Han synes at børnepenge er urimeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. januar 2021

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Altså, manden har selv været med til at lave barnet .. så må han også hoste op - når det så er sagt, så er 1400 altså et ret beskedent beløb. FET dækker jo ikke engang daginstitution (hvis moren ikke får friplads som enlig). 

er det ikke også noget med at man får fradrag på sin skatteopgørelse for børnepenge ? Mener jeg at min kæreste gør nemlig. 

Jo med fradrag er det ca. 1100 kr om måneden. Jeg får dog friplads da jeg pt er uden arbejde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2021

AnoMor

Jeg kan ikk lade være at tænke “er der overhovedet noget at diskuterer?” Det er da lovpligtigt at betale børnebidrag hvis man ikke var 6/8 eller 7/7 ordning. ?

så selvfølgelig skal han da betale 

Anmeld Citér

1. januar 2021

Anonym

AnoMor skriver:

Jeg kan ikk lade være at tænke “er der overhovedet noget at diskuterer?” Det er da lovpligtigt at betale børnebidrag hvis man ikke var 6/8 eller 7/7 ordning. ?

så selvfølgelig skal han da betale 

Børnebidrag er ikke lovpligtigt.

Man har forsørgerpligt, men forældrene kan selv definere, hvordan denne pligt skal udmøntes og behøver ikke være et fast bidrag.

Anmeld Citér

1. januar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Man har forsørgerpligt, men forældrene kan selv definere, hvordan denne pligt skal udmøntes og behøver ikke være et fast bidrag.

Okay. Jeg var faktisk let sikker på at set var lovpligtigt 

Anmeld Citér

1. januar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men der er vel aligevel en form for regel om at man SKAL betale, er der ikke? En bopælsforældre kan jo søge om børnebidrag udbetalt fra staten hvis den anden forældre ikke betaler børnebidrag, og så skal staten indkræve pengene hos forælderen. Så på den måde er det vel noget man skal, hvis bopælsforælderen vil have det. 

Eller skal der ligge en skriftligt aftale omkring børnebidrag før man kan ansøge pengene hos staten? 

Jeg er selv fraskilt forældre, men aner intet om det da vi har 7/7.   

Anmeld Citér

1. januar 2021

Dorthe1986

Min eks synes også det var fuldstændig vanvittigt at han skulle betale, dengang 12xx, om måneden. Men jeg var rimelig kold og meddelte ham, at betalte han ikke selv søgte jeg gennem staten/amtet. Men i laaamg tid kommenterede han på ting, fx hvis han ikke syntes vores dreng blev klippet ofte nok, så kom kommentaren at han jo betalte børnebidrag så jeg havde bare at klippe drengen. En enkelt gang kommenterede han på at jeg havde købt en jakke til mig selv...så meget under lavmålet. Så en dag præsenterede jeg ham for hvad det koster at have et barn, alene i tøj, sko, overtøj, daginstitution og det er ikke fordi jeg er storshopper hvad angår tøj ej heller køber de dyre mærker. Siden har han ikke ytret et kuk, han fandt ud af at 1200 eller 1400 nu, var billigt for at forsørge et barn 

Anmeld Citér

3. januar 2021

Janet1989

Dorthe1986 skriver:

Min eks synes også det var fuldstændig vanvittigt at han skulle betale, dengang 12xx, om måneden. Men jeg var rimelig kold og meddelte ham, at betalte han ikke selv søgte jeg gennem staten/amtet. Men i laaamg tid kommenterede han på ting, fx hvis han ikke syntes vores dreng blev klippet ofte nok, så kom kommentaren at han jo betalte børnebidrag så jeg havde bare at klippe drengen. En enkelt gang kommenterede han på at jeg havde købt en jakke til mig selv...så meget under lavmålet. Så en dag præsenterede jeg ham for hvad det koster at have et barn, alene i tøj, sko, overtøj, daginstitution og det er ikke fordi jeg er storshopper hvad angår tøj ej heller køber de dyre mærker. Siden har han ikke ytret et kuk, han fandt ud af at 1200 eller 1400 nu, var billigt for at forsørge et barn 

Jeg er så vild med dit svar haha. Herhjemme er det primært mig der køber ting og tøj til vores datter, men min kæreste har heller ingen anelse om hvad ting koster - han aner ikke engang hvilke str bleer vores datter bruger - han regner bare med at de er på deres sædvanlige plads ������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.