Corona lyntest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

ikke behageligt, men for det meste hurtigt overstået. Man kniber lige en tåre. Jeg fik en i går og de måtte stikke den op tre gange før det lykkedes, det var så knap så sjovt. 

Men gjorde det ondt? Øv det var da ikke så rart for dig, men du fik det overstået 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2021

Pb18

Jeg har prøvet det to gange og vil sige at det afhænger af personen, der tager prøven. Han der lavede min første test, var meget omhyggelig og udover en fornemmelse af at skulle nyse, var det ikke videre ubehageligt. Nr 2 var knap så omhyggelig og det var ret ubehageligt. 

Anmeld Citér

15. januar 2021

Nomnom

Sprit25 skriver:

Jeg vil hellere have 10 næsetest end 1 pcr test  

De kan ikke vise falsk positive, men falskt negativt har jeg hørt

Også mig. 

Jeg synes ikke det gør ondt. Jeg fik en læge til at lave pcr-testen i næsen på mig, da de simpelthen ikke kunne gennemføre en podning i halsen på mig.

Anmeld Citér

15. januar 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Men gjorde det ondt? Øv det var da ikke så rart for dig, men du fik det overstået 

Ja, jeg synes det gør lidt ondt!

Anmeld Citér

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Ja, jeg synes det gør lidt ondt!

Tak for at dele din oplevelse ☺️

Anmeld Citér

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Tak til alle der har skrevet herinde ☺️

Anmeld Citér

15. januar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvordan var det at blive podet gennem næsen for corona? Jeg har ikke andre muligheder end at blive testet med en lyntest da jeg skal   tage med min mand som er presse ind til en håndboldkamp i morgen

Det du blandt andet skal være opmærksom på, er at du kan sagtens være smittet, men at din krop ikke indeholder nok til en positiv test. I forbindelse med mit arbejde inden barsel, var det kutyme at vi ventede med at bestille test til efter 48 timer efter smitterisiko. I vores tilfælde hvis vi fik en patient hjem fra sygehus, så var de isolerede og anset som smittet indtil efter svar på test foretaget min 48 timer efter hjemkomst. 

Anmeld Citér

15. januar 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Hvorfor det? er det ikke vildt ubehageligt med næsetesten?

Jeg har prøvet PCR før.

Vidste ikke at den kan vise falsk negativt.

Jeg syntes det kilder lidt hvorimod pcr er jeg ved at brække mig hver gang

Det er noget med de er ikke ligeså følsomme som pcr, det siger rygterne hvertfald, og derfor hvis du ikke har ret meget virus i kroppen kan den ikke fange det. 

Anmeld Citér

15. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er færdig. det var ikke slemt overhovedet

Anmeld Citér

15. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Sprit25 skriver:

Jeg syntes det kilder lidt hvorimod pcr er jeg ved at brække mig hver gang

Det er noget med de er ikke ligeså følsomme som pcr, det siger rygterne hvertfald, og derfor hvis du ikke har ret meget virus i kroppen kan den ikke fange det. 

Undskyld det er da mig, der har misforstået teksten.. Du har helt ret i, at den kan vise falsk negativ, og derfor er den ikke særlig sikker i forhold til den anden test 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.