrive under så snart jeg kan flytte adressen de 4 uger inden overtagelse af bolig. Men det er dét satans samvær 

Godt at den del er på plads.

Jeg tjekkede lige igen, og det er fortsat slemt med ventetiden. Jeg fandt den ene artikel jeg havde læst

https://www.dr.dk/nyheder/indland/foraeldre-i-konflikt-om-boern-maa-vente-i-op-til-et-aar-paa-hjaelp-det-kan-goere-det der snakkede de om ventetid på 5-6 uger til man fik brev fra dem, og måske yderligere ventetid før selve mødet.

Jeg er ked af at være en våd klud, det var kun for at du ikke gik og forventede noget der slet ikke kunne lade sig gøre..

Måske en privat familierådgiver kan hjælpe jer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.